sosiaalisten tilanteiden pelko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"opiskelija"

Vieras
Hei! Olen reipas ja itsevarma nuori nainen silti minulla epäillään sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Olen kärsiniyt lievästä masennuksesta, uupumuksesta ja minulla on uniongelmia... Onko täällä muita kohtalontovereita? :/

Täällä yks o/

Diagnoosipuolelta löytynyt jo vuosia ahdistuneisuutta, keskivaikeaa jatkuvaa masennusta, paniikkihäiriöö ja epävakautta. Kausittain pahaa uniongelmaa (mm. nyt ollut jo muutaman kuukauden), nyt onneksi ollut paljon parempaa kaupassa- apteekissa jne käynnin suhteen, yhdessä vaiheessa en olisi pystynyt edes koirien kanssa lähteen pihalle, mutta pakko oli.
Bussilla en moneen vuoteen suostunut kulkeen yksin (harvoin edes kenenkään kanssa), kaupassa käynti oli aivan kamalaa, mieluusti olisin ollut vaan ihan omissa oloissani turvallisten neljän seinän sisällä.

[QUOTE="opiskelija";30700958]Hei! Olen reipas ja itsevarma nuori nainen silti minulla epäillään sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Olen kärsiniyt lievästä masennuksesta, uupumuksesta ja minulla on uniongelmia... Onko täällä muita kohtalontovereita? :/[/QUOTE]

paljon sun päivään kuuluu ohjelmaa jos uuvuttaaa? missä tilanteissa huomaat eniten olevan toivoton? mitä teet ennen nukkumaan menoa ? vai mitä asioita pyörittelet mieles ennen nukkumista ?

En oo viittiny ees missään lääkärissä kertoa miten vaikeaa on ollu välil lähteä kotoa minnekään, miten ahdistaa vähänkin isompi väkijoukko, just noi julkiset kulkuvälineet jne jne jne. Tosin oon muutenkin tosi ujo ja varmaan vähän masentunutkin,jokin aika sitten oli vaikeampaa. Nyt jostain syystä ollut vähän helpompi olla, ehkä kun on pitänyt vaan totuttautua koulun ja semmoisten takia olemaan muuallakin kuin kotona. Mut silti se ahdistaa aina jonkin verran.

paljon sun päivään kuuluu ohjelmaa jos uuvuttaaa? missä tilanteissa huomaat eniten olevan toivoton? mitä teet ennen nukkumaan menoa ? vai mitä asioita pyörittelet mieles ennen nukkumista ?

Seittemältä lähen kotoota ja neljän/viiden aikaa oon takas, sen jälkeen koulu juttuja/lenkille/salille/tai sit kavereiden/poikaystävän kans oleilua. Ennen nukkumaan menoo oon koittanu lukee kirjaa ja rauhottua mut siitä huolimatta pyörii päivän tapahtumat ja sit vähän isommat asiat mitä on viime aikoina sattunu.

Yhteistyössä