Miksi joissakin perheissä mies ei saa mennä poikien lomille etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on vähän huono lähtemään itsekseen.

Toisaalta näin pitkässä suhteessa osataan ihan erinomaisesti mennä ja tulla ilman toisiammekin. Mua oikeastaan sellainen aina yhdessä nyhjääminen ahdistaa.

Luetko omia kirjoituksiasi? Oikeestikko väität että ketä ny kiinnostais kylpylähoidot tyttöporukassa ulkomailla? Ei juu ketään tosiaan...

Tarkoitti varmaan lähinnä itseään, kuten kirjoituksissa yleensä on tapana. Itse kuulun samaan joukkoon, ei voisi vähempää kiinnostaa shoppailureissut eikä kylpyläreissut.

Meillä on miehen kanssa sama maku loma-asioissa, ja tykätään eniten reissata kaksin tai perheen kanssa. En olisi sellaista miestä ns. ottanutkaan joka tykkäisi huitelehtia ilman perhettään ympäri maailmaa.

No meillä on niin, että minä olen kerran lastemme olemassaoloaikana käynyt kahden kaverini kanssa rentoutumislomalla Espanjassa (emme ole bilehileitä, vaan meidän rentoutumisemme tarkoitti lähinnä urheilua, kunnon yöunia, auringosta ja erilaisista ruuista nautiskelemista). Mieheni taas teki vastaavanlaisen matkan ystäväpariskuntamme kanssa (minut kyllä pyydettiin mukaan, mutta siinä kohtaa en voinut irtautua normaalielämästä moiseen, joten totesin miehelle, että hän voisi kyllä mennä ja että minähän olen vastaavanlaisella reissulla myös ollut yksin). Eivät nämä reissut meidän perheessämme mitään usein toistuvia ole, nuo mainitut yksittäiset reissut on tehty viimeisen 14 vuoden aikana.

Kovaan ääneen ihmettelit että ketä ny kiinnostaa loma ilman miestä tai hoidot. Vaikka varmaan tiedät, että moniakin, suurinta osaa kiinnostaa. Sä olet poikkeus ja haluat vääntää asian niin, että sä oot normaali ja muut väärässä.
Paremminkin toisinpäin, että aletaan väittää, ettei jotkut SAA lähteä ilman puolisoa lomalle, vaikka kaikkia se ei todellakaan kiinnosta.

Tajuutteko sen että kaikkia sellaset ei todellakaan kiinnosta. Eikä kaikkia kiinnosta loma ilman omaa puolisoa.

Ideana tossa nyt kuitenkin lieni se että monissa perheissä puolisoilla voi olla erilaisia kiinnostuksenkohteita, niiden yhteisten lisäksi. Jos vaihtoehdot on seuraavat:

- tehdään vain niitä asioita mitkä molempia kiinnostaa ja vietetään kaikki lomat ja vapaa-ajat kokonaan yhdessä

- molemmat saavat tehdä niitä asioita mistä ovat kiinnostuneita, toinen sitten seuraa vaan tylsistyneenä perässä. Kaikki vapaa-aika vietetään yhdessä.

- tehdään yhdessä niitä asioita jotka kiinnostavat molempia ja kumpikin voi sitten välillä pitää oman pikkulomansa kavereiden kanssa niiden kiinnostuksenkohteiden parissa mistä se toinen ei välitä

Niin kyllä mäkin valitsen tuon viimeisen. Paljon mielummin vietän välillä pari päivää omien rakkaiden ystävien kanssa meitä kiinnostavissa jutuissa kun miehen kanssa jossain mikä ei voisi vähempää kiinnostaa.

Mä uskon että sulla ja sun miehellä on aina kiinnostuksenkohteet menneet 100% yhteen, kiva juttu. Mut voisitko säkin uskoa ettei kaikilla ole niin, jopa suurimmassa osassa parisuhteita puolisoilla on jotain sellaisia kiinnostuksenkohteita mitkä ei toista sytytä?

Loma ilman omaa puolisoa, kuulostaako se jonkun mielestä oikeesti houkuttelevalta?

Osa lomasta kyllä. Ei aina tarvitse olla 24/7 yhdessä, saa olla omiakin juttuja.
Kyllä minun mies odottaa jo kovasti viikkoa korvessa linnunaloituksen aikaan. Minä en ole vielä keksinyt mitä teen omalla lomallani joka on tänä vuonna pidempi kuin normaalisti. Onneksi meillä on myös yhteistä lomaa elokuussa.
Vaihtelu virkistää.

Ja tuohon luottamukseen mistä joku kirjoitti. Se joka haluaa pettää, löytää siihen kyllä keinonsa vaikka ei ikinä varsinaisesti kävisikään "missään". En jaksaisi elää suhteessa jossa jompi kumpi ei luottaisi. Olemme aikuisia, erillisiä ihmisiä ja emme kumpikaan tarvitse lupaa toisiltamme tekemisiimme. Kumpikin kantaa vastuunsa ja sillä siisti.

Ei ole myöskään minulta pois että mies nauttii elämästä välillä ilman minuakin, niin minäkin teen. Kotiin on aina ihana palata ja erillään ollessa pidetään yhteyttä mutta rajoittamaan meistä kummastakaan ei ole.

Joo, meillä kyllä myös luotetaan toisiimme, ja meillä tosiaan se menee niin että kumpikin haluaa viettää lomansa yhdessä. Mutta se ei tapahdu pakolla, vaan vapaa-ehtoisesti.

Meillä on monta ystäväperhettä joissa lomaillaan myös erikseen, enkä ole sitä koskaan ihmetellyt.

Mun mielestä mun mies on maailman parasta seuraa. Silti mulla on paljon ihmisiä joiden seura on ihan huippua vaikka ei ylläkään miehen tasolle. Miehen kanssa me saadaan olla niin paljon kuitenkin arjessa ja juhlassa yhdessä että vuodessa pari viikkoa irtoaa niille muille rakkaillekin ilman sitä armasta siippaakin eikä me mitenkään kyllä siitä rasituta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29989820:
Niin ja sinä puhuit ylipäätään lomasta ilman omaa miestä. Eli muualleko voisit mennä, muttet etelään? Muualla ei ilman miestä ahdistaisi?

Voisin mennä muutamaksi päiväksi. Viikoksi en oikein mielellään, varsinkin jos siitä pitäisi maksaa etelenmatkan hinta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;29989838:
No niin eli taidamme puhua eri asioista. Minä ajattelin lomia ylipäätään ja sinä puhuit vain etelänlomista. En minäkään välttämättä etelänlomasta nauttisi, oli sitten mukana ketä tahansa.

Ja omia kommenttejani lukiessa huomaan että minä puhun itseni kanssa ihan eri asioista...:D....Blaah.

Ei olis m un tyyppiä jos pitäis hengailla mieluummine poikien kanssa kuin puolison ja perheen. En harrasta itsekään mitään tyttöporukassa hillumista eikä tulisi mieleen lähteä esim. viikoksi yksin pois lasten luota.
Parisuhden on sitä varten että vietetään yhdessä aikaa ja joku loma etelässä on sen verran isompi juttu että ei sinne millään kaveriporukalla lähdetä hillumaan. Juoppojen ja junttien touhua ja kyllä myös niiden pettäjien. On näitä nähty miten poikaporukat iskee naisia, ei haittaa vaikka ovatkin tahoillaan varattuja..

t. monen iskuyrityksen uhri

[QUOTE="huoh";29989914]Ei olis m un tyyppiä jos pitäis hengailla mieluummine poikien kanssa kuin puolison ja perheen. En harrasta itsekään mitään tyttöporukassa hillumista eikä tulisi mieleen lähteä esim. viikoksi yksin pois lasten luota.
Parisuhden on sitä varten että vietetään yhdessä aikaa ja joku loma etelässä on sen verran isompi juttu että ei sinne millään kaveriporukalla lähdetä hillumaan. Juoppojen ja junttien touhua ja kyllä myös niiden pettäjien. On näitä nähty miten poikaporukat iskee naisia, ei haittaa vaikka ovatkin tahoillaan varattuja..

t. monen iskuyrityksen uhri[/QUOTE]

Tuli tästä viestistä mieleen, että mitä te olette tehneet ennen kuin olette lähteneet parisuhteeseen? Minä olen ainakin hillunut silloin tyttöporukoissa ja mies hillui poikaporukoissa. Miten silloin on laitettu puoliso ja perhe edelle, kun sellaisia ei ole edes ollut?

Kuvastaa taas palstan "luonnetta" hyvin se, että kun joku kysyy miksei poikien reissut ole hyväksyttyjä oletetun pettämisen takia, niin vastauksena tulee "Ei meidän ukko edes halua lähteä moisille reissuille" tai "Miksei vaimo koskaan saa lähteä minnekään...".

Tietääkseni aloittaja ei maininnut kieltäneensä vaimoa lähtemään omalle reissulleen. Ymmärtääkseni aloittaja ei myöskään kysynyt sitä, että onko jonkun palstalaisen hani-muru-puppeli niin ihana aviomies, ettei häntä kiinnosta lähteä reissuun. Aloittaja ei myöskään vihjannut, että vaihtoehdot ovat perheloma tai reissu poikien kanssa. Käsittääkseni molempia voi toteuttaa, kunhan eivät osu päällekäin.

Tää on kyllä niin ihmeellinen palsta... Kun kysyt apua hernekeiton reseptiin, niin joku vastaa taatusti kertomalla miten kaatunut kastikkeen tilkka voi ajaa parisuhteen turmioon.

:D

Yhteistyössä