Ovulaatiosta kysymys.. Osaisiko joku kertoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon näissä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon näissä..

Vieras
Normaalisti tunnen ovulaation (tai näin ainakin olen olettanut että on ovulaatio) voimakkaana kipuna jommalla kummalla puolella, kestää pari päivää ja loppuu kovempaan kipuun.

Nyt tässä kuussa ei tätä kipua ole kuitenkaan tullut (nyt kp 11, parina viime kuuna ovis ollut kp 10) MUTTA yhdynnän aikana kuitenkin tuntui tuttua kipua toisella puolella. Miten sitä kipua ei nyt tässä kuussa tule muutoin kuin yhdynnässä? Onko tämä merkki siitä, että nyt on ovuloimaton kierto?

Eli ennen kp 8-9 alkanut jo tuntumaan "kasvukipua" munasarjassa, nyt kp 11 ja ei vielä mitään kipua, paitsi yhdynnässä.

En ole tikutellut kun olen tuota kovaa kipua ja limaisia päiviä pitänyt niin selkeänä merkkinä ovulaatiosta. Kierto minulla 26-28

Voihan ovulaatio olla myöhässä, juuri ovuloimaton kierto tai munarakkula on irronnut kivuttomammin kun on ollut vaikka toinen puoli kyseessä. Eli kaksi aikasempaa samalta puolelta. Moni muukin asia vaikuttaa ylipäätään kipuun joten voit vain olla huomaamatta.

Sori sekavuus

Voihan ovulaatio olla myöhässä, juuri ovuloimaton kierto tai munarakkula on irronnut kivuttomammin kun on ollut vaikka toinen puoli kyseessä. Eli kaksi aikasempaa samalta puolelta. Moni muukin asia vaikuttaa ylipäätään kipuun joten voit vain olla huomaamatta.

Sori sekavuus

Kaksi vai peräti kolme edellistä kertaa on olleet vasemmalta puolelta ja nyt oikealta (siis yhdynnässä kipu nyt oikealla). Olen kyllä oikeallakin tuntenut tismalleen samaa kipua aiemmin ovulaation aikana.

Vasta alle 6kk tarkkaillut ovulaatiota vauvahaaveiden vuoksi, ja joka kerta tullut nyt ovis suht aikasin kierrossa. Ehkä se on vain "myöhässä" ja kipu tulee vasta parin päivän sisällä

Minäkin tunnen ovulaation usein todella selvästi mutta kahden edellisen kerran kun olen raskautunut, en ovulaatiokipua ole tuntenut. Joten ei sitä ovulaatiota aina välttämättä tunne :)

Yhteistyössä