Haluaisin yllättää mieheni hyvällä ruoalla. Mitä ihmettä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa naista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa naista

Vieras
Olen vähän sellainen kokki, että aina tulee tehtyä niitä samoja kastikkeita, kiusauksia ja laatikoita sekä keittoja. Perus kotiruokaa siis.

Nyt haluaisin tehdä jotain erityistä, ideoita?

Sisäfilepihi, kermakastike ja valkosipuli perunat ( ei uunissa vaan pannulla paistellaan miedolla lämmöllä ja lopuksi kermaa,)

Chililohi ja perunamuusi (makeaa chilikastikeetta lohen päälle ja uuniin)

Lihaa hoisin kastikkeess + riisi ( liha marinoidaan ensin kananmunalla, soijalla, maissijauholla ja sokerilla. Sitten paistetaan pannulla, lisätään sipuli, vs, punaviini, soija, chili, ketuppi ja puoli purkkia Hoisin kastiketta Uuniin ainakin 4-5 tunniksi miedolla lämmölle)

Pulled Pork uunissa, vaatii myös sen 5-6 tuntia

Kanaa mangochutneyssä ( uunivuokaan sipulia, kanaa, perunoita, kanalientä, jauhoja suurustamiseen, mangochutneytä ja kermaa. uuniin tunniksi)

Chilikana ( fiteeraa perunajauhoissa ja mausteessa leivitetyt kanat, tee kastike sipulista, chilistä, vs, hoisin)

Sisäfilepihi, kermakastike ja valkosipuli perunat ( ei uunissa vaan pannulla paistellaan miedolla lämmöllä ja lopuksi kermaa,)

Chililohi ja perunamuusi (makeaa chilikastikeetta lohen päälle ja uuniin)

Lihaa hoisin kastikkeess + riisi ( liha marinoidaan ensin kananmunalla, soijalla, maissijauholla ja sokerilla. Sitten paistetaan pannulla, lisätään sipuli, vs, punaviini, soija, chili, ketuppi ja puoli purkkia Hoisin kastiketta Uuniin ainakin 4-5 tunniksi miedolla lämmölle)

Pulled Pork uunissa, vaatii myös sen 5-6 tuntia

Kanaa mangochutneyssä ( uunivuokaan sipulia, kanaa, perunoita, kanalientä, jauhoja suurustamiseen, mangochutneytä ja kermaa. uuniin tunniksi)

Chilikana ( fiteeraa perunajauhoissa ja mausteessa leivitetyt kanat, tee kastike sipulista, chilistä, vs, hoisin)

Tuo linnapaisti kuulostaa erikoiselle. Anjovikset laitetaan siis vain kastiketta maustamaan ja siivilöidään ne lopuksi pois?

Justiinsa joku tällainen "erikoisuus" haussa. Mies reppana joutuu aina vaan syömään niitä samoja kastikkeita ja patoja :( Nyt saa jotain oikein herkkua. Paljonkohan tuollainen kilon paahtopaisti tai sisäpaisti maksaa?

Mun miehen lempparia on pasta Carbonara, nopeeta ja hyvää, kylkeen hyvää salaattia mozzarella juustolla, lisäksi vois vaikka leipasta tuoretta leipää. Itse tehtyjä hampurilaisia, leivot sämpylät, paistat pihvit ja teet kastikkeet itse, arvostan. Myös Pitakebabbia meillä tehdään toisinaan, vaikka kebabbi liha tulee valmiina, niin muut teemme itse.
Hyvä lasagnekin maistuu aina, siittähän voi tehdä ihan perus juttua tahi vaikka lohi, kana, pekoni täytteellä...

Pekonipasta: pekonia, pinjansiemeniä, paprikaa ja kermaa

Pekonikaalimössö: varhaiskaalia, pekonia ja sipulia paistetaan pannulla, lisätään kerma

sama kun edellinen mutta perunasta

Päällystä kanafileet pekonilla
Päällystä tomaatit, parsat, kotijuusto pekonilla ja grillaa

Mun miehen lempparia on pasta Carbonara, nopeeta ja hyvää, kylkeen hyvää salaattia mozzarella juustolla, lisäksi vois vaikka leipasta tuoretta leipää. Itse tehtyjä hampurilaisia, leivot sämpylät, paistat pihvit ja teet kastikkeet itse, arvostan. Myös Pitakebabbia meillä tehdään toisinaan, vaikka kebabbi liha tulee valmiina, niin muut teemme itse.
Hyvä lasagnekin maistuu aina, siittähän voi tehdä ihan perus juttua tahi vaikka lohi, kana, pekoni täytteellä...

Kaikkea tällaista teemme arkena. Taidan tehdä tuon linnapaistin, ellei liha maksa hirveästi

Onko tuo hoisin kastike samaa kuin kiinalaisessa Peking härkä? Se tumma aivan superhyvä kastike? Joskus ostin valmiin hoisin kastike purkin, maistui vähän samalta mutta ei laisinkaan niin hyvältä kuin ravintolassa

Onko tuo hoisin kastike samaa kuin kiinalaisessa Peking härkä? Se tumma aivan superhyvä kastike? Joskus ostin valmiin hoisin kastike purkin, maistui vähän samalta mutta ei laisinkaan niin hyvältä kuin ravintolassa

on samaa, parasta on Blue Dragon merkkinen, se pirkka on paskaa. Mutta lisäksi siihen pitää laittaa punaviiniä, ketsuppia, vs, sipuli
Mun tuolla lihaa hoisin kastikkeessa reseptillä tulee samanaista kun kinkkiravintolassa

Yhteistyössä