Kesäjuhlat mökillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No arvaatko miksi valitsin nuo ruuat "tilaa viemään"? Ovat aika työläitä 80 hengelle, siksi. Itse tehnyt l.pullia esim 10 hengen tupareihin ja kyllä sai pyöritellä. En arvostellut ruuan hyvyyttä... Mutta tulikin taas uusi ihmetyksen aihe... Tuo että perut päivän varoajalla!!?? Ihmiset varaa kesäv.lopun vapaaksi sinun juhlien takia, ostaa ehkä vaatetta tms ja sitten sinun pitää perua ne kun sataa. Ei oo totta. Mutta on sitten teillä lihapullia pitkäksi aikaa ;)

Jos ei ole ihan rahasta kiinni niin vuokraa varalle juhlateltta. Ihmismäärä lämmittää nopeasti vaikka olisi kylmempää. Lämmittimet on halpoja vuokrata tai tutuilla voi olla lainata raksalämmittimiä. Meillä juhlissa ihmiset ryysää eka aina telttaan, vaikka sisällä ja ulkopöydissä olisi tilaa. Siellä on jotenkin niin tunnelmallista. Isolle terassille voi vaikka kattaa kauniisti tarjoilut.

Jos ei ole ihan rahasta kiinni niin vuokraa varalle juhlateltta. Ihmismäärä lämmittää nopeasti vaikka olisi kylmempää. Lämmittimet on halpoja vuokrata tai tutuilla voi olla lainata raksalämmittimiä. Meillä juhlissa ihmiset ryysää eka aina telttaan, vaikka sisällä ja ulkopöydissä olisi tilaa. Siellä on jotenkin niin tunnelmallista. Isolle terassille voi vaikka kattaa kauniisti tarjoilut.

Kyllä mä näkisi, että se terassi toimittais teltan virkaa. On kuitenkin katto päällä ja tilaa reilusti. Lämmittääkö ne seinät siinä teltassa sen enempää? Kai ihmiset pukeutuu sään mukaan kuitenkin. Vilukissoille mulla on iso kasa huopia. Vois olla aika tunnelmallistakin olla sateella terassilla ja laittaa tuikkuja räystään reunalle ja pöydälle. hmm... ehkä toivonkin sadetta;)

No arvaatko miksi valitsin nuo ruuat "tilaa viemään"? Ovat aika työläitä 80 hengelle, siksi. Itse tehnyt l.pullia esim 10 hengen tupareihin ja kyllä sai pyöritellä. En arvostellut ruuan hyvyyttä... Mutta tulikin taas uusi ihmetyksen aihe... Tuo että perut päivän varoajalla!!?? Ihmiset varaa kesäv.lopun vapaaksi sinun juhlien takia, ostaa ehkä vaatetta tms ja sitten sinun pitää perua ne kun sataa. Ei oo totta. Mutta on sitten teillä lihapullia pitkäksi aikaa ;)

Varaudutaan siis huinoonkin säähän-->luultavimmin onnistuu. Ei lihapullia, eikä täytettyjä kananmunia, vaan keittoa ja salaattia. Mitäs muuta?

Varaudutaan siis huinoonkin säähän-->luultavimmin onnistuu. Ei lihapullia, eikä täytettyjä kananmunia, vaan keittoa ja salaattia. Mitäs muuta?

Järkevä mieli mukana. Eli että ei voi ihan itte heittäytyä ns. juhlimaan, vaan suunnitella mitä tapahtuu missäkin vaiheessa, huomioiden ihmisten perustarpeet, kuten syömisen, nukkumisen, nesteytyksen jne. Siinä sivussa pohtien kuka tulee toimeen kenenkin kanssa. Hiukan täytyy valmistautua siihen emännöimiseen, järjestelyyn ja välillä ohjeistajanikin olemiseen.

Keitto, salaatti, leivät ja voit kuulostaa tosi hyvältä. Itse en makeaa koskaan kaipaa, mutta tiedän joidenkin kaipaavan. Keksejä kahvin kanssa?

[QUOTE="hmh";29975275]Järkevä mieli mukana. Eli että ei voi ihan itte heittäytyä ns. juhlimaan, vaan suunnitella mitä tapahtuu missäkin vaiheessa, huomioiden ihmisten perustarpeet, kuten syömisen, nukkumisen, nesteytyksen jne. Siinä sivussa pohtien kuka tulee toimeen kenenkin kanssa. Hiukan täytyy valmistautua siihen emännöimiseen, järjestelyyn ja välillä ohjeistajanikin olemiseen.

Keitto, salaatti, leivät ja voit kuulostaa tosi hyvältä. Itse en makeaa koskaan kaipaa, mutta tiedän joidenkin kaipaavan. Keksejä kahvin kanssa?[/QUOTE]

No joo tottakai iso mansikkakakku kuuluu asiaan( uunipelti pohjana), eikä varmaan joku iso pellillinen piirakkaakaan esim raparperi nyt liian työläs olisi. ihan varmaan makkaraakin vois grillata, se nyt ei paljoa vaadi. Saisin ehkä toisenkin grillin käyttöön.
Toi nesteytys onkin hyvä pointti. Vapaasti tarjolle siis isoihin kannuihin vettä, mehua ja vaikka isoja kivennäisvesipulloja.

onko "juhannuksen" juhlissa 80 henkeä... lihapullia ja kananmunanpuolikkaita 80 hengelle, 2 päivänä. ei ainakaan emäntä pääse juhlimaan itse.

Täällä taas.. Jos tuo oli mulle tarkoitettu, niin minähän en puhunut munanpuolikkaista ja lihapullista mitään. Meille on tulossa arviolta 30 hlö.

Näillä näkymin meillä talo tarjoaa grillisipulia, paprikaa, maissia, kesäkurpitsaa, uudet perunat ja waldorfinsalaattia. Vierailta on tulossa kotitekoista perunasalaattia, fetasalaattia, halloumia, ryynimakkaraa, lihapullia, vaahtokarkkeja paahdettaviksi sekä mansikkakakkua. Ja tosiaan jokainen tuo omat lihat. Olispa jo jussi... :P

[QUOTE="Juhannus";29985032]Täällä taas.. Jos tuo oli mulle tarkoitettu, niin minähän en puhunut munanpuolikkaista ja lihapullista mitään. Meille on tulossa arviolta 30 hlö.

Näillä näkymin meillä talo tarjoaa grillisipulia, paprikaa, maissia, kesäkurpitsaa, uudet perunat ja waldorfinsalaattia. Vierailta on tulossa kotitekoista perunasalaattia, fetasalaattia, halloumia, ryynimakkaraa, lihapullia, vaahtokarkkeja paahdettaviksi sekä mansikkakakkua. Ja tosiaan jokainen tuo omat lihat. Olispa jo jussi... :P[/QUOTE]

Ei se varmasti sulle "juhannus" ollu vaan mulle aapeelle.

Oi Juhannus <3

Meillä ei edes mittää juhlia vaan ihan omaa porukkaa, ja siinä noin 25 henkeä menee ja tulee...

Käyn torilla ja ostan perunoita, salaattia, tomaatteja, kurkkuja, sipulia, mansikoita,

ja kalaa ja lihaa. Ja maissia. ja pekonia. ja aamiaisjogurttia ja munia... leikkeleitä ja leipää. Makkaroita ja juustoja.

Rakkaat tulloo ja mennöö... ihan ilman juhlia.

(Mein rakkaat tietää että meiltä ei saa muuta makeaa kuin pakkasesta jätskiä jos sitä sattuu olemaan, tuovat sen puolen aina ite.)

[QUOTE="emonen";29985142]Oi Juhannus <3

Meillä ei edes mittää juhlia vaan ihan omaa porukkaa, ja siinä noin 25 henkeä menee ja tulee...

Käyn torilla ja ostan perunoita, salaattia, tomaatteja, kurkkuja, sipulia, mansikoita,

ja kalaa ja lihaa. Ja maissia. ja pekonia. ja aamiaisjogurttia ja munia... leikkeleitä ja leipää. Makkaroita ja juustoja.

Rakkaat tulloo ja mennöö... ihan ilman juhlia.

(Mein rakkaat tietää että meiltä ei saa muuta makeaa kuin pakkasesta jätskiä jos sitä sattuu olemaan, tuovat sen puolen aina ite.)[/QUOTE]
Mikä ihmeen vastaus tämäkin mahtoi olla, huh!

Päätin, et juhlat on pidettävä useammassa osassa aina sopiva porukka kerrallaan. Yks ollu jo ja seuraava n 20 tulossa seuraavana lauantaina. Yritin silti vielä karsiakin. Kiitos tosi hyvistä vastauksista. Olisko jollain vielä jotain hyvää ruokaisan salaatin ohjetta. Ei mielellään broileripohjaista. Ja siis sellaien mikä helppo tehdä isolle porukalle eli ei mitään salaatinlehtien asettelua.

Tulin vaan kertomaan, että hyvin juhlat sitten lopulta menivät. Pidimme kahdet suuremmat yli kahdellekymmenelle yhdet 15 hengen ja sitten muutama yksittäinen perhe erkseen.
Tein kermaista kanttarellikeittoa, täytekakkua ja illemmalla grilliruuat, salaattia ja vokkivihanneksia. Juomia tietysti kaikenlaisia. Tyytyväinen olen ja oli ihanaa järjestää juhlat ystäville ja sukulaisille. Se aiempi ajatukseni kutsua samana päivänä eri aikaan oli ihan huono. Onneksi saitte mut järkiini.

Yhteistyössä