Gallup: Artisti jonka suosiota et ymmärrä ja perustelut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VierasS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Katy Perryn suosion suuruutta en ymmärrä. Esim. kappaleessa Firework vai mikä lie nimeltään, huutaa ihan nuotin vierestä, mikä on käsittämätöntä, kun on kumminkin studioäänite. Joskus kuulin sen live-esityksen jossain ohjelmassa, ja lauloi ihan hyvin. Kappaleet ja nauhotukset on vaan jotenkin ihan hirveitä. Samoin Rihannalla on hirveitä biisejä. Edes ulkonäkö ei selitä tätä suosiota.

Suomalaisista vaikkapa Samuli Edelman jolla ei ole mitään sointia äänessä. Tosin laulaa vireessä mikä on jo jotain. Danny taas ei osaa edes sitä, joten astetta suurempi mysteeri.

Bruno Mars on jotain ihan karseeta :cool: En ymmärrä kuinka ihmiset innostuu siitä, tai ylipäätään sietää sitä. Autotune-helvettiä

Ja yksi mitä olen ihmetellyt aina, onpa jopa itsekin sanonut jossain ettei tykkää omasta äänestään: Cher. Kammottava ääni, pilaa nekin biisit jotka ei muuten olisi hirveitä.

Täytyy kans sanoa Loiri, miellän enempi näyttelijäksi ja jotenkin ylitulkitsee laulut ja toinen jota oon ihmetellyt on Petri Nygård ja muut vastaavanlaista schaibaa päästelevät. En siis tarkoita räppäreitä (liekkö tuo P.N ees semmoinen) vaan ne sanoitukset, ihan sitä itteensä, ei iske.

Siis oishan noita vaikka kuinka, jos oman musiikkimakuni mukaan alkaisin raakata :D

Vaan kai kaikille tyyleille on kuulijansa ja siksipä minäkin joutunen yhä kärsimään esim. aina vain kasvavasta suomalaisesta rap-artistikannasta.

Mä en ymmärrä nenäänsä honottavia naisia. Vaikkapa kuten aikonaan Nylon Beat ja samaahan Erin yksikseenkin jatkaa. Uusista artisteista Janna sortuu ainakin välillä samaan. Vaan silti! Ei lauluosuus ole koko suosio ja Nylon Beatilla oli hyviäkin biisejä, en siis voi kokonaan tyrmätä...

Mutta sit Jenni Vartiainen. Sillä on joo ihan hyviä biisejä, muttei ne minusta niin hyviä ole. En tajua, miksi niistä kaikista (muka) tulee hittejä!?

Mutta sit Jenni Vartiainen. Sillä on joo ihan hyviä biisejä, muttei ne minusta niin hyviä ole. En tajua, miksi niistä kaikista (muka) tulee hittejä!?

Jenni Vartiainen saa biiseistään välittymään tunnevaikutelman. Siinä mielessä hän on vastakohta esimerkiksi Maija Vilkkumaalle, jonka biiseistä välittyy vaikutelma tunne-elämältään syväjäädytetystä kyökkipsykologista.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira harmaana;30006157:
Jenni Vartiainen saa biiseistään välittymään tunnevaikutelman. Siinä mielessä hän on vastakohta esimerkiksi Maija Vilkkumaalle, jonka biiseistä välittyy vaikutelma tunne-elämältään syväjäädytetystä kyökkipsykologista.

No onhan toi tavallaan totta. Tosin, myös Vilkkumaan biiseistä välittyy minusta hitosti tunnetta. Räiskyvää, elävää, raivoa tai positiivisyyttä. Vaikkapa "auringonpimennys"-biisi. Ihan hiton energinen ja valoisa!

Jenni Vartiaisen suosio on minustakin ymmärrettävää juuri laulutaidon takia, mutta ne biisit nostattavat minussa pikemminkin myötähäpeää. "Junat ja naiset ovat luotuja kulkemaan", "kun me erottiin, sä laitoit minut nettiin" ja "on tammikuu pitkä ja tipaton". Oikeasti?

No en minä oikein ole hyvä laulamaan, mulla ei oo siihen soveltuvat äänihuulet. En hallitse äänti niin hyvin kuin haluaisin mutta kuulen kyllä jos joku laulaa pieleen. Osaan kitaralla soittaa muutaman soinnun mutta oon parempi soittaa djembeä.

muoks. Enkä tarkoittanut että mainitsemani artistit laulaisivat pieleen tai edes huonosti, vaan ovat muuten vaan sietämättömiä. Putro on kamalaa yksitoikkoista ja masentavaa jollotusta ärsyttävästi painotettuna. Kaikuranta on mukaherkkää ja tekotaiteellista ja Loirin laulu kuulostaa parkunalta.

Tietenkään ne huulet ei sovellu laulamiseen...

4l9wl83ze2p.png

Loiri, ei ole mikään laulaja.
Stig ja Jukka-poika, näissä kahessa mättää kaikki.

Kaija Koo, järkyttävä ääni, ilmeet ja maneerit. Ja aivan paskat biisit.

Mamba, ei tarvitse perusteluita!

The Baseballs, aivan järkyttävää kuraa jota kuullessa eka tunne on oksetus ja sen jälkeen viha.

Mambasta samaa mieltä. Sen sijaan Kaija Koon suosion ymmärrän vaikken itse pidäkään.

Baseballs on ihan hauska. Lahjakkaita kavereita ja onhan tuollainen versiointi hauskaa. Omalla tavallaan ovat verrattaviss Eläkeläisiin.

Mitä minä en voi sietää, enkä ymmärtää on Lauri Tähkä.
Paskaa musiikkia, ruma ääni, ruma mies. Ylimielinen ja ikävä persoonakin.

Janna Hurmerinta. Laulaa voi osata, mutta biisit on ihan järkyttäviä.

Arttu Wiskari...mitähän tähän edes sanoisi, kauheaa kuolonmusiikkia.

Paula Koivuniemi...kauhea lauluääni...

Onhan näitä.
Tässäkin samaa mieltä. Janna ei IKINÄ olisi saanut levytyssopparia ilman vanhempien mainetta. Ja joo, arttu wiskarin sanoitukset ovat jotain yrjötautiin verrattavaa.

Yhteistyössä