Annatteko jatkuvasti d-vitamiinia yli 3-vuotiaille lapsillenne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aijaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kouluterkka vasta sanoi että 18 vuotiaaseen saakka suositellaan antamaan d-vitamiinia ja kyllä se mun mielestä on suotavaa syödä senkin jälkeen. Meillä syö koko perhe, lapset on 7v. ja 11v.

Ei se mun mielestä ole mikään uusi suositus. Meillä koululainen on muistaakseni aina syönyt ympäri vuoden d-vitamiinia. Tosta kolmesta vuodesta lähtien se on vaan otettu tablettina.

[QUOTE="huhhuh";30013210]Auringosta saa riittävästi. Ravinto myös kuntoon niin johan on vitamiinia kerrakseen.[/QUOTE]

Suomessa pitää olla alasti auringossa aika monta tuntia että saa rittävän määrän d vitamiinia.

[QUOTE="hohhoh";30013250]15min ja oikea ruokavalio riittää. Tutkittu asia hysteerikot.[/QUOTE]

Laitatko missä tutkimus? Mielenkiinnosta vain kun luulis että myös terveydenhoito ois tietonen sen sijaan että nyt annettas kokoajan.

[QUOTE="hohhoh";30013250]15min ja oikea ruokavalio riittää. Tutkittu asia hysteerikot.[/QUOTE]

Tekeekö se hysteerikon jos kuulee nykysuosituksen? Se on jos heti julistaa lapsen kärsivän jollei saa nin ja niin paljon.

D-vitamiinitason voi määrittää keskellä talvea ja varmastikaan ei ole tasot kunnossa jos ei syö vitamiinilisää. Itse syön 50 mikroa ympäri vuoden ja kesät olen auringossa. Vasta tällä määrällä pysyy taso kunnossa. Lapset saa 25 mikroa.

Meillä lapset 25 mikrogrammaa ja aikuiset 50 ympäri vuoden. Kesällä saattais saada auringosta hetkellisesti tarpeeks, mut me koitetaan vältellä suoraa auringonpaistetta. Helpointa ottaa joka päivä sama määrä.

[QUOTE="huhhuh";30013210]Auringosta saa riittävästi. Ravinto myös kuntoon niin johan on vitamiinia kerrakseen.[/QUOTE]

Kerro toki mistä päin Suomea olet löytänyt niin aurinkoisia päiviä, että uv on yli 4, tällä viikolla??

Lapset 6v ja 9v. Eikä meillä kukaan syö säännöllisesti d-vitamiinia. Pimeän aikaan otetaan jos muistetaan kaikki se 10mikrogrammaa. Meillä syödään paljon kalaa(lohta) sekä paljon maitotuotteita. Nykyään d-vitamiinia on tungettu niin moneen paikkaan maitoon, jugurtteihin, levitteisiin ym.

En ole vielä vakuuttunut siitä että d-vitamiini jatkuvasti käytettynä isoina annoksina on terveellistä. Katotaan ajan kanssa. Kuin eräs lääkäri kirjoitti "d-vitamiinin liikasaanti on yhtä haitallista kuin sen puute".

Ei tietenkään anneta!! Auringosta sitä saa kun temmeltää, me syödään kalaakin joskus ja olen kuullut että maitoonkin laittavat. Tulee vielä yliannostus, maksa räjähtää ja kuolee...

:D No tottakai annetaan. Ei eletä enää missään kasarilla tai maaseudulle sentään :D

[QUOTE="ttttt";30013663]Lapset 6v ja 9v. Eikä meillä kukaan syö säännöllisesti d-vitamiinia. Pimeän aikaan otetaan jos muistetaan kaikki se 10mikrogrammaa. Meillä syödään paljon kalaa(lohta) sekä paljon maitotuotteita. Nykyään d-vitamiinia on tungettu niin moneen paikkaan maitoon, jugurtteihin, levitteisiin ym.

En ole vielä vakuuttunut siitä että d-vitamiini jatkuvasti käytettynä isoina annoksina on terveellistä. Katotaan ajan kanssa. Kuin eräs lääkäri kirjoitti "d-vitamiinin liikasaanti on yhtä haitallista kuin sen puute".[/QUOTE]

Mie olen isoja annoksia ottanut jo yli 5v. Maksa-arvot ja muutkin on ok.

Yhteistyössä