[QUOTE="Kirjanpitäjä";30347470]Hankala on alkaa levittelemään yksityisten firmojen ja ihmisten palkkakuitteja, kun laki suojelee näitä tietoja ja potkutkin saisin töistäni. Minulle aivan sama valehtelenko mielestäsi vai en. Tiedän työssäni mitä teen ja tiedän myös mitä näen. Samassa työpaikassa saa nainen keskimäärin 2400 /kk ja miehet 3200 /kk. Työtehtävät ja työtunnit täsmälleen samat, samoin vuodet firmassa.
Tottakai se on laitonta. Mutta luuletko että tämä mies kertoisi naiselle paljonko tienaa? Ei tietenkään kerro. Ja jos nainen ei tiedä asiasta niin miksi hän valittaisi minnekään?
Ei ihmisten palkkakuitit ole julkista tietoa, joten todisteita saat jäädä jatkossakin odottelemaan.
Feministi

))) Ainahan sitä on, seuraavaksi varmaan olen kukkahattutätikin[/QUOTE]
Kirjoitin jo muutaman syyn mistä eroavaisuus voi johtua ja pitäisi tietää tästä tapauksesta enemmän jotta voisi ottaa paremmin kantaa, että tietäisi mistä on kyse. Mitään systemaattista munalisää ei ole olemassakaan, kuten ei voida jonkun yksittäistapausten johdosta vetää johtopäätöksiä että olisi olemassa emätinlisä, jos nainen tienaa enemmän kuin mies samoilla tunneilla, vuosilla ja tehtävillä, varsinkaan kun emme tiedä mitään muuta kuin numerot.
Joku on neuvotellut paremman työsopimuksen, saanut parempaa provikkaa, pyytänyt palkankorotuksia aktiivisemmin tai muuta vastavaa, ei voi tietää. Olen ollut työelämässä vuosikymmeniä eri aloilla ja kohdannut matkan varrella lukemattomia naisia ja miehiä, en ole ikinä törmännyt mihinkään systemaattiseen sortoon niin palkan kuin muunkaan asian osalta, enkä ole siitä muiltakaan kuullut.
Tämä sorto, munalisät ja muut höpinät ovat vain villiä mielikuvitusta ja urbaaneja legendoja, joista höpistään lähinnä feministien kerhohuoneissa, missään muualla näistä ei kuule.