Ahdistaa kerrostalon äänet...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heini.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän. Itselläni on erittäin herkkä kuulo. Oli tuskaa asua 2 vuotta 60-luvun kerrostalo-osakkeessa vain siksi että saa myydä verovapaasti. Mua ei häirinnyt itseni aiheuttamat äänet, koska olen melko hiljaa kotona. Muiden tuottamat äänet (dokailut, kolistelut, riitelyt) äänet sen sijaan sai hulluuden partaalle.
En kyllä keksi muuta ratkaisua kuin poismuutto.

[QUOTE="Wieras";30243754]Ymmärrän sua. Mua ahdisti myös asua kerrostalossa aikoinaan. Just ne äänet, öiset bileet, ovien pauke, kanta-astujat ym. Niin ja se että aina piti olla verhot kiinni kun vastapäätä oli toinen kerrostalo ja suora näköyhteys. Nyt ei ahdista kun asuu omassa talossa maalla, eikä tarvi naapureista välitää.[/QUOTE]

No mä en kyl halua maalle... mut onneks mua vastapäätä ei oo yhtään kerrostaloa! vastapäätä on vain PUITA.

Sen ajan rakennussysteemit ovat olleet susia. Kun on siirrytty oikeista kivitaloista kohti elementtitaloja, niin on tehty aluksi tahattomasti huonoa. Olen asunut vanhassa puukerrostalossakin, joka oli parempi kuin se kammotuspahvikerrostalo.

No mistäs ajasta eteenpäin on alkanut sit hyvä rakennus systeemi? kysymys on kuitenkin vielä Helsingin kaupungin kerrostaloista...

Ymmärrän. Itselläni on erittäin herkkä kuulo. Oli tuskaa asua 2 vuotta 60-luvun kerrostalo-osakkeessa vain siksi että saa myydä verovapaasti. Mua ei häirinnyt itseni aiheuttamat äänet, koska olen melko hiljaa kotona. Muiden tuottamat äänet (dokailut, kolistelut, riitelyt) äänet sen sijaan sai hulluuden partaalle.
En kyllä keksi muuta ratkaisua kuin poismuutto.

No mua ehkä kuitenkin kaikista eniten tässä häirihtee nyt se musa asia... oon miettiny tosiaan niitä kuulokkeita, mut jos mulla on kans herkkä kuulo, miten mun kuulolle käy jos käytän aina kuulokkeita?? niin kun pitkällä aika välillä... huolestuttaa. On ton kuulon kans ollu muutenki joskus ongelmia... tulee mm. sellanen paineen tunne jompaan kumpaan korvaan aina että ei kunnolla kuule ja sit se lähtee vaan nielasemalla pois! :( hyi että miten ilkeä tunne.

Mutta miten se poismuutto sit todellisuudessa auttaisi? mistä voin tietää minkälainen äänieristys taas seuraavassa kämpässä olisi!? entä mistä voisin tietää minkälaiset olisi myöskin seuraavat naapurit!? ... tai minkälaisia naapureita voisi joskus tulla heidän tilalleen!?

No mua ehkä kuitenkin kaikista eniten tässä häirihtee nyt se musa asia... oon miettiny tosiaan niitä kuulokkeita, mut jos mulla on kans herkkä kuulo, miten mun kuulolle käy jos käytän aina kuulokkeita?? niin kun pitkällä aika välillä... huolestuttaa. On ton kuulon kans ollu muutenki joskus ongelmia... tulee mm. sellanen paineen tunne jompaan kumpaan korvaan aina että ei kunnolla kuule ja sit se lähtee vaan nielasemalla pois! :( hyi että miten ilkeä tunne.

Mutta miten se poismuutto sit todellisuudessa auttaisi? mistä voin tietää minkälainen äänieristys taas seuraavassa kämpässä olisi!? entä mistä voisin tietää minkälaiset olisi myöskin seuraavat naapurit!? ... tai minkälaisia naapureita voisi joskus tulla heidän tilalleen!?

No mulla ainakin uudet naapurit aidan takana, ei seinän.
Mutta jos ei ole mahdollista muuttaa omakotitaloon niin sit suosittelisin 2000-luvulla rakennettua.
Tuskinpa se kuulokkeiden käyttö kuuloon vaikuttaa. Itselläni on kuulokokeiden mukaan erittäin hyvä kuulo, useat äänet aiheuttavat ärtymystä enemmän kuin muilla ihmisillä (paitsi että sisarellani on sama ongelma). En minä ainakaan keksinyt itselleni muuta ratkaisua kuin muuttaa paikkaan jossa ei ole niin paljoa ärsykkeitä. Vikahan on minussa ei muissa, joten minun pitää sopeutua.

Yhteistyössä