Miksi varakkaita aina kadehditaan? Vaikka kukaan ei tietenkään koskaan myönnä kadehtivansa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
sivun tarinat pin ja muut kyllä mä uskon että näin voi olla mut vatun omituiselle se kuullostaa.. Et jonkun elämää pilaa se että toisella on isompi auto mä aina luulin et se on vaan toisten jotain läppää tyyliin et sulla on isompi mese en ala ja nyyh nyyh mut kyllä se kait sitten on totta.. huh täytyy taas kiittää siitä että itteä ei sellanen pure millään lailla.. siis jos sun auto on isompi mun pitäis toivoo et se menee paskaks ei hemetti taas jotain uutta elämässä.

En kyllä ole kateellinen varakkaille, enkä sano tätä siksi etten vaan myöntäis kateuttani. Mulle tuottaa vaikeuksia toisinaan miettiä mihin tunkisin nykyisetkin rahani, ja turhaa tavaraa inhoan. En oikein keksi miksi kadehtisin varakkaita, ei ne ole edes onnellisia.
Jos saisin miljoonia, perustaisin jonkun suojakodin eläimille ja/tai lahjottaisin eläinsuojeluun.

Viimeksi muokattu:
Tämä ketju on saanut mut miettimään, että millasta kaveriporukkaa ihmiset pitää ympärillään? Tai voiko oikeasti olla olemassa työ- ympäristöä, jossa työtoverit on niin kateellisia. Olenko mä todella harvinaisessa työpaikassa?
Mulla kun ei ole hajuakaan mikä auto kenelläkin on. En ole nähnyt niiden kurvaavan pihaan. Enkä mä tiedä, vaikka joku kulkiskin tosi kaallissa kengissä, en ole koskaan kiinnittänyt huomiota, enkä edes tietäisi, että onko ne ostettu prisman ale laarista vai onko ne jotku tyyriitkin. Ei mun ystäväpiirissä kukaan kiinnitä huomiota tuollaisiin seikkoihin, eikä mun työpaikallakaan.

• Tykkää
Reactions: virtsanpylväs
Eikö sen duunin määrä korreloi tilille hujahtavan rahamäärän kanssa?
Mä en nimittäin usko, että kauheen monelle se raha virtaa pankkitilille ilmaiseksi.
?

mun mies tekee aika paljon vähemmän ja vähemmän raskasta työtä kuin minä teen mutta tienaa kuukaudessa saman kuin minä puolessa vuodessa :D
Ei se aina mene niin että isojen rahamäärien saaminen vaatii enemmän töitä tai edes koulutusta, enemmänkin se, mitä tekee, merkitsee

muuten uudessa kämpässä niin esim uudessa hienossa kämpässä mä aloin suoraan leikkimään tytön kaa enon ominaisuudessa enkä juurikaan kiinittäny huomioo kämppään. tai saatoin sanoa et onpas valkosta enonkin pitää vähän ziikaa mihin röjähtää et ei jää mustia läikkiä joka paikkaan ja siinä se mun talon ihastelu tais ollakin.

mun mies tekee aika paljon vähemmän ja vähemmän raskasta työtä kuin minä teen mutta tienaa kuukaudessa saman kuin minä puolessa vuodessa :D
Ei se aina mene niin että isojen rahamäärien saaminen vaatii enemmän töitä tai edes koulutusta, enemmänkin se, mitä tekee, merkitsee

Tuossa puhuttiin eri asiasta.
Ei oikeastaan työn tekemisestä vaan tienaamisesta.

Mitä tulee työn tekemiseen, niin työn raskaus ei määritä tilipussin suuruutta vaan vastuu. Sen lisäksi, työtä tekemällä kukaan tuskin vaurastuun niin paljoa, että kukaan sitä jaksaisi kadehtia.

Tämä ketju on saanut mut miettimään, että millasta kaveriporukkaa ihmiset pitää ympärillään? Tai voiko oikeasti olla olemassa työ- ympäristöä, jossa työtoverit on niin kateellisia. Olenko mä todella harvinaisessa työpaikassa?
Mulla kun ei ole hajuakaan mikä auto kenelläkin on. En ole nähnyt niiden kurvaavan pihaan. Enkä mä tiedä, vaikka joku kulkiskin tosi kaallissa kengissä, en ole koskaan kiinnittänyt huomiota, enkä edes tietäisi, että onko ne ostettu prisman ale laarista vai onko ne jotku tyyriitkin. Ei mun ystäväpiirissä kukaan kiinnitä huomiota tuollaisiin seikkoihin, eikä mun työpaikallakaan.

Itse kanssa ihmettelen sitä miksi edes pitäisi olla kateellinen?

Eiköhän jokainen osaa pitää huolen omista asioitaan eikä puuttua toisten asioihiin.

Toki kateellisia aina löytyy, mutta herää kysymys eikö niillä kateellisilla ole sitä omaa elämää, kun pitää puuttua toisten ostoksiin tai ostamatta jättämisiin.

Keskittykää elämiseen ja mielellään siihen omaan :)

Itse kanssa ihmettelen sitä miksi edes pitäisi olla kateellinen?

Eiköhän jokainen osaa pitää huolen omista asioitaan eikä puuttua toisten asioihiin.

Toki kateellisia aina löytyy, mutta herää kysymys eikö niillä kateellisilla ole sitä omaa elämää, kun pitää puuttua toisten ostoksiin tai ostamatta jättämisiin.

Keskittykää elämiseen ja mielellään siihen omaan :)

pitäähän muutkin ottaa huomioon ;)

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329361:
En kyllä ole kateellinen varakkaille, enkä sano tätä siksi etten vaan myöntäis kateuttani. Mulle tuottaa vaikeuksia toisinaan miettiä mihin tunkisin nykyisetkin rahani, ja turhaa tavaraa inhoan. En oikein keksi miksi kadehtisin varakkaita, ei ne ole edes onnellisia.
Jos saisin miljoonia, perustaisin jonkun suojakodin eläimille ja/tai lahjottaisin eläinsuojeluun.

?

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Kyllä, myönnän olevani kateellinen monesta jutusta mitä kavereilla on ja mulla ei ole. Mutta ei se mielestäni ilmene niin että haluaisin kesämökin ja kivan auton heiltä pois, vaan niin että haluaisin samanlaiset itselleni.

Miksi sen kateuden pitäisi aina olla negatiivista, voihan se saada myös ponnistelemaan enemmän?

Muuan mies sai Porche 911 lainaan ajoi työpaikallaan merkittyyn parkkiruutuun, Muutaman tunnin päästä hän sai kuulla olevansa kusipää työkaveriltaan jonka kanssa oli jo vuosia ollut sulassa sovussa samassa työpaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329361:
ei ne ole edes onnellisia.
J.

Miksi, siksikö kun he eivät ole joutuneet stressaamaan ja kituuttamaan?
Kärsimys ei ainakaan mun mielestä lisää tippakaan onnellisuutta, uskoisin että onnellisimpia ja eniten nauttivat ihmiset joiden ei tarvitse stressata.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Alkuperäinen kirjoittaja pieni kärsimys;30329460:
inhimillisyyttä ja sitä kautta omaa sydäntä ja tää ei ollu mikään kannanotto että rikas ei ole onnelinnen.

Kärsimystä voi tulal monella tapaa mulla esim lapsesn sairastuminen teki musta paremman ihmisen, samoin kuin sisaren kuolema..
Mun elämänlaatuun silti on isoiten vaikuttanut se että eslintaso paranee, ja näin ollen stressi vähenee. Siinä vaiheessa olen varmasti onnellisimmillaan kun mun ei tarvitse miettiä hetkeäkään perheeni pärjäämistä.

[QUOTE="Mies..";30329453]Miksi, siksikö kun he eivät ole joutuneet stressaamaan ja kituuttamaan?
Kärsimys ei ainakaan mun mielestä lisää tippakaan onnellisuutta, uskoisin että onnellisimpia ja eniten nauttivat ihmiset joiden ei tarvitse stressata.[/QUOTE]

Yleisesti ottaen onni ei ole rahasta kiinni, kuka teille apinoille jaksaa selitellä, ollaan niin helvetin pilkunnussijaa taas.

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329471:
Yleisesti ottaen onni ei ole rahasta kiinni, kuka teille apinoille jaksaa selitellä, ollaan niin helvetin pilkunnussijaa taas.

Yleisesti ottaen itsemurhia tekevät eniten kouluttamattomat köyhyysrajalla elävät henkilöt.
Niin vaikeaahan se on mitään selitellä kun ei ole mitään millä tukisi höpö höpö juttujaan.

Yleisesti ottaen itsemurhia tekevät eniten kouluttamattomat köyhyysrajalla elävät henkilöt.
Niin vaikeaahan se on mitään selitellä kun ei ole mitään millä tukisi höpö höpö juttujaan.

Laitatko linkkiä jossa on tieteellinen tutkimustulos siitä, että varakkaat ovat onnellisempia kuin tavikset. Ja nyt en taviksilla tarkoita kaatopaikalla asuvia pakolaisia.

on se pysähtyminen ja menneisyyden selvitys ja miten elää juuri sillä hetkellä.

se että tienaatko 1 millin vuodes vai 50 donaa on sama jos rakastaa perhettään ja hei jos haluut jotain niin silloinb voi aina tehä extraa. Mut hei mä oon koti isä tienaan täl hetkel mitä 600 eukkia. Käydään kahvilla luon tarinaa tytölle et oltais ranskassa rivieralla ja eläydytään siihen tarinaan :) tulee sellanen tosi lämmin olo eikä tarvii mitään muuta kahvi maksaa 2 euroa ja sillä me päästään tarinoihin taustalla soi musiikki.. junamatkoilla me etitään yksisarvisia taivaalta tarinoissa ilmasta mut onnelista ja rakakudellista on lämmin olo ja taas ei tarvii olal mitää lamborghiniä.

mä oon oikeesti surullien sun puolesta mulla on rakas sisko ja sen skidit on rakkaita niillekin mä heitän rölli tarinaa jim carey tyyliin ääniä vääntämällä ja naamanliikeillä ei maksa mitään. juu ja niillä on tosi iso kämppä jnee autot ja kaikki oon ilonen siitä vaan.

toivottavasti lapsesi on nyt terve!

Alkuperäinen kirjoittaja virtsanpylväs;30329469:
Mene pyyhkimään ipanasi persettä, siinä sulle kysymysmerkkiä. Ehkä olet senverran pentu ettet vielä ole ymmärtänyt ettei suuri omaisuus tee onneliseksi.
Toki raha on välttämätöntä, ja toki joku lottovoittaja voi tuntea suunnatonta onnellisuuden euforiaa jonkun aikaa.
Ilmeisesti kysymysmerkki oli toive saada nenä niskaan, onnistuu kyllä.

:laugh: Söpö raivari tyttösellä. :D

Yhteistyössä