Miesystäväni vaihtoi fitness-kissan minuun, ihan tavalliseen naiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tavallisen onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tavallisen onnellinen

Vieras
Olen parisuhteessa ikäiseeni mieheen, jonka kanssa ollaan työkavereita. Työn merkeissä siis tavattiinkin.
Hänen entinen avopuolisonsa on fitness-harrastaja, joka on todella kaunis ja hyväkuntoinen. Tiedän tämän, koska olen katsonut hänen instagram-kuviaan joskus.
Hän on kaunis, timmissä kunnossa ja minä olen ihan tämmöinen tavallinen.
Mulla on vähän liikaa painoa ( tai aika paljonkin, ainakin 10kg) ja muutenkaan en ole mikään erityinen. Ihan nätti ja mukava ja nauran paljon.
Koen alemmuutta kuitenkin, kun exänsä on tuommoinen kaikkien kuolaama. Pohdin paljon, miksi se minun kanssa haluaa olla kun saisi paremmankin?
Kysyin sitten tuosta niin kuulema suuri syy tähän on RUOKA :D Kun mä olen hyvä kokki ja tykkään laittaa ruokaa ( sen takia paremmin tutustuttiinkin kun laitoin firman pikkujouluun syötävät). Mun kanssa on miehen mukaan kiva syödä ja nauttia elämästä.
Exänsä oli rasvakammoinen ja söi muutenkin todella tiukalla dietillä. Mä vaan syön :D
Ja mun elämästä nauttiminen ilman ajoituksia oli kans virkistävää, kun ei aina tavitse ajatella teeniä ja ruokavaliota. Mieheni mielestä minä olen kaunis. MINÄ! Selluineni kaikkineni.
Nyt kun vielä saisin itsenikin tuon uskomaan. Poteeko kaikki alemmuudentunnetta exiä kohtaan, jos itse on selkeästi lihavampi kuin ex?

Toi on muuten ihan hyvä syy valita sinut, sen fitnesspimun tilalle. Kyllä sellaisen eläjän kanssa tarvitaan toinen samanlainen, joka vahtaa syömisiään. Ole nyt vaan onnellinen ja hyväksy itsesi

Kyllä naisessa merkitsee paljon muutkin asiat kuin pelkkä ulkonäkö, vaikka te naiset ette sitä millään halua uskoa. Kokonaisuus ratkaisee, minulle ainakin ihan sama kuinka hyvännäköinen joku on, jos hän on tiukkapipoinen kusipää vaikkapa. Ketä sellaisen ihmisen kanssa haluaa elää, en ainakaan minä.

Miun miehen ex oli pidempi, hoikempi, kauniimpi ja pukeutui paremmin, meikkasi ja kulki korkkareissa..ja silti mies valitsi miut vaikka oon ihan päinvastainen, ihmettelin suuresti että miksi.

Uskoisin, että tuollainen fitness harrastus täyttää koko elämän ja jokaisen päivän. Harva sellaisen rinnalla elämästään nauttii, ellei ole itse samanlainen. Tarkka ruokavalio, tarkka päivärytmi, aina reenaamassa. Ei siinä mitään, onhan se ihan kunnioitettavaa, että joku elää noin kurinalaisesti, mutta mulle tuollainen elämä ei sovi.

Naisessa on huipputärkeää luonteen mukavuus. Joskus tosi kuuma nainen on jollain tavalla vaikea tai ikävä persoona liian paljon tai liian pinnallinen. Tai sitten liian "kireä" eli miehen on vaikea olla rennosti seurassa. Joko liiallisen liikunnan tai esim. feminismin takia. Myös yrmeys karkottaa, samoin kunnioituksen puute. Ja vielä yhtenä liian vähäinen seksuaalisuus.

Ihanne tietenkin on kaunis nainen, joka on myös luonteena mukava ja aito. :) Itselleni ainoa oikea valinta.

Mä en miehistä osaa sanoa, mutta mulla se menee niin, että se ensimmäisen näkökokemus muuttuu sit kun oppii tuntemaan.

Eli täyden kympikin mies voi muuttua kutoseksi, jos käyttäytyy karmeasti. Ja tavallisen tallaajan seiska voi hyvin venytä ysiin jos huomaan miehen miellyttävksi, kohteliaaksi ja seksuaalisesti mielenkiintoiseksi.

Eli siis ulkonäkö en niinko olekaan vaan se ulkonäkö vaan kokonaisuus joka muodostuu persoonasta ja kuoresta.

Ei kai se nyt niin yllättävää ole että luonteiden ja elämäntyylin yhteensopiminen on valtaosalle ihmisistä loppupelissä tärkeämpää kuin kumppanin ulkonäkö?

Voihan se olla alkuun kiva esitellä kaunista tyttöystävää tai komeaa poikaystävää mutta kun pitäisi jakaa loppuelämä yhdessä niin kyllähän sitä alkaa jossain vaiheessa kaivata sitä yhteistä huumarintajua, jaettuja kiinnostuksenkohteita ja sitä että voidaan noin suurinpiirtein nauttia samanlaisista asioista. Jos ollaan mieltymyksineen ihan eri planeetoilta niin ei se yhdessä vietetty aika niin hirveän kivaa ole.

Ulkonäkö on katoavaista. Ei kukaan ole enää 70-kymppisenä niin hot, vaikka toki liikunnalliset ja normipainoiset ovat aina plösöjä paremman näköisiä. Minulla on jääkaapin ovessa Harald Hirmuisen sarjakuva, jossa Haraldin vaimo Helga opastaa tytärtään Huldaa: "Aion nyt paljastaa sinulle onnellisen avioliiton salaisuuden, Hulda. Nuoruus on lyhytikäinen ja kauneus katoavaista, mutta taito leipoa herkullinen suklaakakku säilyy ikuisesti. "

Minä mietin tuossa yksi ilta, että paljonkohan tämänhetkinen fitness-buumi tosiasiassa aiheuttaa eroja?

Varmasti aika paljon. Yleisin tapaus ainakin lisääntyy, kun pitkään pullero nainen kiinteytyy ja itsetunto kasvaa, korostuen ehkä liikaakin ja sitten koetaan ettei se vanha tavisukko enää riitäkään siellä sohvalla. Nyt pitää olla joku fitnessukko, joka punnitsee kanaa ja raejuustoa kaverina. Noh, ukko vaihtoon....

Toinen vaikuttava on varmasti myös se että kun se nykyinen fitnessvaimo, entinen sohvapullero, kiinteytyy ja virkistyy, niin alkaa silmät vilkkua eri malliin ja kääntyillä naapuripenkin treenaavaan Jormaan ja kivahan sitä on treenin jälkeen suihkutella yhdessä.

Kuka jaksaa iloita parisuhteessa ja yhteisessä elämässä vain kauniista ulkonäöstä ja timmistä vartalosta, jos luonteet tai elämäntavat eivät sovi yhteen? Ei kai niin pinnallinen kukaan ole, tai ainakin aika harva?

Kuvittelisin, että suurin osa ihmisistä voi hyvin parisuhteessa, jossa henkiset ominaisuudet ja arvot kohtaavat. Ulkokuori on vain pintaa ja ilo siitä loppuu aika lyhyeen. Minun mieheni on todella hyvännäköinen, mutta en olisi hänen kanssaan jos hän ei olisi hellä, rakastava, fiksu ja hyvä isä lapsille. En kyllä itsekään ole mikään seinästä revityn näköinen, mutta uskoisin, että luonne on parasta minussa.

Lopeta siis alemmuuskompleksit ja nauti itsestäsi ja miehestä!

No kyllä se luonne aika paljon merkitsee enemmän. Esim itse en jaksaisi katsella mitään lihasten esittelijää ja kaloreiden laskijaa. Sellaiset monesti yrittää käännyttää puolisonsakin samanlaiseksi. Eihän siinä uskaltaisi edes herkkuja syödä kun ukko vilkuilisi vieressä pahasti.

Kaikki näyttävät ajattelevan, että ap on varmasti hyvä tyyppi kun on pulleakin ja se fitnesstypy oli varmasti ikävä. Syynä vaihokselle voi kumminkin olla yhtä hyvinse, ettei miehellä ollut tarpeeksi hyvä itsetunto ollakseen tämän exän kanssa, vaan vaihtoi sitten naiseen josta ei tarvitse olla mustasukkainen. Voi olla, että se ex oli ihan mukava nainen.

Kaikki mitä yllä on kirjoitettu luonteen ja käyttäytymisen yms. merkityksestä ihmissuhteissa, niin totuus kuitenkin on, että ulkonäkö on jyrännyt aina ja tulee jyräämään jatkossakin. Todella hyvännäköiseltä mieheltä tai naiselta ollaan valmiita sietämään paljon enemmän paskaa kuin taviksen näköiseltä. Tavis saa olla hemmetin paljon mukavampi päästäkseen edes lähdössä samalle viivalle, kuin paremmannäköinen kilpailijansa. Minä tiedän tämän ja te tiedätte tämän, vaikka emme asiasta välttämättä kovin iloisia olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Näinkin voi olla;30058182:
Kaikki näyttävät ajattelevan, että ap on varmasti hyvä tyyppi kun on pulleakin ja se fitnesstypy oli varmasti ikävä. Syynä vaihokselle voi kumminkin olla yhtä hyvinse, ettei miehellä ollut tarpeeksi hyvä itsetunto ollakseen tämän exän kanssa, vaan vaihtoi sitten naiseen josta ei tarvitse olla mustasukkainen. Voi olla, että se ex oli ihan mukava nainen.

Voi olla. Sitä emme tiedä. Jostain syystä mies oli kuitenkin tyytymätön suhteeseen, oli syy mikä tahansa. Turha lähteä sillä spekuloimaan.

Itseasiassa minulla on kaksikin hyvää ystävää, jotka kilpailevat fitness -kisoissa, ja heillä on molemmilla todella huono itsetunto. Molemmat ovat kauniita, ihastuttavia naisia, jotka ovat pärjänneet elämässään hyvin. Ikääkin on jo yli 30 vuotta selvästi. Toinen on liiankin kiltti, toinen varsin topakka ja persoonallinen tapaus luonteeltaan, mutta molempia yhdistää huono itsetunto. Samoin mieheni on todellinen hunks, mutta ei näe itseään sellaisena ollenkaan, päinvastoin. Luonne on loistava, mutta peiliin katsoessaan hän näkee vain ne (pikkuruiset) viat. Tämä nyt vain siksi, että ei miehellä välttämättä ollut huono itsetunto. Sillä fitnesstypylläkin saattoi olla niin huono itsetunto, että suhde kaatuikin jatkuvaan epävarmuuteen? Who knows?

[QUOTE="hanne";30058189]Kaikki mitä yllä on kirjoitettu luonteen ja käyttäytymisen yms. merkityksestä ihmissuhteissa, niin totuus kuitenkin on, että ulkonäkö on jyrännyt aina ja tulee jyräämään jatkossakin. Todella hyvännäköiseltä mieheltä tai naiselta ollaan valmiita sietämään paljon enemmän paskaa kuin taviksen näköiseltä. Tavis saa olla hemmetin paljon mukavampi päästäkseen edes lähdössä samalle viivalle, kuin paremmannäköinen kilpailijansa. Minä tiedän tämän ja te tiedätte tämän, vaikka emme asiasta välttämättä kovin iloisia olekaan.[/QUOTE]

Miksi? Miksi ihmeessä kukaan kestäisi paskaa käytöstä keneltäkään? Ei sillä ole mitään tekemistä ulkonäön kanssa, ainakaan normaaleilla ihmisillä. Toiset ihmiset antavat kohdella itseään huonommin kuin toiset, mutta syyt ovat minusta itsetunnossa. Ulkonäön kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Tai sitten maailmassa on niin pinnallisia ihmisiä, etten minä vielä ole tavannutkaan.

Olen ihan hyvännäköinen, hyvin pukeutuva ja kaunis nainen, mutta minulle on tärkeää, että kohtelen muita ihmisiä oikeudenmukaisesti ja ystävällisesti. Mieheni on todella hyvännäköinen mies, suorastaan häkellyttävä ja kroppa tosi hyvässä kunnossa, mutta kyllä hänessä tärkeintä on luonne. Jos hän olisi sisäisesti ruma, en todellakaan katselisi häntä.

Eiköhän se syy tullut jo aloituksessa selväksi. Ihan turha täällä on spekuloida luonne-eroilla. Ymmärrän hyvin sen, että mies tykkää rennosta elämästä ja hyvästä ruoasta ja haluaa kaltaisensa elämänkumppanin.

Itseäni ärsytti aikoinaan suuresti mies, joka nirsoili kaikesta ruoasta. Hänelle kelpasi vain äidin tekemä lasgne, Saarioisten maksalaatikko ja Jalostajan tölkkihernekeitto. Sitä ennen en ollut edes tajunnut, kuinka suuri merkitys ruokavaliolla voi olla suhteeseen. Nykyään olen onnellinen, kun minulla on normaalisti syövä mies.

Joku pieneltäkin vaikuttava syy voi tehdä ison eron parisuhteeseen kahden eri ihmisen kanssa. Vaikkapa kuorsaaminen. Minulla oli komea nuori mies, mutta voi jestas se kuorsaus... yhteiselämästä ei olisi tullut mitään. Ja sitten eräs komea rikas mies. Pakotti minut kuntoilemaan, vaa'alle, vahtasi syömisiäni, teki puolestani työhakemuksia ja vaati vaihtamaan korkeampipalkkaiseen (ikävään) työhön. Nyt olen työttömän miehen kanssa, joka ei vaadi minulta mitään älyttömiä. Vain rakkautta. Ja se ei kuorsaa.

[QUOTE="hanne";30058189]Kaikki mitä yllä on kirjoitettu luonteen ja käyttäytymisen yms. merkityksestä ihmissuhteissa, niin totuus kuitenkin on, että ulkonäkö on jyrännyt aina ja tulee jyräämään jatkossakin. Todella hyvännäköiseltä mieheltä tai naiselta ollaan valmiita sietämään paljon enemmän paskaa kuin taviksen näköiseltä. Tavis saa olla hemmetin paljon mukavampi päästäkseen edes lähdössä samalle viivalle, kuin paremmannäköinen kilpailijansa. Minä tiedän tämän ja te tiedätte tämän, vaikka emme asiasta välttämättä kovin iloisia olekaan.[/QUOTE]

Tämä on osaltaan totta. Onhan niitä tutkimuksiakin, joiden mukaan kauniit ja hoikat saavat parempia töitä ja parempaa palkkaa mm. Mutta kaunis ulkokuori ei pitkällä tähtäimellä auta jos sisus on mätä. Itse en ole koskaan jaksanut ikäviä omaan napaansa tuijottavia ihmisiä tai ilkeitä kiukuttelijoita. Ja siinä ei auta olkoonkin vaikka kuinka kaunis kuori tahansa. Karsin tämän tyyppiset ihmiset varsin nopeasti lähistöstäni pois...

No en voi puhua muiden puolesta, mutta mä en ota paskaa niskaan rumilta enkä hyvännäkösiltä yhtään sen enempää.

Yhteistyössä