miehen ex lähestyi minua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärripurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
se on hiukka eri juttu että mies saa pahoinpitelysyytteen auttaessaan väkivaltatilanteessa naista kuin että on tuomittu naisen hakkaamisesta ja seksiin pakottamisesta.
Mä en kyllä tuollaisista asioista tuomittua ihmistä haastaisi kertomalla että tiedän tuomiosta ja siksi haluan eroon. Kuulostaa ikävyyksien kerjäämiseltä. Mitä tuossa se julkinen paikka auttaa, kun mies tietää osoitteen sun muut jo valmiiksi.

Samaa mieltä. Tässä tapauksessa ei tarvitse miettiä, mikä olisi reiluinta tätä miestä kohtaan, vaan toimia niin, ettei itse koe exän kohtaloa.

[QUOTE="ärripurri";30722572]Jotenkin rupesin vaan miettimään exän motiiveja? Mutta toisaalta liekö asialla edes väliä pääasia että sain selville[/QUOTE]

Kyllä mulle ainakin riittäisi motiiviksi ihan halu suojella kanssasisaria tuollaiselta. Sen verran pitää olla solidaarinen.
Ihan turhaan mietit muita motiiveja.

[QUOTE="ärripurri";30722572]Jotenkin rupesin vaan miettimään exän motiiveja? Mutta toisaalta liekö asialla edes väliä pääasia että sain selville[/QUOTE]

Etkö itse haluaisi varoittaa muita naisia, jos olisit kokenut miehen taholta vastaavaa?

Lopeta suhde heti, vaihda puhelinnumerosi ja harkitse muuttamista toisella paikkakunnalle sekä osoitetietojesi salaamista. Valitettavan usein tuollaiset ääliöt stalkkaavat vielä pitkään suhteen päättymisen jälkeen. Mutta ehdottomasti: vaihda ainakin puhelinnumero!!!

[QUOTE="Hanna";30722591]Etkö itse haluaisi varoittaa muita naisia, jos olisit kokenut miehen taholta vastaavaa?[/QUOTE]

Niin... ja sitten taas on niitä naisia, jotka haluaa sabotoida exänsä elämää hinnalla millä hyvänsä.

Missään nimessä kirjoitukseni tarkoitus ei ollut puolustella tätä kyseenomaista miestä. Itse kuitenkin toimisin niin, että jos olisin saanut miehestä täysin erilaisen käsityksen kuin mitä tuomiot ja miehen ex antavatymmärtää, en usko, että voisin jäädä ilman miehen antamia vastauksia. Vertaus oman puolisoni syytteeseen ja tuomioon ei ollutkaan asettaa näitä kahta tekoa vastakkain - mutta esimerkiksi mieheni kohdalla julkista tietoa on, että hänellä on tuomio pahoinpitelystä- ei siinä samassa yhteydessä ole mitään kaunistelevaa ja tekoa pyhittävää argumenttia " auttoi väkivallan uhria" .. Esimerkiksi työnhaussa tms. Jos tällaista tarkistetaan on mieheni helppo leimata väkivaltaiseksi sekopääksi. tuskin nämä syytteet ja tuomiot ovat toisenkaan miehen puolelta tuulesta temmattuja, mutta voi totuus kuitenkin olla vähemmän dramaattinen ja värittömämpi, kuin mitä oma mielikuvitus ja toisten kertomukset antavat ymmärtää... Jos kyse ei ole ihan totaalisesta idiootista, on varmaan turha alkaa mitään hätävalheita keksiä, miksei yhtäkkiä kiinnostakaan, jos eilen on vielä sanonut olevansa ihastunut. Pitää olla aika paatunut ja sekaisin, että alkaisi vainoamaan ja ahdistelemaan aloittajaa jos kysyy tästä asiasta- tällaisen tuomion jälkeen. Häkki heilahtaisi aika nopeasti. Mikäli niin kävisi, että mies "sekoaisi" ja alkaisi käyttäytyä uhkaavasti, siihen varmasti riittäisi se mikä tahansa muukin tällainen keksitty yhtäkkinen torjunta. Sekopäät kun eivät niitä syitä paljonkaan tarvitse.

[QUOTE="ärripurri";30723155]Olisitko uskonut?[/QUOTE]

No en varmaan ellei olisi kunnon todisteita kuten sinulla on. Minunkin eksä oli alussa aivan ihana, kohteli mua hyvin, kunnes parin vuoden päästä helvetti oli irti. Pahoinpiteli minut mm sairaalakuntoon kun olin viimesillään raskaana, sitten selvisikin että mies oli aikoinaan ollut pari kertaa vankilassakin.

Vaikka sen miehesi eksäkin olisi sekopää niin ei se sun mieskään ihan viaton ole.

Älä jää suhteeseen. Harva oikeasti muuttuu. Kannattaa lopettaa suhde ellet halua olla seuraava uhri! On typerää ajatella että sinä olisit poikkeus ettei sulle tekisi mitään.

[QUOTE="ärripurri";30723401]Voiko oikeesti olla mitään mahdollisuutta että asioita ois paisuteltu ja mies ois tuomittu syyttömänä?[/QUOTE]

Ehdollistakaan tuomiota ei ihan hepposin perustein saa. Ei tosiaan mistään lievästä pahoinpitelystä saa ehdollista

Mitä sä ihan oikeasti vielä mietit? Nyt jokin tekosyy miehelle eroon, älä missään nimessä mene sanomaan oikeaa syytä tai sinä saatat olla seuraava uhri

[QUOTE="ärripurri";30723401]Voiko oikeesti olla mitään mahdollisuutta että asioita ois paisuteltu ja mies ois tuomittu syyttömänä?[/QUOTE]
Tällaisia kommentteja kun lukee, ei ihmettele ollenkaan miksi niin moni nainen pahoinpidellään parisuhteessa - ja toistuvasti.

Ovathan ne hyviä ja helliä aikansa. Siihen asti, kun kaikki menee heidän mielensä mukaan.

Odotas, kun alkaa tulla pieniä ryppyjä rakkauteen. Saat ensimmäisen tönäisyn ja selittelet, että se oli vahinko. Saat ensimmäisen läpsäisyn, etkä vieläkään usko sitä todeksi, kun mies on niin hyvä ja hellä. Ensimmäisen mustan silmän jälkeen päätät antaa vielä mahdollisuuden, kun kyllähän sinä hänet parannat rakkaudellasi. Kun makaat sairaalassa henkitoreissasi vakavan pahoinpitelyn jälkeen, niin toivottavasti edes siinä vaiheessa silmäsi alkavat avautumaan, mikäli henkikultasi on sinulle tärkeä. Mieluiten tietenkin kannattaisi avata silmäsi jo nyt heti.

Kokeilepa aloittaa keskustelu aiheesta miehen kanssa. Suuttuuko mies ja alkaako syytellä exäänsä. Veikkaan, ettei ainakaan myönnä itsessään olevan mitään vikaa. Syy löytyy aina muista. Tulevaisuudessa sinusta.

Naama on huono paikka lyödä koska naapurit ja tutut huomaavat ojentamisen.

Yhteistyössä