Mistä tietää olevansa ketoosissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Mistä sen voi tietää, että onko ketoosissa? Eikö se ole kuitenkin kaikilla yksilöllistä?

Mulla on nyt kolmas päivä tosi minimini-hiilarisella ja olen liikkunut paljon. Esimerkiksi eilen juoksulenkki, zumba ja hyötyliikuntaa parin tunnin sienestyksen muodossa.

Itseltäni ainakin katoaa pari kiloa nestettä kun pääsen ketoosiin.
Kuulemma hengityksen pitäisi alkaa haista. Muistaakseni (en ole ollut vähään aikaan, tällä viikolla ois tarkoitus yrittää taas) aamulla suussa maistui tosi pahalle.

Ja sit tietty alkuvaiheessa tulee päänsärkyä ja pahaa oloa, mutta se menee ohi parissa päivässä. Ja näläntunteen pitäisi vähentyä roimasti.

Jos oikein tarkkaan haluat sen selvittää niin apteekissa on myytävänä niitä liuskoja joiden avulla näkee onko vai eikö.
Mulle sanottiin, että hyvin yksilöllistä, mutta vastaan tulee kauhea päänsärky ja väsymys kun kroppa painuu ketoosiin.
Mulle se tuli viidessä päivässä ja mä noudatin sitä alle 20g hiilareita päivässä.

Miksi karppauksessa ketoosi on tavoiteltava olotila, kun normaalisti se ei sitä ole? Esim. jos sairaalaan joutuu ja on ketoosissa, niin sitähän aletaan korjaamaan. Miten noi ketoosit sitten eroaa toisistaan?

Katselin kalorilaskurilla, että ei mulla ole ketoosi lähelläkään :D Joka päivä hiilareita oli tullut vihanneksista, hedelmistä ja marjoista reilusti yli sallitun.

En mä kyllä pyri ketoosiin. En pystyis liikkumaan varmaan riittävästi jos olisin ketoosissa.

Uskaltaiskohan sitä tänään flunssassa lenkille? Pilatekseen menen ainakin.

Mulle vielä eilen maistui ihan hyvin ja jopa maistoin mitä söin.
Tänään en haista enkä maista yhtään mitään. Luulen kanssa johtuvan flunssasta, kun olen syönyt niin paljon niitä hedelmiä eilen ja toissapäivänä.

[QUOTE="vieras";24891266]Miksi karppauksessa ketoosi on tavoiteltava olotila, kun normaalisti se ei sitä ole? Esim. jos sairaalaan joutuu ja on ketoosissa, niin sitähän aletaan korjaamaan. Miten noi ketoosit sitten eroaa toisistaan?[/QUOTE]

Koska jos muuten kuin itseaiheutettuna olet ketoosissa, on sinussa jotain elimellistä vikaa. Kuten mulla oli maksa-arvot pilvissä ja ketoaineet monella plussalla vaikka söin ihan normaalisti. Eli sappitulehdus ja arvot meni ittestään sen jälkeen normaaleiksi.

[QUOTE="vieras";24891359]Onko näin yksinkertaisia vielä oikeasti olemassa. Tiedätkö moniko huippu-urheilija on kuukahtanut lenkilleen kun sitä ei ole voinut flunssassa jättää väliin.[/QUOTE]

En tiedä yhtäkään huippu-urheilijaa, joka olisi kuollut sydänlihaksentulehdukseen. Mutta totta, urheilla ei kannata sairaana. Teki vaan niin hirveesti mieli liikkua. Kävin vaan koiruuden kanssa kävelemässä :)

Ketoosi laihduttaa nopeasti ja ketoosin aikana on erittäin energinen ja aktiivinen olo: saa paljon aikaan. Mieliala on korkealla. Syödä voi monenlaisia herkkuja, mm. superfoodia (erityisen hyvää on puolukka), juustoja, kalaa, lihaa, kanaa, paljon vihanneksia.
Olen tällä hetkellä ketoosissa, jätin hiilarit kokonaan pois 1.12.2014. Nyt on 27.12.2014 ja olen laihtunut viisi kiloa. Laihdutan vielä seitsemän kiloa ja sitten alan nauttia hiilareita, vaikka en edes pidä niistä - sokerin sijaan olen jo useita vuosia käyttänyt steviaa, valkoisia jauhoja en tarvitse mihinkään.
Koska valmistan lähes kaikki ateriani kotona, tiedän mitä syön. Kylässä syön mitä tarjotaan, vaikka pullaa ja makeisia - ei niistä mitään haittaa ole, kun kotona palaan hiilihydraatittomaan dieettiin. Enhän halua kylässä olla epäkohtelias kieltäytymällä tarjotusta ruuasta.
Sitten kun alan nauttia hiilareita, toimivat niiden lähteinä mm. mansikat, viinirypäleet ja kuivatut hedelmät.

Ketoosi laihduttaa nopeasti ja ketoosin aikana on erittäin energinen ja aktiivinen olo: saa paljon aikaan. Mieliala on korkealla. Syödä voi monenlaisia herkkuja, mm. superfoodia (erityisen hyvää on puolukka), juustoja, kalaa, lihaa, kanaa, paljon vihanneksia.
Olen tällä hetkellä ketoosissa, jätin hiilarit kokonaan pois 1.12.2014. Nyt on 27.12.2014 ja olen laihtunut viisi kiloa. Laihdutan vielä seitsemän kiloa ja sitten alan nauttia hiilareita, vaikka en edes pidä niistä - sokerin sijaan olen jo useita vuosia käyttänyt steviaa, valkoisia jauhoja en tarvitse mihinkään.
Koska valmistan lähes kaikki ateriani kotona, tiedän mitä syön. Kylässä syön mitä tarjotaan, vaikka pullaa ja makeisia - ei niistä mitään haittaa ole, kun kotona palaan hiilihydraatittomaan dieettiin. Enhän halua kylässä olla epäkohtelias kieltäytymällä tarjotusta ruuasta.
Sitten kun alan nauttia hiilareita, toimivat niiden lähteinä mm. mansikat, viinirypäleet ja kuivatut hedelmät.

Hiilihydraatitonta diettiä ei ole olemassakaan.

Yhteistyössä