Mitä mieltä olette? Koulusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vieras joka kirjoitti pitkän tekstin...

Tämä mitä on tapahtunut Suomessa 10v tytöstä on aivan kauhea, se pyörinyt mun päässä jatkuvasti. Itseä pelottaa juuri kaikki nämä jutut ja vaikka hullulta kuulosta niin koska asumme metsässä niin erilaisia elukoita täällä on, en vaan voi päästä omia lapsia ja jos ei olisi töitä niin olisin itse kuskanut heitä sinne ja takas, nyt taksi on meille turvallisin, koska taksikuski myös pitää huolta että lapset pääsevät turvallisesti ja ovat taksissa joka päivä koulun jälkeen, eli voin olla täysin rauhassa. Uskon että olen epävaaka, psyykopatti, herkkää, hyysterinen ym ym ym... ja vaikka mitä muuta. Mutta mielummin olen sellainen ja mielummin valitsen tämä hullu äidinvaisto, kun että en huolehdi tai olen liian rento asioiden suhteen. Hei toinen vieras, kyllä mies joskus soittaa lääkäreille esim. kun olen raskaana, mutta luulen taas kultuuri ero, koska mun omasta mielestä miehelle pakko osallistua ja paljon sekä lastenhoidossa että raskaudessa olla täysin mukana ja huolehtia vaimosta niin paljon kun voi. Se että joku ei tykkää minusta tai mun periaateista tai mun luonnesta niin voi voi, siihen en voi mitään. Mutta samanlainen ihminen olen niin kuin kaikki muut, joka halua omille lapsille vain hyvää ja joka ei tehnyt kenelle pahaa, on se ihmellistä jos minusta pakko poista mun onnellisuus, mun periaatteet ja muuta minua erilaiseksi, en edes halua olla erilainen, mä pidän tästä mitä olen, vaikka myönnän joissakin asioissa olen aivan hölmö ja joissakin sairaan hyvää, sorry oli pakko kehuakin itseä :saint:

• Tykkää
Reactions: ruusutarha
Mä en oikein ymmärrä kun työskentelet kotona enimmäksenn, niin mikset voi hakea lapsiasi kahden kilometrin päästä kotoa itse? Eihän siinä mene kuin muutama minuutti. Minä hain ja vein pyörällä vaikka matkaa oli 7km, ympäri vuoden.

Mä en oikein ymmärrä kun työskentelet kotona enimmäksenn, niin mikset voi hakea lapsiasi kahden kilometrin päästä kotoa itse? Eihän siinä mene kuin muutama minuutti. Minä hain ja vein pyörällä vaikka matkaa oli 7km, ympäri vuoden.

Mistä sä tiedät mitä teen ja missä? :D Voin sanoa että tuskin joku tietoinen täällä mitä kaikkia teen, paitsi jos joku stalkkeri ei löytänyt jo.

No saitko Milanna Tyksin ja koulun asiat hoidettua? Onko lastensuojeluilmoituksen jättäjä selvinnyt, vai oliko tullut sossuun ihan yleisenä synnärin lastensuojeluilmoituksena?

[QUOTE="Puff";30505132]No saitko Milanna Tyksin ja koulun asiat hoidettua? Onko lastensuojeluilmoituksen jättäjä selvinnyt, vai oliko tullut sossuun ihan yleisenä synnärin lastensuojeluilmoituksena?[/QUOTE]

Ei kai synnäreiltä nimettömiä ilmoituksia tehdä, siis henkilökunta.

Mä olen monta kertaa ihmetellyt sitä, että miksi Milannan suomen kieli on noin huonoa vaikka on asunut Suomessa jo monta vuotta. Mä tiedän virolaisia jotka ovat asuneet vähemmän aikaa Suomessa ja kirjoittavat paremmin kuin Milanna. Eräskin nainen ei puhunut paljoa suomea pari vuotta sitten ja käytti pääasiassa viroa kielenä, mutta nyt hän kirjoittaa todella hyvin suomea.

[QUOTE="Maarikka";30505164]Mä olen monta kertaa ihmetellyt sitä, että miksi Milannan suomen kieli on noin huonoa vaikka on asunut Suomessa jo monta vuotta. Mä tiedän virolaisia jotka ovat asuneet vähemmän aikaa Suomessa ja kirjoittavat paremmin kuin Milanna. Eräskin nainen ei puhunut paljoa suomea pari vuotta sitten ja käytti pääasiassa viroa kielenä, mutta nyt hän kirjoittaa todella hyvin suomea.[/QUOTE]

Mielestäni Milannalla on kyllä ihan muut kuin kieliongelmat... Kyllä Venakon kirjoituksista pääasiassa saa ihan hyvin selvää.

[QUOTE="Maarikka";30505164]Mä olen monta kertaa ihmetellyt sitä, että miksi Milannan suomen kieli on noin huonoa vaikka on asunut Suomessa jo monta vuotta. Mä tiedän virolaisia jotka ovat asuneet vähemmän aikaa Suomessa ja kirjoittavat paremmin kuin Milanna. Eräskin nainen ei puhunut paljoa suomea pari vuotta sitten ja käytti pääasiassa viroa kielenä, mutta nyt hän kirjoittaa todella hyvin suomea.[/QUOTE]

Milannan äidinkieli on venäjä. Todennäköisesti puhuu viroa huonommin kuin suomea.

[QUOTE="Jokuvaan";30502215]Voi ystävä hyvä, kun tuo sinun puutteellinen kielitaitosi vielä syventää ongelmiasi. Kun sinä et ymmärrä kaikkea niin sitten sinä oletat loput, ja usein sitä sitten olettaa väärin. :) En ole vähän sekaisin, mutta joku voi vauhti päällä ollessaan sellaisen vaikutelman itsestään antaa...

Ilmeisesti et ole kielen vuoksi ymmärtänyt, mitä lasussa tarkoitetaan sillä, että olet arka lastenhoidossa. Se tarkoittaa ihan eri asiaa kuin herkkä ihminen.

Kukaan täällä ei taatusti usko, että teillä on sossun asiakkuus siksi, että käytte töissä! :D Sitä enemmän viihdettä tietysti tarjoat, mitä hassumpia juttuja vänkäät kivenkovaan. Mutta eikö ole aika raskasta olla sellaisen huumorin lähde?

Palstatauko tekisi sulle varmasti hyvää, ja toivon että se oikeasti toteutuu. Toivon sydämestäni, että sulla on nettituttujen lisäksi "ihan oikeita" ihmisiä, joille voit uskoutua ja huoliasi purkaa. Ehkäpä nettailusta vapautuvaa aikaa voisit ohjata niille 4+2 lapselle? Sulla on myös jo sen ikäisiä lapsia, että esim. heidän luokkatoverinsa hyvin mahdollisesti lukevat näitä keskusteluja. Nämä keskustelut ovat myös luettavissa netissä vielä vuosienkin päästä, vaikka nimimerkkisi päätyisit poistamaankin. Ovatko nämä vuodatuksesi (pimppivaivoista ja strippauksen harrastamisesta, lastensuojelun toimenpiteistä ja siitä, ettet jaksanut lastasi teholla käydä katsomassa jne.) sellaisia juttuja, joita olisit itse halunnut teini-ikäisenä omasta äidistäsi kuulla ja lukea?[/QUOTE]

Kuulostat itse todella sairaalta ihmiseltä. Olet ehkä vain rationaalinen ja tunnekylmä, mutta sun viesteistä paistaa läpi pahantahtoisuus ja toisen ihmisen asioiden vääristely.

Asiat, jotka Milannalla on hyvin ja kuka vaan ymmärtää halutessaan oikein, vääristelet ja liioittelet muka vakaviksi ongelmiksi. Paikoitellen taas kirjoitat alentuvaan sävyyn itsestäänselviä ja syyllistäviä ohjeita, ja vaikka edellisissä kappaleissa olet haukkunut niin näissä ohjeistuskohdissa käytät ystävällisiä hymiöitä. Ristiviestintää...

Määrittelet myös Milannalle niitä ja näitä ongelmia vaikka on ihan normaalia, että suutuksissaan kirjoittaa tai sanoo asioita kärkevästi. Se on sitä paitsi terveempi reaktio kuin sun viesteissä oleva piiloaggressiivisuus.

Mä en ikinä, IKINÄ, haluaisi lähipiiriini tollaista ihmistä kuin olet. Ihan pirun ahdistavaa. Väität ihan normaaleja asioita merkiksi jostakin ongelmasta ja epäterveestä. Susta tulee mieleen jonkun vanhan sadun käärme, joka kiemurtelee lähelle hymy naamalla ja kuiskii korvaan manipuloivia syytöksiä itsestä niin, että ihminen alkaa uskoa itsestään jotain pahaa eikä tiedä enää onko järjissään vai ei. Miksi sä pyrit tollaiseen manipulointiin ja liioitteluun??

Kaikilla, ihan joka ikisellä ihmisillä on aggressioita, ellei ole tehty lobotomiaa. Aggressiot on normaaleja. Sen sijaan niiden peitteleminen ja purkaminen piiloaggressiivisesti tai sitten suora väkivalta on huonompia asioita. Sulla on sitä ensimmäistä molemmissa viesteissä ihan hemmetisti.

Mulle tuli kylmät väreet että joko oot narsisti tai psykopaatti, mutta voi olla että olet vain tosi tunnekylmä tai jostain syystä katkera juuri ap:lle. Hyvä ilmaisutaito ja sosiaalinen älykkyys ei tarkoita sitä, että ihminen olisi tasainen, normaalilla empatiakyvyllä varustettu ja hyväntahtoinen (ilkeilyn naamioiminen hymiön taakse ei ole hyväntahtoisuutta).

Viimeksi muokattu:
Silloin kun valitsee äitiyden, valitsee myös sen että kestää -kohtuuden rajoissa- myös suht yleiset lääkintä-ja hoitojutut.

Mä olen ollut vauvateholla ja niin on moni muu vauvan saanut äiti. Se tunne kun oma vauva on piuhoissa, on sydäntäsärkevä.

Mutta en tiedä ketään vauvateholla ollutta äitiä jonka halu ei olisi ollut pitää sitä vastasyntynyttä lasta sylissä ja hoitaa tätä. Mukana on varmasti piikkikammoisiakin äitejä.

Sä voit Milanna aina sanoa että "hei, mä nyt olen vähän arka ja hassu ja herkkä" ja olla muuttamatta itseäsi, ja opettaa lapsesi samanlaiseksi.

Tai sit voit muuttaa itsesi ja totuttaa itsesi ja lapsesi tavalliseen elämään. Siihen elämään kuuluu joskus lääketieteellisten juttujen sietäminen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Neljän Äiti
Voi Milanna kultaseni, sinä se näet jokaisessa muussa viat ja kaikki muut ovat syyllisiä, mutta itsessäsi et vaan näe minkäänlaista vikaa. Sellaiselle on myös oma diagnoosinsa.
Joskus on hyvä pysähtyä miettimään, mitä sitä elämältään haluaa ja haluaako oikeasti kaikki kuuluttaa jollain 2+- palstalla. Ilman näitä sinun päivityksiäsi ei sitä kakkaa sataisi niskaan eikä muilla olisi mitään mitä näppäimistöltään suoltaa.

Et sinäkään ihan viaton yksilö ole, vaikka sellaista kovasti yrität itsestäsi tehdä.

:hug: kulta pieni :kiss: Olet pahansuopa ihminen, jonka ainoana ilona näyttää olevan Milannan jaagaaminen ja haukkuminen.

Laita nyt ihmeessä se oma elämäsi kuntoon ja vasta sen jälkeen tule räksyttämään Milannan asioista.

Olen sitä mieltä, että joku on pielessä, jos teistä tehdään lastensuojeluilmoitus synnytysosastolla. Kannattaisi ihan todella miettiä, mikä itsessä voisi olla vialla, että näin käy. Olen sairaalassa töissä, eikä siellä kevein perustein tehdä kenestäkään ilmoitusta.

Millaisista syistä niitä sitten tehdään? Ei meistä ainakaan kukaan tehnyt vaikka en käynytkään vauvaa katsomassa -mies kyllä kävi. Vauvan synnyttyä illalla ja mentyä aamulla lastenosastolle ilmoitin itse lähteväni kotiin ja lähdinkin.

Millaisista syistä niitä sitten tehdään? Ei meistä ainakaan kukaan tehnyt vaikka en käynytkään vauvaa katsomassa -mies kyllä kävi. Vauvan synnyttyä illalla ja mentyä aamulla lastenosastolle ilmoitin itse lähteväni kotiin ja lähdinkin.

Itse mietin myös että miksi niitä lasuja tehdään koska itse kun kävin synnyttämässä niin pillitin siellä vähän väliä kuinka en pärjää ja haluan kotiin ja olen väsynyt ja haluan vauvan takaisin mahaan. Lisäksi pyysin että hoitaja ottaa vauvan kansliaan nukkumaan. Ja mulla siis on vakava masennus ollut muutamia vuosia sitten. Ei tehty lasua... Jotain outoahan milannassa on ollut että lasu on tehty.

Siellä osastolla myös kirjataan tarkkaan äitien sängyssä makaamiset, itkemiset, asiallisuudet ja asiattomuudet, äidin vierailut ja vierailemattomuudet, äksyilyt ja puksuilut, lastenhoitokyvyt jne. ja ne kirjataan ylös joka vuorossa ja kerrotaan edelleen raportissa seuraavan vuoron hoitajille. Joten kaikki on kyllä ihan kirjoissa ja kansissa ja silkkaa faktaa, vaikka sinä varmasti kovasti toivot ja melkein jo uskotkin kolmesti päivässä vierailleesi.

Mitenkähän siellä osastolla pitäisi olla, että kaikki menisi oikein ja olisi hoitajien ja systeemin mieleen? Yksi lapsistani syntyi noin 20 vuotta sitten, ja muistan, miten mielialat vaihtelivat tilanteessa tilanteen itsensä ja myös hormonien vuoksi ja lisäksi olin hyvin väsynyt synnytyksestä. Sitten yksi sukulainen soitti ja onnitteli lapsesta, mutta ihmetteli heti seuraavaksi ilkeästi, osaanko hoitaa ollenkaan lasta. Minua alkoi itkettää sukulaisen ilkeä kommentti, ja heti sain huolestuneen hoitajan kimppuuni, minkä jälkeen minun piti rauhoitella hoitajaa.

Yhteistyössä