Mihin hiekoitushiekat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nnbv
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nnbv

Vieras
Asuntaan omakotitalossa ja vielä kulmatontilla ja ojan reunoilla ihan älyttömät määrät hiekotushiekkaa. Meidän hommahan se on siivota, mutta mihin se kuskataan? Älytöntä lähteä johki kaatopaikalle raijaamaan...

No en todellakaan omalla kustannuksella ala kuljettamaan kaupungin hiekoutushiekkoja! Täällä päin ne on kasattu ja kuljetettu pois. Se urakoitsija, tekee, jonka vastuulla kyseinen alue on.

Samaa olen ihmetellyt monen kevään ajan. En tiedä tulevatko koskaan niitä hiekkoja siivoamaan jos ne vain siihen jättäisi. Itse olen ne hiekat joka kevät haravoinut ja lapioinut kottikärryyn ja kipannut johonkin kauemmas ojan pientareelle mistä en itse ruohonleikkurilla ajele.
Joskus talven aikana ärsyttääkin tuo älyvapaa hiekoittaminen kun ensin kylvetään hiekka ja seuraavana yönä kaikki sora aurataan tuonne nurmipientareelle.

Meillä kyllä käy harjakone lakaisemassa tiet, mutta me mennään aina ennen harjakoneen tuloa harjaamaan kottikärryyn hiekat ja viedään varastoon, josta ensitalvena haetaan hiekoitushiekat pihatielle. :)

Yhteistyössä