olen kyllä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äidin blogi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aika vähällä sitä pärjää...itsekkin teen töitä vaan sen verran että pärjää,mielummin käytän ajan tärkeämpiin juttuhin:) rahalla ei saa rakkautta ja menetettyä aikaa ei takas saa.

[QUOTE="jessica";30265830]aika vähällä sitä pärjää...itsekkin teen töitä vaan sen verran että pärjää,mielummin käytän ajan tärkeämpiin juttuhin:) rahalla ei saa rakkautta ja menetettyä aikaa ei takas saa.[/QUOTE]

No ei ei. Mutta kyllä nykyisin kaikki on kallista. Ihan törkeetä että noin pientä palkkaa saa edes maksaa. Sehän jonkun lapsen viikkoraha!
En ymmärrä..oon ollu köyhä, mutta töistä pitää kyllä palkka saada.

Oot vissiin eläny jossain omassa täydellisessä kuplassasi, kun et ole TUOTAKAAN tajunnut. Mikä ylläri. Ja kyllä miehetkin tekee töitä alle kympin tuntipalkalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30265836:
viikkoraha = kerran viikossa. 40 kymppiä kuussa. Viikkoraha oli vertaus. Yhtä "mitätöntä kuin viikkoraha". Toiset tekee ihan töitä elääkseen..tollanen palkka ei sais olla edes laillista!

Se tekee 400.

Meillä oli kun tavattiin, mulla alko kahdeksasta eurosta ja oli suurimmillaan siinä pikaruokapaikassa vähän reilu 11e. Miehellä taas jotain kympin ja loppuvaiheessa 12e. Hän oli myyjänä stokkalla. Eleltiin jossain vaiheessa reilu vuosi minun palkalla, että mieheni saisi koulua nopeammin käytyä ja oman alan töitä nopeammin. Ei sillä nyt mitään rikastumaan pääse, mutta ihan hyvää elämää me eleltiin. Tehtiin sunnuntaivuoroja mahd paljon ja minä välillä yövuoroja, että saisi enemmän säästöjä kerrytettyä ilman kovaa kituuttamista.

Laittakaas mitä ihmeen töitä on alle kympin tuntipalkalla?

Kesätöissä siivoojana sain tunnissa n. 11,60 €( tai jotakin). On siitä aikaa ja paikka ei ollut mikään nykyisistä siivousalan"riistäjistä".

Joo, tuli yllätyksenä että on noin pienipalkkaista alaa..
Mikä on se ala muuten?
Ihan vilpittömästi kiinnostaa..

Meillä oli kun tavattiin, mulla alko kahdeksasta eurosta ja oli suurimmillaan siinä pikaruokapaikassa vähän reilu 11e. Miehellä taas jotain kympin ja loppuvaiheessa 12e. Hän oli myyjänä stokkalla. Eleltiin jossain vaiheessa reilu vuosi minun palkalla, että mieheni saisi koulua nopeammin käytyä ja oman alan töitä nopeammin. Ei sillä nyt mitään rikastumaan pääse, mutta ihan hyvää elämää me eleltiin. Tehtiin sunnuntaivuoroja mahd paljon ja minä välillä yövuoroja, että saisi enemmän säästöjä kerrytettyä ilman kovaa kituuttamista.

Hattua nostan! Sai varmasti olla "mielikuvituksellinen", että raha riitti.
Toivottavasti teillä on nyt parempi tilanne.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30266212:
Hattua nostan! Saa varmasti olla "mielikuvituksellinen", että raha riitti.
Toivottavasti teillä on nyt parempi tilanne.

Ihan samoilla palkoilla oli muutkin nuoret ja jotkut vanhemmatkin, joten enpä kuvitellut olevani mitenkään erikoisessa tilanteessa. Paitsi että oli ne työpaikat, se oli hyvä asia. Ei tarvinnut käyttää mitään ihmeellistä mielikuvitusta saadakseen nuo rahat riittämään, kuhan nyt ei törsäillyt tai ostellut hetken mielijohteesta tavaroita. Nopeasti muuten säästettiinkin muutama tuhat niistä rahoista kun lapsi haluttiin. Ei tarvitse nostella mitään hattuja, ei mitenkään ihmeellinen asia. Enkä koskaan hoksannut valittaa kurjuutta vaikka löytyihän niitäkin samoilla palkoilla eleleviä jotka eivät samalla edes opiskelleet.

Ihan samoilla palkoilla oli muutkin nuoret ja jotkut vanhemmatkin, joten enpä kuvitellut olevani mitenkään erikoisessa tilanteessa. Paitsi että oli ne työpaikat, se oli hyvä asia. Ei tarvinnut käyttää mitään ihmeellistä mielikuvitusta saadakseen nuo rahat riittämään, kuhan nyt ei törsäillyt tai ostellut hetken mielijohteesta tavaroita. Nopeasti muuten säästettiinkin muutama tuhat niistä rahoista kun lapsi haluttiin. Ei tarvitse nostella mitään hattuja, ei mitenkään ihmeellinen asia. Enkä koskaan hoksannut valittaa kurjuutta vaikka löytyihän niitäkin samoilla palkoilla eleleviä jotka eivät samalla edes opiskelleet.

No eipä sitten nosteta.

Ihan tavallista nuorilla ihmisillä. Silloin opiskellaan, tehdään pienipalkkaisia töitä ja alustetaan elämää. Haremmin enää vanhemmilla ainakaan alle kymmentä euroa on tuntipalkka kun pitkään samassa paikassa työskentelee. Aloilla joihin ei tarvitse koulutusta vähän alle tai vähän reilu kymppi on normaali palkka.

Itsellä oli 9,5 e tunnissa vielä kaksikymppisenäkin kassalla kunnes valmistuin lähemmäs 30vuotiaana ja aloin tienaamaan kuten hyväpalkkaiset. Tuossa välissä ehdin olla kotona lasten kanssa ja opiskella.

Ihan tavallista nuorilla ihmisillä. Silloin opiskellaan, tehdään pienipalkkaisia töitä ja alustetaan elämää. Haremmin enää vanhemmilla ainakaan alle kymmentä euroa on tuntipalkka kun pitkään samassa paikassa työskentelee. Aloilla joihin ei tarvitse koulutusta vähän alle tai vähän reilu kymppi on normaali palkka.

Itsellä oli 9,5 e tunnissa vielä kaksikymppisenäkin kassalla kunnes valmistuin lähemmäs 30vuotiaana ja aloin tienaamaan kuten hyväpalkkaiset. Tuossa välissä ehdin olla kotona lasten kanssa ja opiskella.

En oleta mitään, joten kysyn: mikä on hyvä palkka?

Jos on pienipalkkaisessa työssä, täytyy vaan menot mitoittaa tulojen mukaan. Onhan se hitonmoista kituuttamista, mutta onneksi tästä maailmasta vielä löytyy niitä jotka mieluummin tekee töitä kuin makaa kotona korvausten varassa

• Tykkää
Reactions: Joxu
O.k lähestyn aihettä näin (koska kiinnostaa tuo palkka...)

siivoojana palkka n. 11, 60 € ( en siivonnut missään nykyisissä firmoissa)
Kunnallisessa työssä: samoissa tuntihinnoissa, kuten myöhemmin yksityisellä puolella( kyseessä työ ja "kohteena" lapset, nuoret ja vanhukset)

Nyt valmistuneena ja omalla alalla työllistyneenä palkka on harukassa 25-40 € tunti.

Rippuu olenko projektissa, laitoksessa.. vai kuka on palkkani maksaja. Jos teen itselleni hommia, eli maksan itselleni palkkaa, lasken homman niin että tuntitaksaksi tulee n. 20 €tunti.

Silti en koe olevani rikas. Käyn kirppareilla ja todellakin katson mitä ostan. Ostan alennuksista vaatteita...
Mieheni on duunari ja hän vetää sellaista palkkaa etten joka kuukausi pysty samaan.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä