Mies ei taida tajuta, että vitsailunsa herättää mussa turhaa toivoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vauvakuumeilija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vauvakuumeilija"

Vieras
Aloin pari vuotta sitten seurustella miehen kanssa ja mies sanoi sitten melko pian, että onneksi tuli tehtyä lapset nuorena ja ettei enää halua lapsia, odottaa seuraavaksi saavansa lapsenlapsia. En siinä sitten saanut sanottua, että mä haluaisin vielä lapsen. Miehellä on kolme lasta joista kaksi täysi-ikäistä ja nuorinkin jo 17-vuotias, mulla taas on 10-vuotias lapsi.

Tiedän, että asia olisi pitänyt ottaa puheeksi jo silloin, mutta se vain jäi ja jäi. Ja kun aloin tajuta mikä kultakimpale mies on niin aloin miettiä sitä, että haluanko menettää noin ihanaa miestä ja parisuhdetta sen takia, että etsisin toisen miehen joka haluaa lapsen. Tuollaista miestä kuin mun avomies on, on vaikea löytää. Jos jättäisin hänet, niin saattaisinkin jäädä ilman uutta parisuhdetta ja sitä toivottua lasta. Kaikista parisuhteistani tämä on parhain enkä voi kuvitella elämää ilman miestä, rakastan häntä niin paljon. Olen tässä parin vuoden aikana vähitellen yrittänyt hyväksyä sen etten tule saamaan lisää lapsia.

Älkääkö tulko tähän sanomaan, että onhan sulla jo yksi lapsi. Joo totta kai on, mutta ei se silti poista sitä kaipuuta ja surua. Usein ne jotka kommentoivat, että onhan sulla lapsi, ei kannata enää lähteä vauvarumbaan yms. ovat niitä joilla itsellään on vähintään kaksi lasta eikä niiden saamisessa ole ollut kovin kummoisia ongelmia. Tehty lapset parin kolmen vuoden ikäerolla eikä yrittämiseen ole mennyt pitkiä aikoja. Se on niin helppo sanoa toiselle kun ei ole itse joka sen tuskan kokee ja tuntee...

No olen huomannut viime aikoina, että mies katselee hymyillen pienten lasten päälle tai kun telkkarissa/netissä on suloisia lapsia niin mies katselee niitä mun kanssa. Pari viikkoa sitten mies sai tietää, että entinen työkaverinsa saa uuden puolisonsa kanssa lapsen. Tuo entinen työkaveri on 50-vuotias eikä hänellä ole ennestään lapsia. Mies sanoi mulle, että pitäisikö meidänkin vielä tehdä vauva. Sitten sanoi perään, että ei kai kun on totuttu jo liian hyvälle. Mä en sanonut tuohon mitään.

No toissapäivänä aloin neuloa vauvanpeittoa kun löysin halvalla siihen sopivaa lankaa. Ajattelin, että kyllä niitä vauvoja lähipiiriin kuitenkin tulee niin voi antaa sen lahjaksi tai sitten myydä sen. Mies kysyi mitä teen ja kerroin tekeväni vauvanpeittoa ja selitin tuon lahja/myyntijutun. Mies siihen, että niin tai itselle. Sanoin naurahtaen, että se on liian pieni mulle. Mies naurahti takaisin eikä sanonut enää mitään asiasta.

No ehkä pitkä sepustus tämä mun teksti ja muiden mielestä varmaan turhanpäiväistä, mutta mä mietin että onko mies sittenkin muuttamassa mieltään vai onko tuo jotakin tyhmää vitsailua eikä hän tajua miten se vaikuttaa muhun. Varsinkin kun mies ei tiedä mun vauvakuumeesta.

Voihan siinä vitsailussa olla puolet tottakin. Ehkä kannattais ottaa asia reilusti vaan puheeks, ei sitten ainakaan tarvisi turhia toiveita elätellä. Ja voihan tosiaan olla että yllätyt iloisesti.

Ota asia puheeksi tänään jo. Monesti on saanut lukea "olisi pitänyt" juttuja. Puoli vitsillä heitetyt jutut pitävät sisällään aina pienen totuuden. Älä odota ihmeitä, mutta saat tietää miehesi tämän hetkisen mielipiteen. Miehesi ei välttämättä tohdi aloittaa keskustelua ja kertoa mielensä muuttuneen tai pehmenneen. Nyt kissa pöydälle ja tule kertomaan kenelle vauvanpeitto annetaan.

Puhu tuosta asiasta miehesi kanssa... :) Kuulostaa siltä, että saattaisi vähän myös olla pehmenemässä vauvasuunnitelmien suhteen. Toki en tunne miestäsi ja hänen huumorintajuaan, joten ei varmaksi osaa sanoa... Mutta puhukaa ihmeessä. :) Ja kerro noista tunteistasi ja toiveistasi. Kyllä suhteessa saa olla avoin myös tuollaisten kaipuiden ja pettymysten suhteen. Pitää vaan muistaa antaa toisenkin tahdolle ja tunteille tila.

Puhu tuosta asiasta miehesi kanssa... :) Kuulostaa siltä, että saattaisi vähän myös olla pehmenemässä vauvasuunnitelmien suhteen. Toki en tunne miestäsi ja hänen huumorintajuaan, joten ei varmaksi osaa sanoa... Mutta puhukaa ihmeessä. :) Ja kerro noista tunteistasi ja toiveistasi. Kyllä suhteessa saa olla avoin myös tuollaisten kaipuiden ja pettymysten suhteen. Pitää vaan muistaa antaa toisenkin tahdolle ja tunteille tila.

Ei ole hänen tapaistaan tuollaiset vitsit vaikka muuten onkin huumorintajuinen, nämä vauvavitsit on tullut ihan viime aikoina.

Meillä vähän vastaava tilanne, mies kertoi suhteen alussa ettei halua lapsia ja minäpä sitten menin ja myötäilin, myötäilin vielä pari vuotta myöhemminkin kun tuli asiasta jotain puhetta. Meillä käytössä parhaillaan keskeytetty yhdyntä (sitäkin ihmettelen, että miksi mies moiseen suostuu) no minulle ei käy hormonaaliset ja kumit jää aina käyttämättä- No viikko sitten mulla alkoi taas menkat ja mies tokaisi, että miksiköhän en vieläkään ole raskaana. Tietoisesti siis vetää vehkeensä pois, ettei käy vahinkoa. Haluaisikohan sittenkin, että tulisin raskaaksi :O
Perään kyllä taas heti asenne "ei vauvoja"

Tuosta kommentista olin vähän hämilläni. Onhan noita muitakin vastaavia pienempiä juttuja.
Itselläni nyt se tilanne, etten tiedä oikein mitä se mies ajattelee. Minäkin haluan mieluummin mieheni ilman lasta, kuin sen lapsen jonkun toisen kanssa, eli mies on tärkeämpi kuin vauva. Enkä tosiaan välttämättä edes löytäisi sitä miestä kenen kanssa sen tekisin.

Ja kun mies on ollut noin asiaa vastaan, niin en ole minäkään sitten asiasta maininnut, koska mies saattaisi jopa jättää minut, jotta saan haluamani lapsen jonkun toisen kanssa. Enkä tiedä, että auttaisiko siinä kohtaa enää sanoa, etten halua sitä kenenkään muun kanssa. Mies ei halua olla onneni tiellä.

Nyt olen tilanteessa, etten vain voi sanoa miehelle, että "tehtäiskö vauva", se ei vaan sovi tähän juttuun nyt. Ehkä aapee ymmärtää mitä tarkoitan :D

Puhutaan kyllä paljon kaikista asioista, mutta tämä on asia josta ei oikein olla pystytty puhumaan. Minulla 11v lapsi joka asuu kanssamme ja miehellä 2 teini-ikäistä entisestä suhteesta ja asuvat äitinsä luona

Ap:n ja Mirjamin juttuja lukiessani mietin, että pelkäävätkö miehet kolmannen osapuolen reaktiota. Miten he ovat edellisen puolison kanssa aikoinaan eronneet ja onko silloin jo tuntunut lapsimäärän riittävän. Nouseeko pelko teinien ja aikuisten lasten reaktiosta mahdolliseen vauva uutiseen. Aiheuttaako se kielteisen asenteen vauva ajatuksille vaikka miehen mieli tekisikin saada yhteinen vauva.

Onhan siinä paljon asioita mitä olisi hyvä ottaa huomioon, mutta toisaalta päätös kuuluu vain ja ainoastaan teille kahdelle. Toivottavasti saatte kumpainenkin tahoillanne asian sanottua ääneen ettei tarvitse jossitella ja haikailla haikaroita näin kevään kynnyksellä.

Miehet on kummia, ei muka halua mutta yks kaks panee paljaalla, nauraa ja sanoo antaa tulla vaan. Tää on niitä asioita, joita kaikki ei voi ymmärtää, ei vaan jutella asioita puhki mutta silti kumpikin on 100% ratkaisujen takana.

Mulla on ystäväpariskunta, joka myös oli yhdessä päättänyt, ettei enää lapsia. Vuosien päästä mies alkoi heittää vähän samantapaisia juttuja kuin ap:n mies, ja sitten selvisi, että olisi tosiaan halunnutkin vielä lapsen, mieli oli muuttunut. Tässä tapauksessa vaan tämä naispuolinen ystäväni ei enää lämmennyt ajatukselle.

Ehkä ap:n mies haaveilee jo lapsenlapsista? On kyllä käsittämätöntä ettei tällaisesta asiasta PUHUTA kumppanin kanssa. Kuinka hyvä se suhde voi olla, jos ei edes näin tärkeästä asiasta voi keskustella? Mistä te puhutte, säästä?

Puhu asiasta miehen kanssa! Kirjoittamasi perusteella kuulostaa, että mies voi hyvinkin toivoa vauvaa vielä. Mutta kun sinä et ole mitään siihen viittaavaa sanonut, niin eihän hän varmaan edes uskalla kovin voimakkaasti ilmaista toivettaan. Ajattele nyt, pahimmillaan voisi käydä niin että molemmat tahoillaan vielä vauvaa toivoo, mutta molemmat luulevat että toinen ei halua. Sitten niellään pettymys ja mahdollisesti joskus kun on jo liian myöhäistä todetaan, että molemmilla olisi ollut sama toive, mutta kun sitä ei vaan saatu toiselle sanottua.

Voi tietysti olla myös, että tuo on vaan vitsailua mieheltä ja hän odottaa vaan lapsenlapsia. Mutta selvitä asia.

Jos vauvasuunnitelmista ei pysty puhumaan puolison kanssa, niin silloin koko vauvaprojekti tuntuu utopistiselta ajatukselta. Hankalia on nämä parisuhdeasiat, kun tällaisestakaan ei voi keskustella puolison kanssa. Puhukaa keskenänne!

Jos vauvasuunnitelmista ei pysty puhumaan puolison kanssa, niin silloin koko vauvaprojekti tuntuu utopistiselta ajatukselta. Hankalia on nämä parisuhdeasiat, kun tällaisestakaan ei voi keskustella puolison kanssa. Puhukaa keskenänne!

Se on vaikea puhua jos on monta vuotta myötäillyt sitä, että lapsiluku on täynnä. Vaikea yhtäkkiä sanoa, että haluaisikin lapsen, varsinkin kun tietää miehen mielipiteen asiasta. Pelkään, että jos sanon miehelle haluavani lapsen ja hän tyrmääkin sen kokonaan. Mieluummin pieni toivonkipinä kuin suora torjunta. KOSKA en kuitenkaan halua erota miehestäni vaikka en lasta hänen kanssaan saisikaan.

Siksi nämä pienet vihjailut mitkä ei sitten kuitenkaan taida olla vihjailuja hämmentää kovasti

Se on vaikea puhua jos on monta vuotta myötäillyt sitä, että lapsiluku on täynnä. Vaikea yhtäkkiä sanoa, että haluaisikin lapsen, varsinkin kun tietää miehen mielipiteen asiasta. Pelkään, että jos sanon miehelle haluavani lapsen ja hän tyrmääkin sen kokonaan. Mieluummin pieni toivonkipinä kuin suora torjunta. KOSKA en kuitenkaan halua erota miehestäni vaikka en lasta hänen kanssaan saisikaan.

Siksi nämä pienet vihjailut mitkä ei sitten kuitenkaan taida olla vihjailuja hämmentää kovasti
Eli kyse on omista peloista eikä niinkään parisuhteesta. Mutta eikö olisi parempi saada pelolle loppu tai ainakin jonkinasteinen epävarmuuden poistaminen (ainahan on mahdollista että kielto vaihtuu myöntyvyydeksi myöhemmin) . Vähän sama kuin pelkäisi, että on syöpä, mutta ei uskalla mennä lääkäriin, koska pelot voivat silloin tulla todeksi todeksi.

Mielestäni miehesi on ollut rehellinen. Aikaisemmin että ei ja nyt ehkä empii, jos olet vain myötäillyt että niin silloin miehesi ei taida tietää sinun toiveitasi. Tai voiko hän pohtia että haluaisitko sittenkin vielä lapsen kun aikookin itse vasektomiaan mennä.
Kysyminen häneltä ei välttämättä tuota hyvää/oikeaa vastausta. Hänhän voi kanssa ajatella että ei, mutta jos sinä haluat ja hoidat niin sitten voisikin. Jos olisin sinun asemassa sanoisin miehelle että jos sinä haluaisit lapsen minun kanssani niin sitten minäkin haluaisin. Varmaankin voisin puhelimessa noin töksäyttää, koska sitten pallo siirtyisi miehelle ja hänkin saisi aikaa ajatella. Jos siis hän haluaisi myös ottaisi sen silloin myöhemmin puheeksi.

Ajattelin että minäkin voisin sanoa ei kysyttäessä vain säikähdettuäni tilannetta vaikka muuten haluaisinkin.

Eli mies nyt ilmeisesti haluaisikin lapsen, mutta sä tavallaan kerta toisensa jälkeen torppaat miehen ehdotuksen..
mikset saa suutasi auki hyvä nainen!!

Hänhän ihan selvästi yrittää saada sun kannan selville tässä vauva-asiassa.

Yhteistyössä