Alaikäisten teinejen auringon palvonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä siinä hatussa muka on masentavaa? Käytte ostamassa jonkun tyylikkään ja sinä olet asiasta innostunut, etkä masentelullasi anna teinille viestiä, että se hattu oikeasti on kamala asia. Oikeasti varmasti näyttää paremmalta, kuin ohuet hiukset ja punainen päänahka.

Mikä siinä hatussa muka on masentavaa? Käytte ostamassa jonkun tyylikkään ja sinä olet asiasta innostunut, etkä masentelullasi anna teinille viestiä, että se hattu oikeasti on kamala asia. Oikeasti varmasti näyttää paremmalta, kuin ohuet hiukset ja punainen päänahka.

Mm...

On tämä elämä paskaa. Minä kun luulin jo että asiat alkaisi nyt selviämään. Lapsella on ollut niin paljon muitakin murheita, että tuntuu että ei enää elämänkirjoihin selviä...

Ihanko muuten näiden aurinkorasvatutkimusten takia päätit, että teinin on parempi palaa kuin käyttää aurinkorasvaa?

Minäkin olen vaalea, joten aurinkorasvan käyttäminen on ollut lapsesta asti itsestäänselvyys. Jos siitä joku syöpä tulee niin tulkoon, mutta jokakesäisestä palamisesta sellainen tulee myös melkoisella todennäköisyydellä ja lisäksi sitten tuo kipu, joka pilaa kauniit kesäpäivät.

Aivan hullua myöskin viedä palovammapotilas saunaan! Joo, sitten kun iho on jo parantunut, saunassa irtoaa kuollut ihokerros kivasti, mutta ei kuumuus todellakaan auta tuoreisiin palovammoihin.

Meillä tytöt käyttää kesäisin noita hiushuiveja vai mitä ne on nimeltään? Siis saa levitettyä päänahan peitoksi huivin, muuten on kuin pieni panta vaan hiuksissa, kankainen. Hiukset saa olla vapaana, mutteivat tule kasvoille ja saa suojattua päänahan auringonpistoksilta ja palamisilta.

https://www.google.fi/search?q=huiv...a4QT0w4DoBg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1920&bih=1075

Saattaisi suostuakkin tuollaista huivipantaa käyttämään, mutta ei laittamaan tuota huivia niin kuin pikkulapset... eli eihän se silloin koko päänahkaa suojaa...

Ihanko muuten näiden aurinkorasvatutkimusten takia päätit, että teinin on parempi palaa kuin käyttää aurinkorasvaa?

Minäkin olen vaalea, joten aurinkorasvan käyttäminen on ollut lapsesta asti itsestäänselvyys. Jos siitä joku syöpä tulee niin tulkoon, mutta jokakesäisestä palamisesta sellainen tulee myös melkoisella todennäköisyydellä ja lisäksi sitten tuo kipu, joka pilaa kauniit kesäpäivät.

Aivan hullua myöskin viedä palovammapotilas saunaan! Joo, sitten kun iho on jo parantunut, saunassa irtoaa kuollut ihokerros kivasti, mutta ei kuumuus todellakaan auta tuoreisiin palovammoihin.

Miehen idea tuo sauna oli... mutta ei nyt ainakaan näyttänyt pahaa tekevän.

Ja minä olen nyt tälläinen ylihuolehtivainen tapaus, siksi mä noista aurinkorasvoistakin huolehdin...

Oli tyttö miettinyt jo sitä aurinkorasvan käytön aloittamista kesäkuussa, mutta paloikin nyt jo toukokuussa...

Ei olisi pitänyt eilen ollenkaan kävellä keskipäivällä kotiin... :(

Mm...

On tämä elämä paskaa. Minä kun luulin jo että asiat alkaisi nyt selviämään. Lapsella on ollut niin paljon muitakin murheita, että tuntuu että ei enää elämänkirjoihin selviä...

Just joo, aurinkorasvan ja hatun käyttäminen helteillä onkin itsemurhan paikka. Kyllä sun nyt kannattaisi hankkia itsellesi apua, ei sinunkaan ajatusmaailmasi tunnu kovin normaalilta. Minä en tiedä mitä muuta teinilläsi on, mutta auringolta suojautuminen on normijuttu kaikille ihonväriltään tavanomaisille suomalaisille, se ei estä kesästä nauttimista mitenkään.

Just joo, aurinkorasvan ja hatun käyttäminen helteillä onkin itsemurhan paikka. Kyllä sun nyt kannattaisi hankkia itsellesi apua, ei sinunkaan ajatusmaailmasi tunnu kovin normaalilta. Minä en tiedä mitä muuta teinilläsi on, mutta auringolta suojautuminen on normijuttu kaikille ihonväriltään tavanomaisille suomalaisille, se ei estä kesästä nauttimista mitenkään.

Jaahas...

Ehkä me mennään sitten katsomaan jotain Ed hardyn lippiksiä, kun tyttö niistä tykkäisi tai jotain lierihattua...

Ei ole kyllä ennen noin palanut, että tarvitsisi käyttää. Tai sitten minä ja hän ei vaan muisteta.

Meillä perheessä 6 lasta syntyneet vuosina 2000-2013. Hattu on päässä jokaisella ilman purnausta.

Noniin..

Kaikki eivät vaan ole niin innokkaita hattua käyttämään. Eikä tuokaan ole ennen tarvinnut. Tiedä nyt mikä sitten oli...

Tarviikos tuota hattua käyttää, jos on vaan päälle 20 astetta lämmintä eli ei mitään 30 asteen helteitä? tai alle parikymmentä astetta? pilvisellä nyt ei ainakaan varmaan tarviis... mutta siis noilla asteilla, vaikka aurinko paistaisi.

Auringonpolttamien aiheuttamaan kipuun voi antaa tavallista kipulääkettä, esim. tulehduskipulääke on hyväksi, Burana, Ibumax, Ibusal tms.

Joo, otetaan tarvittaessa.

Mä koitan vaan tässä kovasti miettiä et miten lapsi vois ilman hattua tai huivia esim. olla, kun tiiän ettei siitä tuu mitään ja häntä masentaa se... jos toppia yms. tahtoo käyttää, niin siihen ihoon voisi olla ratkaisu ainakin tuo aurinkovoide. Ja sit jos keskipäivällä pysyis poissa siitä auringosta, mutta mä mietin et voiko edes illalla liikkua ilman hattua... ? kun aurinko ei enää paista samalla tavalla tai laskee kokonaan pois.

Mun vinkit:

Ostat APTEEKISTA aurinkorasvaa, jossa ainakin 50-suojakerroin. Esim. Aco on hyvä merkki.

Tytölle iso lierihattu. On tosi muodikas ja suojaa hartiat, decolteen ja kasvot. Itsellä esim. tällainen:
http://www.kappahl.fi/article/hattu_630632

Kannustat olemaan varjossa kun keskipäivän aurinko paistaa. Ja muistuta juomaan paljon!

Näillä meillä mennään eikä lapsilla tässäkään perheessä ole valinnanvaraa pidetäänkö hattua vai ei.

Joo, otetaan tarvittaessa.

Mä koitan vaan tässä kovasti miettiä et miten lapsi vois ilman hattua tai huivia esim. olla, kun tiiän ettei siitä tuu mitään ja häntä masentaa se... jos toppia yms. tahtoo käyttää, niin siihen ihoon voisi olla ratkaisu ainakin tuo aurinkovoide. Ja sit jos keskipäivällä pysyis poissa siitä auringosta, mutta mä mietin et voiko edes illalla liikkua ilman hattua... ? kun aurinko ei enää paista samalla tavalla tai laskee kokonaan pois.

Eikö ne nykyteinit pidä pipoja pitkin vuotta? Ainakin meidän nuoriso pukee päähänsä jopa villapipon kesäkuumalla ?:D?

[QUOTE="...";29944847]Mun vinkit:

Ostat APTEEKISTA aurinkorasvaa, jossa ainakin 50-suojakerroin. Esim. Aco on hyvä merkki.

Tytölle iso lierihattu. On tosi muodikas ja suojaa hartiat, decolteen ja kasvot. Itsellä esim. tällainen:
Hattu - KappAhl, Muotia & Vaatteita verkossa

Kannustat olemaan varjossa kun keskipäivän aurinko paistaa. Ja muistuta juomaan paljon!

Näillä meillä mennään eikä lapsilla tässäkään perheessä ole valinnanvaraa pidetäänkö hattua vai ei.[/QUOTE]

:(.

Kiitos vinkeistä. En vieläkään saanut vaan vastausta siihen, että voiko esim. illalla olla ilman hattua?

Ainakin nyt yritetään niin että tuota keskipäivää vältetään...

Eikö ne nykyteinit pidä pipoja pitkin vuotta? Ainakin meidän nuoriso pukee päähänsä jopa villapipon kesäkuumalla ?:D?

Niin se taitaa olla... mutta ei varmaan sekään kovin terveellistä että päänahka ei saa ilmaa ja hattu hautoo sitäkin kesällä, vaikka olisi kesä hattu. Saattaahan sekin noita päänahan ongelmia pahentaa! ainakin näin sanoo mulla järki...

Mutta meidän neiti käyttää siis pipoa omasta tahdostaan kylmällä ainakin. :) kun tuntuu että aivot jäätyy ja korvat paleltuu...

[QUOTE="...";29944849]Ja Bebanthenia auringonpolttamiin![/QUOTE]

Bebanthenia meillä ei nyt oo.. pitäis ostaa. Mutta eilen laitettiin normaalia nivean kosteusvoidetta. :) varmaan sekin jotenkin auttaa.

Tollanen lierihattu on kyllä tosi nätti... :) en tiedä osaisiko vaan mun lapsi käyttää. :D ei oo ikinä käyttäny. Voi tuntua ja näyttää ainakin aluksi vähän oudolta.

Jos kerran teini tykkää niistä Ed Hardyn lippiksistä, niin mikä oikeastaan on ongelma? Mieleistä hattua tyttö varmasti pitää ainakin niin paljon kuin tarve vaatii.

Jos kerran teini tykkää niistä Ed Hardyn lippiksistä, niin mikä oikeastaan on ongelma? Mieleistä hattua tyttö varmasti pitää ainakin niin paljon kuin tarve vaatii.

No tässä kun ongelma on se, et kyllä se niistä tykkää.. mut haluais aina käyttää sillon kun huvittaa. :D ettei ikään kun ois mikään PAKKO, pukea aina jotain tiettyä vaatetta päälle. :/ Sillon siitä menee se mielekkyys kuulemma..

Mut edelleen haluisin vastausta siihen ilta juttuun ja perusteluja... koska eiks se aurinko oo illalla kuitenkin erillaista? sama aikaisin aamulla?

Eikö tuon ikäinen sitten osaa yhtään omaa etuaan ajatella? Luulisi, ettei tarvitsisi äidin pakottaa, varsinkin kun on nyt jo kokenut, mitä paljaspäin paahteessa oleskelusta seuraa.