G: asuitsiko Raaseporissa, Siuntiossa,Espoossa vaiko Vantaalla, jos olisi pakko valita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Espoossa, mieluiten länsiväylän eteläpuolella/varrella, lähellä merta, esim saunalahti, suvisaaristo, kaitaa. Hyvät yhteydet, palvelut ja luonto/meri lähellä.

Espoossa, mieluiten länsiväylän eteläpuolella/varrella, lähellä merta, esim saunalahti, suvisaaristo, kaitaa. Hyvät yhteydet, palvelut ja luonto/meri lähellä.

Miten Saunalahteen tai Suvisaaristoon on hyvät yhteydet :0

Vastaus ap:n kysymykseen: Espoo, muita en edes harkitse. Olen töissä Helsingin keskustassa ja haluan asua noin 10 km keskustasta paikassa jonne pääsee hyvin julkisilla (junalla), rauhallisella omakotialueella. Muut vaihtoehdot vaan on liian kaukana. Ja Vantaa...no ei.

Miten Saunalahteen tai Suvisaaristoon on hyvät yhteydet :0

Vastaus ap:n kysymykseen: Espoo, muita en edes harkitse. Olen töissä Helsingin keskustassa ja haluan asua noin 10 km keskustasta paikassa jonne pääsee hyvin julkisilla (junalla), rauhallisella omakotialueella. Muut vaihtoehdot vaan on liian kaukana. Ja Vantaa...no ei.

No saunalahteen ainakin menee dösiä vartin välein, autolla pääsee nopeasti kehäteille ja stadiin. Suvisaaristoon ei visiiin ihan niin hyvin mee busseja mutta muuten on helppokulkuinen mesta. :)

[QUOTE="paras";30664691]Korso![/QUOTE]

Ehkä laitoit tämän vitsinä, mutta totta se on. Korso on hyvä paikka asua. 9 vuotta olen asunut Korsossa ja olen ollut oikein tyytyväinen paikkaan. Täällä on todella rauhallista. Vain ostarin pubin ympäristö on epämiellyttävä, ihan kuten kaikissa muissakin lähiöissä, joissa löytyy kaljakuppiloita.

Espoo ja siellä asunkin. Kuljen julkisilla töihin. Ei ole autoa. Kaikki palvelut ovat lähellä. Mun vanhemmat ja kaverit ovat täällä. Vuokra-asuntoa ei saa tosta vaan toiselta paikkakunnalta.

Omituinen perustelu. Vantaan perukoilta tulisin töihin Helsingin suuntaa julkisilla, oma auto ei kävisi mielessäkään. Karjaalta pääsisi myös nopeammin junalla kuin Kauniaisista kävellen.

Katselin reittioppaasta, kuinka kauan työmatka kestäisi "Vantaan perukoilta" ja reittiopas kertoi 1h 30min. Joka päivä siis pitäisi matkustaa 3h ajan. Se tulee aika kalliiksi, kun ajattelee että joka ikinen päivä matkustaa 3h eli aikaa ei ole tehdä arkena mitään kuin käydä töissä.

Työpaikka ei siis ole keskustassa.

Etelä-Sipoo ( Söderkulla, Eriknäs, Hansas). Kaunis luonto, meren läheisyys, hyvät koulut, myös koulu joka voitti Suomen parasta kouluruokaa -kilpailun, monipuoliset harrastusmahdollisuudet ( lämmitetty futiskenttä, laajennettu uus säbähalli, hyvä suunnistusseura, oma fisbeegolf-seura, melontaseura, ratsastustalleja, lentopalloa, jumppia, muskareita, sirkuskoulua, MLL'n ja SK'n kerhoja, hyvät koulun yhteydessä toimivat Ilttikset, Porvoon musiikkiopiston musiikinopetusta ja mahdollisuudet harrastaa myös lähikunnissa Helsingissä, Vantaalla ja Porvoossa) Stadiin alle 30km, vähemmän ruuhkia kuin lännessä. Ja vähän keskivertoa paremmin toimeentulevaa väkeä = vähemmän ongelma-alueita jos niitä edes vielä oikeastaan onkaan. Paljon uutta rakentamista ja kaunista omakoti-pari-ja rivariasumista. Pikkukuntameininkiä Helsingin kupeessa.

Tuossa Sipoossa on vaan se ongelma, että sieltä pitäisi sit käydä töissä joko Itä-Helsingissä tai Vantaalla.

Miten ne lapset pääsee harrastuksiin Sipoossa? Katselin sieltä erästä taloa, mutta siellä ei sit ollut koulua lähellä, eikä edes jalankulkuväyliä -> lapset eivät pääse edes pyörällä minnekään. Varsinkaan siellä meren lähellä ei ole kyliä, vaan aika haja-asutusaluetta.

Varsinkin jos tuolta kestää työmatka on yht 3h päivässä, niin mulla ei ole aikaa viedä lapsia minnekään, kun kävisin vaan nukkumassa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja insinööri;30664719:
Ehkä laitoit tämän vitsinä, mutta totta se on. Korso on hyvä paikka asua. 9 vuotta olen asunut Korsossa ja olen ollut oikein tyytyväinen paikkaan. Täällä on todella rauhallista. Vain ostarin pubin ympäristö on epämiellyttävä, ihan kuten kaikissa muissakin lähiöissä, joissa löytyy kaljakuppiloita.

Eri paikoilla on eri maine. Joskus maine juontaa historiansa 20v taaksen, eikä sillä ole enää paljon tekemistä alueen nykyisyyden kanssa.

En todellakaan tiedä, millaista on asua Vantaalla, mutta suoraan sanottuna en tykkää kun siellä joka paikassa on raskasta piipputeollisuutta, teollisuushalleja ja isoja moottoriteitä.

Vaikka olisi kiva, rauhallinen asuinalue, niin heti vieressä kuitenkin menee moottoritie. Lisäksi joka paikkaan on niin pitkä matka -> on pakko olla auto, ellei sitten aina käy vaan Helsingin keskustassa töissä ja asioilla.

En missään näistä, vaan Inkoossa. Työssäkäynti pks:lla onnistuu hyvin ja saa asua isolla tontilla vähien naapureiden kera. Työmatka kotoa toimistolle on minulla 40 minuuttia mikä on mielestäni vähintäänkin kohtuullinen. Toki lyhyempi matka kivempi olisi, mutta en halua asua missään lähiössä eikä rahat riitä Suvisaaristoon yms. väljempiin paikkoihin.

Miten pitkä työmatkan hyväksyisit? Ja sen siis pitää sujua aina junalla vai voisitko omallakin autolla? Ilmeisesti työpaikkasi on Espoon puolella?

Ei väliä sillä pituudella itselleni, kunhan matka on alle 1h suuntaansa. Miehelle pituudella taas on väliä, koska hän tekee sitä matkaa taas Helsinkiin autolla. Esim jos asuisimme Riihimäellä, minä pääsisin aika hyvin töihin junalla, kun taas mieheni joutuisi ajamaan pitkään. Ei olisi siis järkeä. Minä työssä Espoossa, mies Helsingissä.

[QUOTE="ingå";30665198]En missään näistä, vaan Inkoossa. Työssäkäynti pks:lla onnistuu hyvin ja saa asua isolla tontilla vähien naapureiden kera. Työmatka kotoa toimistolle on minulla 40 minuuttia mikä on mielestäni vähintäänkin kohtuullinen. Toki lyhyempi matka kivempi olisi, mutta en halua asua missään lähiössä eikä rahat riitä Suvisaaristoon yms. väljempiin paikkoihin.[/QUOTE]

Miten teidän lapsi käy päiväkodissa/koulussa? Missä se sijaitsee? Onko kyseessä se kamala homekoulu, jota on yritetty korjata?

Asun siis Espoossa ja mielestäni Raasepori ja Siuntio ovat liian kaukana. Vaikka sieltä teoriassa pääsee esim. Tunnissa Helsingin keskustaan, on junayhteyksiä harvoin, esim. Tunnin välein. Tämä yhdistettynä ainaisiin myöhästelyihin ja vuorojen perumisiin, en haluaisi asua kauempana.
Vantaassa ja Espoossa on aina vaihtoehtona bussiyhteys, jos junat kulkevat huonosti. Lisäksi yhden junavuoron peruuntuessa seuraava lähtee 15 minuutin päästä.

Sipoossa on paljon uusia asuinalueita, joissa kevyenliikenteenväylät todella hyvät. Espoossa ja Vantaalla on paljonkin vanhoja asuinalueita, joissa ei ole kevyenliikenteenväylät ratkaisuja nimeksikään, koska niitä ei osattu aikanaan riittäviksi suunnitella. Kokemusta on kun olemme myös näissä kunnissa asuneet. Vantaalla ja Espoossa myös raskaampi liikenne asukasmäärän ollessa Isompi. Ja myös luonnollisesti enemmän niitä ikäviä hörhojä kun on enemmän väkeä.

Työmatkat. Sipoo kuuluu nyt HSL'n verkostoon mutta kyllä tää on alue jossa ihmisillä on pääasiassa omat autot. Helsingin keskustaan kuljetaan usein siten että ajetaan metrolle Vuosaareen tai Itikseen ja mennään loppu metrolla. Ei tarvi pohtii parkkeja kun on ilmaiset metroparkit. Auto-metrolla Stadiin menee about 40 min suunta. Etelä-Sipoosta autolla lentokentälle 25 min suunta.

[QUOTE="Liisi";30665977]Asun siis Espoossa ja mielestäni Raasepori ja Siuntio ovat liian kaukana. Vaikka sieltä teoriassa pääsee esim. Tunnissa Helsingin keskustaan, on junayhteyksiä harvoin, esim. Tunnin välein. Tämä yhdistettynä ainaisiin myöhästelyihin ja vuorojen perumisiin, en haluaisi asua kauempana.
Vantaassa ja Espoossa on aina vaihtoehtona bussiyhteys, jos junat kulkevat huonosti. Lisäksi yhden junavuoron peruuntuessa seuraava lähtee 15 minuutin päästä.[/QUOTE]

Toi on kyllä totta, että jos vaikka myöhästyy Siontion junasta, niin sitten on todella pulassa, kun seuraava yhteys on monesti just tunnin päässä.

Aika harva kuitenkin haluaa asua juna-aseman vieressä, joten pakko käyttää usein bussia.

Jos asuisi Raaseporissa, niin olisi pakko kulkea autolla ja perheessä olla 2 autoa ainakin.

Olen asunut Helsingissä, hetken Vantaalla (aika ankea paikka, jos rehellinen olen) ja nyt Espoossa. Jos ei tiedä vielä työpaikkaansa, niin kaupunkia oleellisempi on muuttaa vaikka johonkin ihan juna-aseman viereen. Jos työpaikka on jo valmiina, niin muuttaisin siihen lähelle kaupungista viis. Siuntiossa olen paristi käynyt ja oli niin kyräilevä nurkkakuntainen paikka, ihan kuin joku tuppukylä maaseudulla. Meitä kyylättiin paikallisessa kaupassa kuin jotain ulkoavaruuden olioita... Eli ei sinne kiitos.

Miksi ei haluaisi? Suurin osa lähijuna-asemista on pieniä "kylmäasemia", jotka eivät paljon bussipysäkistä eroa.

Jaa, kuten mikä juna-asema? Useimmat juna-asemat (kuten myös metroasemat) ovat ikäviä betonibunkkereita, jossa on kerrostaloja ja muuta "lähiömäistä" ympärillä. Läpikulkuliikennettä. Kaikki tunnutaan varastavan, kun on paljon kulkijoita.
Pissa haisee aseman lähellä joka paikassa.

Jaa, kuten mikä juna-asema? Useimmat juna-asemat (kuten myös metroasemat) ovat ikäviä betonibunkkereita, jossa on kerrostaloja ja muuta "lähiömäistä" ympärillä. Läpikulkuliikennettä. Kaikki tunnutaan varastavan, kun on paljon kulkijoita.
Pissa haisee aseman lähellä joka paikassa.

Kaikki Kirkkonummelta Turkuun päin ennen Karjaata ovat "kylmäasemia" jossa ei ole kuin laiturit. No Siuntiossa ehkä vanha asemarakennus on jäljellä.

Yhteistyössä