Millainen kahvakuula on hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä

Vieras
Tarkoitus olisi aloittaa kahvakuulailu, mutta en tiedä, millainen kuulla kannattaa hankkia. Tulen tekemään treeniä kotona.

Aloittelijalle suositellaan 8 kg painoista kuulaa. Olen tehnyt lihaskuntotreeniä kotona 1,5 kg painojen kanssa, joten ihan nollakunnosta en lähde. Lisäksi sisäinen korsetti on hyvässä kunnossa tanssiharrastukseni ansiosta. Käsilihakset ovat kylläkin suhteellisen huonossa jamassa.

Kannattaako ostaa sellainen pinnoinettu malli, ettei metalli riko puulattiaa? Entä malli, pyöreä vain sellainen neliskanttisempi. Kahvan malleja näkyy olevan myös pyöreitä ja vähän pitkulaisempia.

Kertokaa kokemuksianne, millainen malli on käytännössä hyvä.

Mulla on metallisia, pyöreitä kuulia, joissa ainakin joissain on siellä pohjassa sellainen muovi, ettei niin helposti kolhi lattiaa. mä suosittelen useamman eri painoisen kuulan hankkimista. Tuo 8kg on aika kevyt kuitenkin, etenkin kun et ihan rapakunnossa ole. 12kg nyt ainakin ja melko pian saat hommata jo 16 kg. Itse käytän eri liikkeisiin eri painoisia kuulia.

Kiva kuulla kokemuksia. Lisääkin saa kertoa.

Enpä olisi osannut ajatellakaan, että kahva voi olla liian paksu. Hyvä tietää, että kannattaa olla useampi kuula.

Onko pyöreä kuula siis parempi kuin kulmikas? Kannattaako valita sellainen tahmea päällystemateriaali vai liukkaampi muovinen?

Kiva kuulla kokemuksia. Lisääkin saa kertoa.

Enpä olisi osannut ajatellakaan, että kahva voi olla liian paksu. Hyvä tietää, että kannattaa olla useampi kuula.

Onko pyöreä kuula siis parempi kuin kulmikas? Kannattaako valita sellainen tahmea päällystemateriaali vai liukkaampi muovinen?

Kannattaa tosiaan kokeilla liikkeessä tai salilla, mikä itelle parhaiten käy. Mä tykkään ite sellaisista kovamuovisista jotka on soikeita, ne tahmeat menee vähän ällöksi ainakin kuntosalikäytössä, kotona ei ehkä niinkään kun on vaan 1 käyttäjä.

Ehdottomasti pyöreä. Mulla on sekä pyöreä ja kulmikas ja se kulmikas sopii lähinnä veneen ankkuriksi. No voi sillä etuheilautuksia tehdä, mutta kaikissa liikkeissä, joissa kuulaa tulee jollain tapaa raajoja vasten, alkaa kulmat välittömästi painaa. Mitä pyöreämpi, sen parempi. Metallinen on hyvä. Jos pohjassa on kumi, niin ei lattia kolise niin paljoa, mutta neopreenipäällystettä ei minusta tarvitse.

Ja aluksi vähintään se 8 kiloa, mieluummin 10.

Ja vaikka ajattelitkin kotona treenata niin suosittelen ehdottomasti käymään jossain ohjatulla tunnilla treenaamassa oikean tyylin, koska kahvakuulalla jos millä saa helposti paikat rikki, jos ei tiedä mitä tekee :) Googlaa paikallinen tai lähiseudulla oleva kahvakuulaseura, heillä on ainakin sellaisia kokeilutunteja. Tai sitten johonkin lähikuntosalille (jos sellaista löytyy) kokeilukerralle. Maksaa vaivan :)

Yhteistyössä