FB-kuvien perusteella tutulla on aina TODELLA sotkuista ja perheessä 3 lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyi hitto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyi hitto

Vieras
Laittelee aika paljon kuvia lapsistaan, jotka ovat kuvissa lähes aina todella likaisissa vaatteissa, tai useimmiten kylläkin ilman vaatteita vaipoissaan. Taustalla kuvissa aina lattiat täynnä tavaraa, vaatetta, joskus käytettyjä vaippoja, näkyy että lattiat likaiset ym ym. Siis mitä helv oikeasti?? Oikein kuvottaa, kun ajattelee miten siellä ryömimisiässä oleva pikkuinen menee kaiken Pa**an seassa... :(
Kyllä omassakin kodissa on silloin tällöin sanomista, pyykkiä viikkaamatta kodinhoitohuoneessa, ja lastenhuone toisinaan pommin jäljiltä, mutta että noin saastaista.. Hyh hyh :(

Jaa, jos sinua se haittaa, älä katso kuvia tai mene heille auttamaan ja siivoamaan. Minua haittaa ja ärsyttää, jos oma koti on liian sekainen ja likainen, ei muiden huushollit, se kun ei mulle kuulu ja heidän tilannettaa en useinkaan tiedä.

• Tykkää
Reactions: poika
Pienillä ikäeroilla sitten, jos kaikki kolme ovat vielä vaipoissa..

Meilläkin on välillä pissavaippoja pitkin lattioita. Lasken kädestäni ja kerään kaikki sitten kun ehdin, saman päivän aikana toki kuitenkin. Ja tavaroita meilläkin on pitkin lattioilla, lapsiperhe tosiaan ollaan.. Ja pyykkejä kasaan usein tohon kylppärin oven viereen :D lattiatkin saa pestä joka ilta, konttaava ja kuolaava tahmatassu pitää siitä huolen.

Siltikin ajattelen että meillä on ihan perussiistiä.

Oikeasti? Pissavaippoja ja likaisia vaatteita kasoissa lattioilla :x??... Tsiisus.
Tämän lisäksi äidin huolimattomuutta lapsista yksi ollut sairaalahoidossa johtuen onnettomuuksista jotka olisi pitänyt välttää.
En vaan voi enkä pysty ymmärtämään lasten laimilyömistä ja sitä ettei ympäristöstä pidetä huolta.
Minullakin on pieniä lapsia ja käyn töissä. Ja voin kertoa, EI todellakaan ole eritteitä sisältäviä vaippoja lattioilla, viikon ruokalistaa kuivuneena keittiönpöytään, tai likapyykkiä muualla kuin sille tarkoitetussa paikassa.
Ryhdistäytykää perheelliset ihmiset!!!!!

Oikeasti? Pissavaippoja ja likaisia vaatteita kasoissa lattioilla :x??... Tsiisus.
Tämän lisäksi äidin huolimattomuutta lapsista yksi ollut sairaalahoidossa johtuen onnettomuuksista jotka olisi pitänyt välttää.
En vaan voi enkä pysty ymmärtämään lasten laimilyömistä ja sitä ettei ympäristöstä pidetä huolta.
Minullakin on pieniä lapsia ja käyn töissä. Ja voin kertoa, EI todellakaan ole eritteitä sisältäviä vaippoja lattioilla, viikon ruokalistaa kuivuneena keittiönpöytään, tai likapyykkiä muualla kuin sille tarkoitetussa paikassa.
Ryhdistäytykää perheelliset ihmiset!!!!!

Sun elämä on varmaan muutenkin täysin identtinen kaikkien työssäkäyvien äitien kanssa, paitsi että sä pidät paikat putipuhtaana ja siistinä.

Kyllä ihan oikeasti se on helkkarinmoista laiskuutta ja saamattomuutta, jos kämppä on ku kaatopaikan ja sikalan yhdistelmä. Tunnen itsekin muutaman perheen, jossa on niin paskasta, että saa oksennusta pidätellä. Siihen ei ole mitään perustelua, että roskia ja tiskiä on keittiössä viikkojen ajalta, vaippoja ei ehdi noukkia lattioilta, kotieläinten jätöksiä ei siivota tai vaatteita viedä pesuun. Ei mitään muuta ku laiskuus ja mielenterveysongelmat. Se et käy töissä ja on monta lasta ei ole perustelu.

Välillä joutuu ylittämään omat voimansa neljän lapsen ja vuorotyön kanssa, mutta ei se nyt mitään maailmanennätystä vaadi. Eikä kodin normaalissa siisteydessä pitäminen tarkoita myöskään tauotonta siivousta.

Alkuperäinen kirjoittaja ällikkä;30101586:
Kyllä ihan oikeasti se on helkkarinmoista laiskuutta ja saamattomuutta, jos kämppä on ku kaatopaikan ja sikalan yhdistelmä. Tunnen itsekin muutaman perheen, jossa on niin paskasta, että saa oksennusta pidätellä. Siihen ei ole mitään perustelua, että roskia ja tiskiä on keittiössä viikkojen ajalta, vaippoja ei ehdi noukkia lattioilta, kotieläinten jätöksiä ei siivota tai vaatteita viedä pesuun. Ei mitään muuta ku laiskuus ja mielenterveysongelmat. Se et käy töissä ja on monta lasta ei ole perustelu.

Välillä joutuu ylittämään omat voimansa neljän lapsen ja vuorotyön kanssa, mutta ei se nyt mitään maailmanennätystä vaadi. Eikä kodin normaalissa siisteydessä pitäminen tarkoita myöskään tauotonta siivousta.

Aika paljon astioita saa olla, että riittää viikoiks, jos ei pese välissä ollenkaan. Meillä tulee tiskiallas täyteen päivässä ja toinen seuraavana ja siinä ne sitten on. Ne meidän astiat. Pakko sitten pestä. Viisi lasta täällä. (Huom. alle kouluikäisiä!!)

Minusta meillä on aika "paskasta", mutta ei siinä yleensä oo kuin enintään kahden päivän roskat. Jos pari viikkoa ois siivoomatta, tuskin me ite mahduttais edes tänne.
Likasta pyykkiä tulee 12 kiloa päivässä ja puhdasta samoin. Jos ei pese 2 koneellista, niin seuraavana päivänä pyykkivuori on jo kokoa "valtava".

Itse miellän itseni hyvinkin uutteraksi ja sen lisäksi tehokkaaksi, mutta kodin siisteys ei ole ainut intohimoni. Teen varmaan paljon sellasta, mitä monilta jää tekemättä. Toisaalta en näe siinä mitään kummallista, meitä kun on erilaisia. Se on paljon kivempaa niin. Olen toiminnallinen, mutta kovin pinnallinen, joku toinen passiivisempi, mutta herkempi ja syvällisempi. Esimerkkinä vain. Tosin nykyäänhän erilaisuus mielletään lähinnä vaate-, musiikki-, seksuaalivalinnoiksi tms. Mikä onkin omiaan piilottamaan sen todellisen erilaisuuden rikkauden.

"kodin siisteys ei ole ainut intohimoni"
Joo, mutta lapsista huolenpitäminen? Osa huolenpitoa on ympäristöstä huolenpitämistä, puhumattakaan siitä mitä lapset oppivat siisteydestä ja kuinka oppivat kotiaan ja läheisiään arvostamaan ottamalla äidistä/isästä mallia. Sellainen äiti tai isä joka laiminlyö lasten ja kodin siisteyttä ei ole mielestäni vastuuntuntoinen vanhempi.
Siisteyskasvatus on suuri osa lapsen kasvatusta. olen kuullut ystävältäni joka työskentelee lastensuojelussa, että on paljon 10-12 vuotiaita jotka ei esim koskaan ole pedannut sänkyään, tai laittanut astioitaan koneeseen.

Mekin ollaan lapsiperhe, jossa on vielä paljon eläimiäkin, mutta meillä on aina siistiä.
Miksi ihmeessä pienet lapset vaikuttaa siisteyteen?
Mä en kestäisi asua vaatekasoje, lelujen ja pissavaippojen seassa, siihen vielä lisäksi eläinten karvat, niin HYI!

Sen verran perussiisyiä on meillä aina, että talon saa max. kymmenessä minuutissa vieraskuntoon.

kivikasa.jpg

Tarvitko lisää?

• Tykkää
Reactions: Oisku
Meillä on tosi helposti sottaista. Tykkään rennosta elelystä vaikka joskus sotkut ärsyttääkin. Kodinhoidossa lasten yleinen huolto, puhtaat pyykit ja ruokailukin jossain määrin menevät siivoamisen edelle. Lasten leikit leviää aina pikkuhiljaa ympäri taloa kunnes tulee jonkin asteinen siivouskomento( lue kiristys tai lahjonta) heillekin. En komenna todellakaan joka päivä kokoamaan leikkejä pois, en itsekään tykkäisi jos tekisin jotain projektia ja joku pakottaisi välillä keräämään kaiken kasaan. Eläkkeellä on aikaa puunata. Onneksi en oo facessa :D

Aika jännä, että tuomitaan näinkin herkästi, muutaman pissavaipan ja pyykkikasan perusteella :D

Voin kertoa, että pidän kyllä kodin ja lapset siisteinä. Lapsilla on puhtaat vaatteet ja kuopus saa puhtaan vaipan jo yhden pisun jälkeen (tosin vaippoja menee nyt tosi vähän, kun on innostunut pottailemaan, josta johtuen meillä on välillä vahinkoPISSAAKIN lattialla, a p u a!!)

Tiskit menee koneeseen heti, en makuuta tiskipöydällä. Pyykkiä pesen päivittäin ja suoraan kuivurista viikkaan kaappeihin (joten se likapyykkikasa siitä kylppärin oven vierestä häviää aikas äkkiä).
Vessa pestään päivittäin, samoin lattiat keittiöstä, eteisestä ja olkkarista. Imuroin joka toinen päivä. Pölyt pyyhitään ja petivaatteet vaihdetaan kerran viikossa. Roskat kiikutan aina illalla tuonne roskakatokseen.
Keittiön tasot pyyhin aina ruoanlaiton ja ruokailun jälkeen.

Että jos meidän koti mielletään saastaiseksi muutaman pissavaipan, pyykkikasan ja lattialla lojuvien lelujen takia, niin mielelläni tulisin katsomaan heidän kotejaan jotka näin ajattelevat ;)

Helpompihan se taapero on putsata jos on pelkällä vaipalla kuin jos kaikki vaatteet pitää vaihtaa. ;)

Oikeasti ap, löysää vähän. Kaiken ei tarvi aina olla ihan viimisen päälle tip top, tai jos sun mielestä tarvitsee niin ehkä muitten mielestä ei. Noi vaippaikäiset tuppaa sotkemaan aika tavalla, on syömään opettelua sun muuta missä likastuu. Ehkä sun lapset ovat olleet jotain supertaitavia heti mutta kyllä meillä tulee edelleen ajoittain sotkua niin syömisessä, askartelussa sun muussa vaikka lapset on jo 6 ja 4. Mitä tulee töissä oloon niin onhan kämppä paljon siistimpi kun perhe on poissa 9 tuntia vuorokaudesta kuin jos ollaan koko ajan kotona.

Tosiaan mene itse sinne siivoamaan. Jos heillä ei ole OIKEASTI elämänhallinnassa jotain ongelmaa kuten lapsia ei ruokita, heidän kanssaan ei touhuta, heitä lyödään tai ei rakasteta tms niin pieni sekasotku ei ketään tapa. Onhan todistettu että liika hygieenisyys ei ole sekään hyväksi. ;)

Me ei koskaan pedata sänkyjä, miksi edes pitäisi?
Tuollainen neuroottinen suorittaminen on paljon haitallisempaa kuin esim. Pyykkikasa tai
Tiskit altaassa. Näin sanoi ystäväni, joka on myös johtava sosiaalityöntekijä.

Mun kaveri on lastensuojelun sossu. Hän kerran puhui kuinka sitä lapsettomana kauhisteli asiakkaiden luona kun oli tavarakasoja ym. Sitten sai itse lapsia ja vähän perspektiiviä tähän siisteysasiaankin että mitä voi kohtuudella odottaa. Heilläkään ei ole koskaan paikat kuin sisustuslehdestä, mutta ovat silti onnellinen, ihana perhe.

Meillä on perussiistiä (kerran viikossa siivotaan isommin ja noin joka toinen päivä imuroidaan), ja vaipat menevät kyllä heti roskiin, mutta kyllä noita vaateläjiä löytyy ja leluja on siellä täällä. Meillä näkyy, että on pieni lapsi talossa ja se ei haittaa. :) Ollaan onnellisia ja ei koskaan kiitos enää neuroottista suorittamista kuten omassa lapsuudenkodissa.

Joo, mutta lapsista huolenpitäminen? Osa huolenpitoa on ympäristöstä huolenpitämistä, puhumattakaan siitä mitä lapset oppivat siisteydestä ja kuinka oppivat kotiaan ja läheisiään arvostamaan ottamalla äidistä/isästä mallia. Sellainen äiti tai isä joka laiminlyö lasten ja kodin siisteyttä ei ole mielestäni vastuuntuntoinen vanhempi.
Siisteyskasvatus on suuri osa lapsen kasvatusta. olen kuullut ystävältäni joka työskentelee lastensuojelussa, että on paljon 10-12 vuotiaita jotka ei esim koskaan ole pedannut sänkyään, tai laittanut astioitaan koneeseen.

Hih :D Se sun lastensuojelutantta voi tulla meillä sit käymään ja opettaan mun 11 ja 12 sekä kaks muuta isompaa teiniä petaan sänkynsä ja laittaan astiat koneeseen :D Se on niin ällöä koskea likasiin astioihin että ei ne sitä tee ja oma sänky, ei meillä oo ainakaan ees mitään niin turhan päiväsiä kapistuksia ku päiväpeitot ja en mä ees petaa omaa sänkyäkään ku on paljon terveellisempää jättää ilmavasti kuivuun päiväks.

Hei come on tyypit, kyllähän nyt lelut lattialla ja lasten tuoma pienimuotoinen sekasorto on hieman eri asia, kuin se että pissasia vaippoja lojuu lattialla, kuten myös yksittäisiä liakisia vaatekappaleita, pöydät lojuu tavaraa niin ettei pintaa näe, likaisia astioita joka huoneessa, keittiön pöytä on niiiiiin törkyinen että sen luulisi jo olevan jonkin sortin hygieniariski :X Ihme puolustelijoita täällä.. oikeasti nuo edellä mainitut on ok??
Ja itseasiassa, missä vaiheessa sanoinkaan, että omassa kodissani on putipuhdasta ja olen neuroottinen siivooja? =)
meillä ei ole näkyvää LIKAA ja sontaa nurkissa, leluja kylläkin näkyy katukuvassa, kuten myös posteja keittiön pöydällä ja niitä pyykkivuoriakin (niille tarkoitetussa paikassa kyllä, huh kun olen neuroottinen....)
Nyt minut mielipiteeni perusteella tuomittiin nipottajaksi :D

Gotta love this site <3

ja pah, sun kaveris on sit ihan väärällä alalla, ei tollanen turhanpäivänen pingottaminen oo mistään kotosin lastensuojelussa. Voin kertoa monta tarinaa juurikin niistä perheistä missä kaikki on tip top viimosen päälle siistiä, lapset puhtaissa mut sit se henkinen puoli onkin ihan köyhää ja alkaa ongelmat ku ei muuta keretä tekeen ku siivoon ja puunaan että kämppä kiiltää suurperheessä. Sitten iskee mielenterveysongelmat ku ei siihen kaikkeen enää pysyt ja jaksa ja lapset kärsii! Kyl mielummin jätän ne tiskit altaaseen likasena ja sängyn petaamatta ja lähen lasten kanss avaikka metsäretkelle yöksi... ja kaikki voi paaaaaljon paremmin!

Oikeastiko on lähes ylä-asteikäisiä lapsia, jotka eivät ole koskaan / eivät koskaan petaa sänkyä tai laita likaisia astioita itse koneeseen?? :O Meillä alle kouluikäinenkin osaa laittaa suihkuun/saunaan mennessä likaiset vaatteet pyykkikoriin ja ruoan jälkeen astiat koneeseen... Lasten sänkyjä meilläkään ei joka päivä pedata, mutta kyllä sitäkin pyritään yhdessä tekemään silloin tällöin. Ja joskus jopa ottavat pyydettäessä likaiset lakanat pois ja tuovat äidille pesua varten.. Mitähän neuroottisia narsisteja noista kasvaa ;)

"sun kaveris on sit ihan väärällä alalla, ei tollanen turhanpäivänen pingottaminen oo mistään kotosin lastensuojelussa."

Mitä??!! :D Ystäväni on kertonut työssään tehdyistä huomioista minulle meidän keskustellessa lapsista yleensäkin.. Mutta hei, vain palstamamma voi vetä syväanalyysiä sos.työntekijästä hänen kertoessaa huomiostaan nykylapsissa :D

Oikeastiko on lähes ylä-asteikäisiä lapsia, jotka eivät ole koskaan / eivät koskaan petaa sänkyä tai laita likaisia astioita itse koneeseen?? :O Meillä alle kouluikäinenkin osaa laittaa suihkuun/saunaan mennessä likaiset vaatteet pyykkikoriin ja ruoan jälkeen astiat koneeseen... Lasten sänkyjä meilläkään ei joka päivä pedata, mutta kyllä sitäkin pyritään yhdessä tekemään silloin tällöin. Ja joskus jopa ottavat pyydettäessä likaiset lakanat pois ja tuovat äidille pesua varten.. Mitähän neuroottisia narsisteja noista kasvaa ;)

by the way... kuka puhu osaamisesta... Meillä ainakin rauha säilyy maassa ku mä teen ite noi epämiellyttävimmät jutut, oppii ne omassa kodissaa sit ku paskassa hetken tarpoo :D

Yhteistyössä