Miksi joissakin perheissä mies ei saa mennä poikien lomille etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";29992702]Kuulostatte juuri perinteisiltä entisen elämän taaksejättäjiltä, kuten itsekin tunnustit.
En vaan tajua, että miten ihmisillä voi jäädä ystävät, hauskat jutut ja harrastuksetkin niin totaalisesti että oksat pois. Ja juu, "ei voi lomailla yksin kaikkia lomia" (ennen kuin joku noinkin lausuu), mutta varmasti voi kerran kolmessa vuodessa lähteä tyttö-/poikaporukalla Kreetalle jos sellainen kiinnostaa. Eri asia on jos ei kiinnosta, suurin osaa tuommonen luulis kiinnostavan.
Miehillä ongelma, että vaimo "ei päästä" ja naisilla ongelma kun miestä ei uskalla jättää lasten kanssa.

Ja joku tietysti latasee kohta, että aina on kivempaa mennä perheen kanssa.[/QUOTE]

Ei suurimmalla osalla varmaan jääkään mainitsemasi asiat pois, mutta kyllä ne usein pikkulapsiaikana, ainakin vauva-aikana, väliaikaisesti vähenee. Ja kyllähän moni isompien lasten äiti tai isä tekee jonkinlaisia matkoja ystävien kanssa - en nyt tiedä ovatko nuo kaveriporukkamatkat niin yleisiä, mutta esim. yhden tai parin parhaan ystävän kanssa. Jotenkin luulisi, että isommilla porukoilla olisi oikeasti tosi vaikea järjestää noita "tyttö- tai poikamatkoja" - ja se johtuu yksinkertaisesti siitä, että toisin kuin silloin joskus opiskeluaikoina, nyt kaikilla on työnsä ja muut velvoitteet ja lomat ihan eri aikaan. En todellakaan usko, että kukaan perheellinen tai edes perheetön aikuinen jaksaa nähdä ihan hirveästi vaivaa sumpliakseen työpaikalla asioita saadakseen lomat ajoitettua samaan aikaan kuin muillakin "tytöillä" tai "pojilla" on. Kyllä se oma kesämökkiviikko itselle parhaiten sopivana ajankohtana jyrää tällaiset kaveriporukan suunnitelmat - useimmiten.

Ei ole kyse siitä, että kaverit olisivat merkityksettömiä, vaan ihminen tulee iän myötä mukavuudenhaluiseksi ja itsenäisemmäksi ja alkaa ajatella lomia ja koko elämää enemmän itsensä ja omien intressiensä kautta.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
krut: eli sinä tunnet naiset paremmin kuin minä, mutta myös miehet kun mies olet? Hmm, eli minä naisena en voi tehdä analyysiä kummastakaan sukupuolesta? Hjuva tietää.

Mjaa.
Mies saa mennä lomille ihan mihin tykkää (jos rahatilanne suo),
ei kai se mun vika ole jos se mieluummin painuu johonkin Keski-Suomeen mökkeilemään äijäporukalla kun lähtee Thaimaaseen, Tallinnaan tai Kreetalle?

Menot on ok niin kauan kun niihin on molemmilla yhtälainen oikeus ja mahdollisuus.

Ehkä mun pitää sille sanoa kun se töistä kotiutuu että
lähdeppä kultsi nyt thaikkuihin vähän poikain kanssa rilluttelemaan, kotia ei oo tulemista ennenkun on leima passissa todisteena.
"Täh, ai miks"
No niin nyt vaan kuuluu tehdä, ja sitähän sä oikeesti haluut vaikket oo haluas koskaan ilmassutkaan. Oisin ihan kauhee riivinrauta ja pirttihirmu jossen sua nyt laittas matkaan. Tää on sun omaks parhaaks, heippa hei ja näkyillään taas :D

Miksi joissain perheissä miestä kiinnostaa lähteä "poikien" lomalle etelään?

Nii'in. Miksiköhän.

Miksi miestä kiinnostaa pelata jalkapalloa miesten kanssa? Miksi miestä kiinnostaa käydä kalassa kavereiden kanssa? Miksi miestä kiinnostaa räplätä autoja poikien kanssa? Hei ainahan vois tehdä noita perheen kanssa, olis kivempaa sillee!!1

Miksi miestä voisi kiinnostaa käydä valokuvaamassa, retkeilemässä tai futisotteluissa eteläreissulla poikien kanssa? En vaan tajua, siis aivan outoa jos mies HALUAISI tuollaista?? Ei normaali mies voi haluta olla poikien kanssa reissussa, halvan oluen maissa ja auringon alla! Onhan hänellä vaimo jonka kanssa se olisi niin vaan paljon kivempaa!

[QUOTE="Jopi";29993239]Nii'in. Miksiköhän.

Miksi miestä kiinnostaa pelata jalkapalloa miesten kanssa? Miksi miestä kiinnostaa käydä kalassa kavereiden kanssa? Miksi miestä kiinnostaa räplätä autoja poikien kanssa? Hei ainahan vois tehdä noita perheen kanssa, olis kivempaa sillee!!1

Miksi miestä voisi kiinnostaa käydä valokuvaamassa, retkeilemässä tai futisotteluissa eteläreissulla poikien kanssa? En vaan tajua, siis aivan outoa jos mies HALUAISI tuollaista?? Ei normaali mies voi haluta olla poikien kanssa reissussa, halvan oluen maissa ja auringon alla! Onhan hänellä vaimo jonka kanssa se olisi niin vaan paljon kivempaa![/QUOTE]

Paitsi että nykyisin ihmisillä on ystävinä ja kavereina muitakin kuin oman sukupuolen edustajia, joten siinä mielessä pitäisi mieluummin puhua kavereista eikä "pojista".

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29993247:
Paitsi että nykyisin ihmisillä on ystävinä ja kavereina muitakin kuin oman sukupuolen edustajia, joten siinä mielessä pitäisi mieluummin puhua kavereista eikä "pojista".

No sepä vielä olis jos mies menis vieraiden naisten kanssa etelään.

Miksi miestä voisi kiinnostaa käydä valokuvaamassa, retkeilemässä tai futisotteluissa eteläreissulla poikien kanssa? En vaan tajua, siis aivan outoa jos mies HALUAISI tuollaista?? Ei normaali mies voi haluta olla poikien kanssa reissussa, halvan oluen maissa ja auringon alla! Onhan hänellä vaimo jonka kanssa se olisi niin vaan paljon kivempaa![/QUOTE]

Mun mies viihtyy aika hyvin lastensa kanssa ja vaimonsa kanssa. Mä en ehkä olis sen kanssa, jos se viihtyisi mielummin jossain muualla suurimman osan ajasta. Tai jos sen mielestä se kavereiden kanssa hengailu olis se kiva juttu ja perheen kanssa hengailu jotain ihan skeidaa, joka on pakko tehdä.

Toisekseen, mun mies ei tykkää räpeltää autoja (se räpeltää mielummin vaimoaan) ja se kyllä saa mennä kalaan kaverinsa kanssa halutessaan, mutta ei vissiin ole halunnut. Ja justiinsa se tais olla jossain saunaillassa ja seuraavana aamuna se sopersi, että se ei halua mennä enää ikinä mihinkään, kun aina pitää ryypätä ja nyt on ihan kauhee olo, reenit menee pilalle ja päähän satuu....

Mäkin oikein kannustan mun miestä jos menee ohi joku nätti lyyli että "eikö ollutkin upea nainen", ja melkein pitää kääntää niskoista sen päätä katsomaan sinne päin. Minusta toisen sukupuolen edustajan ihailu on ihan kiva juttu.

Inhottavaa. Jos joku on mun mielestä miellyttävän näkönen, katson kyllä mielelläni mutten miestäni sillä tiedolla kiusaa. Sama toisinpäin. Ei meistä kumpikaan sokea ole, mutta omat ajatukset on omia ajatuksia, ei ihan kaikkee tarvitse sataprosenttisesti aina jakaa. Ja jos mies alkais mulle selostaa että katsopas nyt miten komea mies tuolla, niin lähinnä kiusaantuisin asiasta.

[QUOTE="Jopi";29993252]No sepä vielä olis jos mies menis vieraiden naisten kanssa etelään.[/QUOTE]

Mun miehen naispuoleiset kaverit on mulle kyllä ihan tuttuja.
Ja ovat olleet yhteisissä reissuissa, tosin eivät edelleenkään Tallinnassa, Thaikuissa tai Kreetalla :rolleyes:

[QUOTE="Hömelö";29993260]Inhottavaa. Jos joku on mun mielestä miellyttävän näkönen, katson kyllä mielelläni mutten miestäni sillä tiedolla kiusaa. Sama toisinpäin. Ei meistä kumpikaan sokea ole, mutta omat ajatukset on omia ajatuksia, ei ihan kaikkee tarvitse sataprosenttisesti aina jakaa. Ja jos mies alkais mulle selostaa että katsopas nyt miten komea mies tuolla, niin lähinnä kiusaantuisin asiasta.[/QUOTE]

Nii- in muuten. Eikös se olis vähän homoakin, jos oma mies alkaisi yhtäkkiä kehua miten komea joku toinen mies on. Kyllä mäkin pitäisin sitä outona. Tosi outona.

ei vaan diagnosoin 999 promillea ukoista semmosiksi jotka ei tohi sanoa akoilleen että nämä on pirttihirmuja

Mä diagnosoisin ne sellasiks jotka ei tohi ilmeisesti sanoa mitä oikeasti haluaa.
Miksei ne 999 ukkoa tuhannesta avaa suutaan ja sano sitten että "vaimo kulta, mun tekis mieli lähteä jätkien kanssa parin yön Tallinnan reissuun."

Moni ukko vois vissiin kasvattaa pallit,
ja ilmasta tahtonsa asioihin mitä haluaa tehä,
eikä sitten 25 vuoden jälkeen valita kun oli semmosen hirmuvallan alla ettei koskaan ikinä mitään saanut eikä voinut.

Miks joissakin suhteissa mies haluaa mennä poikien lomalle etelään?

Ja miksi tätä kaverimatkaa kutsutaan "poikien lomaksi"? Vai enkö vaan tajua jotain. Kyllähän tuollainen heti kuulostaa jotenkin kummallisemmalta kuin jos vaan puhuttaisiin matkasta kavereiden kanssa. En itse tunne yhtäkään aikuista, joka puhuisi poikien tai tyttöjen matkoista. Päiväkodissa kyllä puhutaan tyttöjen ja poikien väreistä yms. En osaa ajatella, että aikuisetkin...

Tjaa-a. Onko mies ollenkaan jos ei pidä jalkapallosta sen potkimisesta tahi vähintäänkin sen katsomisesta, käy mieluiten vaimonsa kanssa kalassa, koska vaimo on melkoinen "kalamies". Ei osaa, eikä kiinnosta auton "räplääminen", varsinkaan poikien kanssa.

Mies ei vaan voi olla haluamatta olla poikaporukalla, miehellä täytyy olla kiinnostusta ulkomaanreissuja kohtaan, varsinkin kun on tarjolla halpoja oluita ja aurinkoa. Eihän sellaisiaa miehiä vaan voi olla olemassa, jotka mieluusti käyttää vapaa-aikansa lapsiinsa ja vaimoonsa, joita ei vois vähempää kiinnostaa lentäminen etelään halvan oluen ja auringon paisteen takia, jotka ei ikikuuna päivänä ole yhtään jalis matsia telsusta toljottanut ja paikallisiin otteluihin saamansa kausikortitkin lahjoittaa pois. Täytyyhän tosi miestä kiinnostaa pyöreä nahkapallo ja auton moottorit...

Tjaa-a. Onko mies ollenkaan jos ei pidä jalkapallosta sen potkimisesta tahi vähintäänkin sen katsomisesta, käy mieluiten vaimonsa kanssa kalassa, koska vaimo on melkoinen "kalamies". Ei osaa, eikä kiinnosta auton "räplääminen", varsinkaan poikien kanssa.

Mies ei vaan voi olla haluamatta olla poikaporukalla, miehellä täytyy olla kiinnostusta ulkomaanreissuja kohtaan, varsinkin kun on tarjolla halpoja oluita ja aurinkoa. Eihän sellaisiaa miehiä vaan voi olla olemassa, jotka mieluusti käyttää vapaa-aikansa lapsiinsa ja vaimoonsa, joita ei vois vähempää kiinnostaa lentäminen etelään halvan oluen ja auringon paisteen takia, jotka ei ikikuuna päivänä ole yhtään jalis matsia telsusta toljottanut ja paikallisiin otteluihin saamansa kausikortitkin lahjoittaa pois. Täytyyhän tosi miestä kiinnostaa pyöreä nahkapallo ja auton moottorit...

voi varmasti olla. Kysymys onkin, että mistä moinen sattuma kun nuo asiat ovat eniten miehiä kiinnostavia juttuja, paitsi mammapalstalla.
Mammapalstalla lähes kenenkään mies
a) ei tykkää futiksesta, autoista tai kalaretkistä
ja
b) ei halua lunkia viikkoa etelässä olutpäissään "poikien kanssa".

Kumma eroavaisuus..

[QUOTE="Hömelö";29993260]Inhottavaa. Jos joku on mun mielestä miellyttävän näkönen, katson kyllä mielelläni mutten miestäni sillä tiedolla kiusaa. Sama toisinpäin. Ei meistä kumpikaan sokea ole, mutta omat ajatukset on omia ajatuksia, ei ihan kaikkee tarvitse sataprosenttisesti aina jakaa. Ja jos mies alkais mulle selostaa että katsopas nyt miten komea mies tuolla, niin lähinnä kiusaantuisin asiasta.[/QUOTE]

No en mä vaan pysty olemaan hiljaa jos näen upean naisen jossain, kehun miehelle että siinäpä nätti/tyylikäs nainen jne. Mies ei paljoa siitä kommentoi ettei mua paljon loukkaisi, mutta nyt on viime vuosina rohkaistunut kehumaan jotain naista kun olen kehunut ensin.
Ei meillä kaikki ole sukupuolisidonnaista, kauniita/komeita kasvoja tai kivaa tyyliä tai luonnetta saa ihastella ääneen ilman lähmäisiä ajatuksia tai pelkoa pettämisestä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Jopi";29993316]voi varmasti olla. Kysymys onkin, että mistä moinen sattuma kun nuo asiat ovat eniten miehiä kiinnostavia juttuja, paitsi mammapalstalla.
ja

Kumma eroavaisuus..[/QUOTE]

Hmmm... En ossaa sanoa mistä moinen yhteensattuma johtuu, ehkä ne miehet jotka eivät vietä aikaa niin paljoa autotallissa tai telsun ääressä nahkapalloo tiiraillen, ovat vakaassa parisuhteessa ja heidän vaimokkeet kirjoitttelee palstalla? Ehkä niillä miehillä on aikaa ollut katsella itselleen puolisko kun ei ole tarvinnut olla pätemässä autotallissa tai olla olutpäissään "poika" porukalla etelässä viikkoa...

[QUOTE="Jopi";29993316]voi varmasti olla. Kysymys onkin, että mistä moinen sattuma kun nuo asiat ovat eniten miehiä kiinnostavia juttuja, paitsi mammapalstalla.
ja

Kumma eroavaisuus..[/QUOTE]

En tiedä, mutta minun tuntemani miehet eivät tykkää erityisemmin autoista tai kalaretkistä. Futiksesta tykkää aika moni, ja matkustamisesta myös - joskaan ei nimenomaan matkustamisesta "poikaporukassa" (eli "pojat" eivät ole matkassa Se Juttu, vaan matkailu itsessään).

Tulee mieleen vain kaksi kalaretkistä innostunutta miestä ja he ovat jo yli 60-vuotiaita. Yksi autoista kiinnostunut sukulaispoika taitaa olla.

Hmmm... En ossaa sanoa mistä moinen yhteensattuma johtuu, ehkä ne miehet jotka eivät vietä aikaa niin paljoa autotallissa tai telsun ääressä nahkapalloo tiiraillen, ovat vakaassa parisuhteessa ja heidän vaimokkeet kirjoitttelee palstalla? Ehkä niillä miehillä on aikaa ollut katsella itselleen puolisko kun ei ole tarvinnut olla pätemässä autotallissa tai olla olutpäissään "poika" porukalla etelässä viikkoa...

Ai meinaat, että autotallihomma ja futis estää vakavat parisuhteet? Joissa tosin nainen palstailee minkä ehtii.

Yhteistyössä