Kaverin kanssa reissuun, mutta yksin kotiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erikoista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erikoista

Vieras
Olemme kaverini kanssa sopineet tulevasta reissusta kotimaassa. Lähtö on selkeä ja käytämme julkisia kulkuneuvoja. Kohteessa meillä on tarkoitus tehdä ja nähdä tiettyjä juttuja ja oletin, että reissun jälkeen lähdemme yhdessä kotimatkalle. Väärin!

Kaveri ihan vain sivulauseessa sanoi, että hän jää ko. paikkakunnalle sukulaisen luokse yöksi ja palaa kotiin sitten seuraavana päivänä. Jäin miettimään, miksen minä sinne sukulaisen luo mahdu yöksi... En suuttunut, mutta vähän hämmentää. Jos itse olen reissannut niin, että ollaan jonkun kaverin kanssa pitemmässä matkassa ja aikomus yöpyä tuttavan luona, niin kyllä mun tuttavien luo on mun kaverikin mahtunut yhdeksi yöksi. Aamupalat ym ollaan kustannettu kimpassa, joten isompia kulujakaan ei ole tullut.

Vähän erikoista, mutta minkäs teet. Matkustan yksin kotiin keskellä yötä... tylsää :( Mulla olisi vaihtoehto mennä erään kaverin luokse yöksi (asuu ko. paikkakunnalla), mutta sitten menisin omalla autolla ja koko reissu olisi vähintäänkin erikoinen: että samaan paikkaan (toiselle puolelle Suomea) mennään, mutta molemmat tulee ja menee omia polkujaan - asutaan samassa kaupungissa :O En ehkä toista kertaa ehdota tällaista reissua hänen kanssaan.

Älkää käsittäkö väärin, olen jo iso tyttö ja osaan liikkua yksin, mutta mun mielestä tää reissu sai vähän oudon käänteen.

Mitä outoa tuossa nyt on? Kaveri haluaa YKSIN käydä tapaamassa sukulaistaan. Eikä tää sukulainen välttämättä halua sinua luokseen, tiedä vaikka olisi pieni asunto ja tilaa vain yhdelle yövieraalle.

Älä tee kärpäsestä härkästä. Nautitte yhteisestä reissusta ja palaatte eri aikaan kotiin, that's it.

Voisin kuvitella itseni tuoksi kaveriksi. Kaikki esim.sukulaiset eivät ole niin sosiaalisia, että ottaisivat tuntemattoman yöksi kotiinsa. Voi myös olla pieni asunto, jokin sairaus tms ettei välitä vieraista. Olisi kiva samalla reissulla viettää aikaa kaverin kanssa ja kuitenkin nähdä jotain sukulaista sitten lopuksi.

Miksi Ap sinun täytyisi omalla autolla mennä jos sinäkin menisit omalle kaverillesi yöksi? Ettekö sitten voisi maksaa bensoja yhdessä ja mennä sinun autollasi reissuun?
Kaverisi varmaan olettaa tuon asian olevan noin ok mutta kerro nyt ihmeessä oma ihmettelysi hänelle. Eihän hän voi jatkossa muuttaa toimintatapojaan ettei pahoita/ihmetytä sinun mieltäsi jos ei tiedä ajatuksistasi. :)

Ei tässä ole mistään varallisuudesta kyse vaan siitä, että alunperin meidän piti kulkea matka yhdessä, eikä hän missään vaiheessa maininnut, että menisi yksin sukuloimaan samalla reissulla.

No jospa hoksasi sen vasta vähän myöhemmin. Tai on kertonut tästä reissusta tälle sukulaiselleen joka on sitten ehdottanut, että näkisivät samalla.

Ei tässä nyt ole mitään ongelmaa.

Jos haluat, että tulette yhdessä myös kotiin, niin etkö sitten voi mennä yöksi hotelliin.

Kyllä mun mielestä toi on outoa. Ehkä sitten ymmärtäisin jos tämä tuttava on sairas yms. eikä jaksa ylimääräisiä vieraita.

Olen majoittanut ystävän tuttavan luokseni. Musta siinä ei ole mitään outoa\erikoista.

[QUOTE="...";30831363]
Miksi Ap sinun täytyisi omalla autolla mennä jos sinäkin menisit omalle kaverillesi yöksi? Ettekö sitten voisi maksaa bensoja yhdessä ja mennä sinun autollasi reissuun? [/QUOTE]

Koska esim. pk-seudulla en näe mitään järkeä siinä, että toinen yöpyy Vantaalla ja toinen Kauniaisissa. Pitäisi ajaa sahata ees taas... Menen oman kaverini luokse sitten paremmalla ajalla :)

Kyllä mun mielestä toi on outoa. Ehkä sitten ymmärtäisin jos tämä tuttava on sairas yms. eikä jaksa ylimääräisiä vieraita.

Olen majoittanut ystävän tuttavan luokseni. Musta siinä ei ole mitään outoa\erikoista.

Sinun mielestäsi voi olla ok hyväksikäyttää tuttavaasi viemällä omia vieraitasi heille, monille se ei ole ok etenkään majoittajan roolissa. En itsekään halua meille vieraita ihmisiä joilla on rahat niin vähissä etteivät kykene maksamaan hotelliyöpymistä.

• Tykkää
Reactions: Milla-Mari
Koska esim. pk-seudulla en näe mitään järkeä siinä, että toinen yöpyy Vantaalla ja toinen Kauniaisissa. Pitäisi ajaa sahata ees taas... Menen oman kaverini luokse sitten paremmalla ajalla :)

Olette menossa toisella puolelle Suomea ja ystäväsi ei saisi mennä yksin sukulaisiin? Kannattaa kasvaa aikuiseksi, ketään ei voi varata omaan käyttöön tuolla tavoin, eihän.

Sinun mielestäsi voi olla ok hyväksikäyttää tuttavaasi viemällä omia vieraitasi heille, monille se ei ole ok etenkään majoittajan roolissa. En itsekään halua meille vieraita ihmisiä joilla on rahat niin vähissä etteivät kykene maksamaan hotelliyöpymistä.

Herranjestas miten ankeeta! Ei kyse aina ole varallisuudesta, vaan pääasiassa hyväntahtoisuudesta ja anteliaisuudesta. Ainakin meidän "piireissä". Ei kait kukaan persaukinen edes reissuun lähtis, koska aina voi tulla jotain yllättävää menoa tai kuluerää. Tai jos lähtee shoppailemaan, niin itse en ainakaan edes lähde jos lompakkoa kiristää jo valmiiksi.

Mulla olisi siis varaa maksaa se hotelli, mutta samapa tuo vaikka tässä tapauksessa matkustan yöllä kotiin.

Olette menossa toisella puolelle Suomea ja ystäväsi ei saisi mennä yksin sukulaisiin? Kannattaa kasvaa aikuiseksi, ketään ei voi varata omaan käyttöön tuolla tavoin, eihän.

En minä ole ketään varannut. Oltiin vain sovittu, että tehdään tämä reissu yhdessä ja toisten kavereiden kesken se tarkoittaa yhdessä oloa/matkustamista/yöpymistä jne, joten naiiviuttani ilmeisesti ymmärsin väärin ;)

Mun elämä jatkuu silti :D

Herranjestas miten ankeeta! Ei kyse aina ole varallisuudesta, vaan pääasiassa hyväntahtoisuudesta ja anteliaisuudesta. Ainakin meidän "piireissä". Ei kait kukaan persaukinen edes reissuun lähtis, koska aina voi tulla jotain yllättävää menoa tai kuluerää. Tai jos lähtee shoppailemaan, niin itse en ainakaan edes lähde jos lompakkoa kiristää jo valmiiksi.

Mulla olisi siis varaa maksaa se hotelli, mutta samapa tuo vaikka tässä tapauksessa matkustan yöllä kotiin.

Meille ei edes mahtuisi kahta yövierasta. Hyvä että saa yhden jonnekin mukavasti sopimaan. Ja se tarkoittaa sitä, että esikoinen luovuttaa vuoteensa yövieraalle ja nukkuu itse mun ja isänsä välissä.

Ymmärrän harmisi. Jos olisitte reissussa useamman päivän, niin matkaohjelmaan voisi silloin sisällyttää sukulaiskäynnit sunmuut sosiaaliseen vehtaamiseen liittyvät koukerot ja helposti. Nyt se, ettei toinen oikein keskity yhteiseen reissuun ja alkaa miettimään sukulaisiin lähtöä kesken kaiken, vie myös sinun aikaasi reissun päällä. (Tällaisia kaakattajia on toki joka paikassa, joilla ei ole minkäänlaista tajua omasta vaikutuksestaan muiden matkalaisten viihtyvyyteen.)

Reissuhan on vasta teoriassa suunnniteltu ja suunnitellaan yhä? Mitäs, jos sanot, että mennään joku toinen kerta, kun kaverillasi on aikaa seurustella sinun kanssasi koko reissun ajan?

Mun mielestä ei tuossa ole muuta ikävää kuin se, että kaverisi olisi pitänyt keskustella enempi kanssasi tuosta yöpymisestä, kysellä sopisisiko se jne. Olisit tietysti kohtiliaasti sanonut, että on ok, koska on ymmärrettävää, että kaveria voi viedä sukulaisille ilman sukulaisten hyväksyntää. Vaikka kaverisi olisi valmis ottamaan sinut mukaan, niin se on kuitenkin sukulaisten päätös ketä he majoittavat ja ketä ei.

Entä jos ette lähdekään julkisilla vaan autolla, jolloin voisit tavata kaveriasi ja sitten voisitte tulla yhtä matkaa takaisin? Kävisikö se sinulle, entä kaverillesi ja miten jaatte kulut?

Hyväntahtoinen ja antelias voi olla vain omasta puolestaan, ei toisten kustannuksella kuten viemällä omia vieraitaan muiden majoitettavaksi.

• Tykkää
Reactions: Milla-Mari
[QUOTE="quu";30831419]Ymmärrän harmisi. Jos olisitte reissussa useamman päivän, niin matkaohjelmaan voisi silloin sisällyttää sukulaiskäynnit sunmuut sosiaaliseen vehtaamiseen liittyvät koukerot ja helposti. Nyt se, ettei toinen oikein keskity yhteiseen reissuun ja alkaa miettimään sukulaisiin lähtöä kesken kaiken, vie myös sinun aikaasi reissun päällä. (Tällaisia kaakattajia on toki joka paikassa, joilla ei ole minkäänlaista tajua omasta vaikutuksestaan muiden matkalaisten viihtyvyyteen.)

Reissuhan on vasta teoriassa suunnniteltu ja suunnitellaan yhä? Mitäs, jos sanot, että mennään joku toinen kerta, kun kaverillasi on aikaa seurustella sinun kanssasi koko reissun ajan?[/QUOTE]

Minkä ikäinen oikein olet? Keskittyä yhteiseen reisuun eli paluumatka ei onnistu erikseen, onko näitä prinsessasyndroomaisia kovinkin paljon?

Yhteistyössä