Miesystäväni vaihtoi fitness-kissan minuun, ihan tavalliseen naiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tavallisen onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap täällä taas :)
Ajeltiin tänään mieheni kanssa hieman pitempi pätkä ja siinä samalla juteltiin tästäkin asiasta. Kerroin, että mulla on alemmuuskompleksi ja kysin sitten ihan suoraan syytä miksi ne erosi.
Syynä ei oluut exän karmea luonne ( ex on kuulema mukava ja kiva ihminen) eikä se että exänsä olisi saanut nyt enemmän muitten miesten huomiota. Eroon oli kaksi syytä ja ensimmäinen oli se, että elämä oli tylsää. Ei voinut mennä ex tempore ravintolaan, koska dieetti on niin tiukka. Treenit rajoitti yhteisiä tekemisiä. Yhdessä ei voinut kokkailla, kun toisellla oli se dieetti. Ja mieheni mukaan oli todella rasittavaa olla suhteessa se, joka ei elänyt orjallisesti treeniohjelman mukaan. Mieheni kyllä käy salilla, mutta maailma ei kaadu jos joku kerta jää väliin.
Ja toinen syy oli ulkonäkö. Suhteen alussa ex oli ollut hoikka ja urheilullinen, mutta naisellinen. Sitten hän innostui fittnessistä ja se vei kaiken ajan, rahat, energian ja rasvan. Mieheni tykkää, että naisella ei ole sixpäkkiä tai hillittömiä hauiksia. Ihan tavallinen nainen riittää.
Mä alan uskoa, että hän on tässä suhteessa siksi ,että minä riitän. Tämmöisenä kuin olen.
Ex ei ollut huono ihminen, mutta parisuhde oli huono kun siihen tuli yksi ylimääräinen lisää. siis se fitness.

Minä mietin tuossa yksi ilta, että paljonkohan tämänhetkinen fitness-buumi tosiasiassa aiheuttaa eroja?

Varmasti aika paljon. Yleisin tapaus ainakin lisääntyy, kun pitkään pullero nainen kiinteytyy ja itsetunto kasvaa, korostuen ehkä liikaakin ja sitten koetaan ettei se vanha tavisukko enää riitäkään siellä sohvalla. Nyt pitää olla joku fitnessukko, joka punnitsee kanaa ja raejuustoa kaverina. Noh, ukko vaihtoon....

Toinen vaikuttava on varmasti myös se että kun se nykyinen fitnessvaimo, entinen sohvapullero, kiinteytyy ja virkistyy, niin alkaa silmät vilkkua eri malliin ja kääntyillä naapuripenkin treenaavaan Jormaan ja kivahan sitä on treenin jälkeen suihkutella yhdessä.

Samaa olen itsekin tässä miettinyt, että onko kuinka yleinen kuvio se, että nainen lähtee kuntosalille ja saa itsensä timmiin kuntoon ja huomaa, että tuo mies ei enää kelpaa ja vaihtaa uuteen salijamppaan.
Tätä olen miettinyt siksi, että tuttavapiirissäni on nyt vähälle aikaa sattunut neljä kertaa näin. Nainen on laihduttanut, innostunut kuntoilusta ja heti sen jälkeen on tullut ero.
Onko kyse siitä, että nainen on ekana tyytymätön elämäänsä ja ajattelee sen johtuvan läskeistään ja kun elämä ei paranekaan, niin seuraavaksi mies kiertoon.

Missä se fitnessbuumi niinku näkyy, ei sitä ainakaan tuolla kaduilla huomaa. Onhan noille saleille tullu pikkuisen enemmän naisia nojailemaan seiniin ja laitteisiin, siinä kai se sitten onkin.

Yhteistyössä