vaimo ei halua hajottaa perhettä mutta...mitä vaihetoehtoja minulla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mr.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mr.

Vieras
lapsemme syntyi tammikuussa ja vaimon käytös muuttui totaalisesti. lapsen saaminen vaikuttaa parisuhteeseen ja on suuri elämänmuutos. aluksi epäilin salasuhdetta mutta ei se sitä voi olla, kun vaimoni ei käy ulkona..istuu kaiken ajan kotona minun ja lapsen kanssa. on laihtunut ja ollut poissa oleva..syy paljastui kun kertoi ettei halua enempää lapsia (mitään määrää ei ole päätetty ja minulle riittää yksi, synnytys oli vaikea) eikä halua enää harrastaa seksiä minun tai muidenkaan kanssa. erotako vai jatkaa suhdetta kavereina?

Se on iso elämänmuutos kun saa lapsen. Vauva-aika ei ole herkkua. Kai vaimosi on väsynyt, se vaikuttaa psyykeen.
Koita auttaa paljon ja huolehtia, että se saa nukkua tarpeeksi.

Synnytyksestä ei ole vielä paljoa aikaa, se voi olla vielä kovasti mielen päällä.

Synnytyksen jälkeiseltä masennukselta kuulostaa myös aika lailla. Puhukaa neuvolassa, ottakaa selvää, niin vaimosi saa tarvittaessa apua. Älkää päästäkö tilannetta ainakaan pahemmaksi.

Ja ymmärrät itsekin, että elämänmuutos on iso. Sopeutuminen vie aikaa. Sen jälkeen varmasti helpottaa. Anna vaimollesi ja anna itsellesi aikaa. Älä lähde nyt vaikeassa tilanteessa särkemään perhettä, kadut sitä tuhat ja yksi kertaa myöhemmin.

Jos olisit nainen ja miehesi ei haluaisi seksiä, tällä palstalla kehotettaisiin eroamaan ja hakemaan munaa muualta. Mutta koska olet mies, tulee sinun olla kärsivällinen, ymmärtäväinen ja uskollinen.

Oikeasti, suomeksi sanottuna, vitut siitä. Joko käyt huorissa mikä tosin tulee kalliiksi ja johtaa ennen pitkää draamaan ja rääkymiseen. Tai sitten jätät sen pihtarin kasvattamaan horsmaa jalkoväliinsä. Moni nainen kuvittelee voivansa lakata olemasta nainen siinä vaiheessa kun mies on saatu nalkkiin ja avioliittoon turvaamaan tulevaisuus ja naisen elämäntehtäväkseen kokema lastensaanti on suoritettu. Sen jälkeen alkaa naisen "masennus", pihtaaminen, hedonistinen laiskuus, herkuttelu ja lihominen.

Elämänkumppanina tuollainen nainen on täysin hyödytön. Tuossa vaiheessa kannattaa tehdä se vaikea päätös HETI ja lähteä suhteesta ennenkuin sinusta tulee ihan oikeasti masentunut, naisen henkisen väkivallan eli pihtaamisen ja väistämättä myös nalkutuksen uhri. Kun oma motivaatiosi laskee naisen laiminlyötyä sinua tarpeeksi, saat taatusti naiselta paskaa eli nalkutusta niskaasi ja kierre on valmis.

Lähde suhteesta, nyt.

Vauva on kauhean iso muutos. Olen kuvailemasi kaltainen vaimo miehelleni, poissaoleva ja väsynyt. Olen hoitanut vauvan yksin kaikki nämä kuukaudet. Mies ei ymmärrä mitä kehoni on käynyt läpi. Olen epävarma itsestäni, maha roikkuu, läskit ahdistaa. Vauva on minusta riippuvainen ja sekin joskus ahdistaa.

Mieheni ei halua huolehtia ehkäisystä ja silti ei halua lapsia lisää, ainakaan nyt. Mitä voin tehdä? Minulle ei sovi pillerit, ei kierukka. Ovulaation laskeminenkaan ei auta, johan tulin sillä konstilla raskaaksi. Synnytys oli traumaattinen ja vaikea, päätyi hätäsektioon.

Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Minun ei tee mieli seksiä mieheni kanssa kun olen häneen jotenkin pettynyt. Oletin hänen auttavan ja tukevan minua enemmän. Hän ei ole ollut sellainen isä ja puoliso kuten toivoin, synnytyksessäkin hän jätti minut yksin vaikka se oli tosi kivulias ja vaikea.

Jos sulle merkkaa seksi niin eroa, älä petä. Meillä vaimoilla on uusi tehtävä, äitiys ja siihen kasvaminen on kamalan rankkaa. Jos mies ei tue tarpeeksi, ei siinä paljon juosta kuntosaleilla ja huudella muille että minäpä palauduin synnytyksestä viikossa, miksi te muut sohvaperunat ette. Seksiäkään ette anna.

Koita tiedustella jos voisit auttaa häntä. Jos vaimosi tuntee että henkisesti olet tukena ja hän voi luottaa sinuun, pitäisi seksikin alkaa hiljalleen kiinnostamaan. Minulta innostus lopahti siihen kun huomasin että miehestä ei ole mihinkään.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
No kyllä on lyhytnäköistä toimintaa miettiä eroa kun vauva on vasta muutaman kuukauden vanha. Koko eka vuosihan voi olla suoraan sanottuna aika perseestä ja parisuhde natista liitoksissaan. Fiksua olisi tiedostaa, että nyt on kriisiaika meneillään, hormonit on pinnassa ja unenpuute tylsistyttää ajattelua. Me tajuttiin se ja päätettiin, että vaikka olisi kuinka ankeaa, niin ero ei ole optio ekaan kahteen vuoteen. Jälkikäteen tajusin kuinka hyvä päätös se oli, sillä olin jossain mammakuplassa ainakin vuoden. Sieltä kun pääsin pois, niin johan helpotti.

Tyypillinen mies taas uikuttamassa. Heti kun tulee ongelmia elämään, niin ollaan valmiita pakenemaan. Tässäkin tapauksessa vaimolla on selvästi rankaa ja ehkä synnytyksen jälkeinen masennus. Todella fiksua jättää sellaisessa tilanteessa oleva ihminen ahdinkoon pienen vauvan kanssa. Juuri tällaisissa tilanteissa punnitaan, kenestä on vastuulliseksi perheenisäksi tai -äidiksi. Aloittajasta ei selvästikään sellaiseksi ole, vaan on pelkkä vellihousu.

No et oo tosissas! Tammikuussa syntynyt vauva ja sää mietit eroa kun vaimoa ei kiinnosta, huh huijaa.
Masennukseltahan tuo vaikuttaa, mutta onhan tuo nyt muutenkin valtava muutos parisuhteeseen. Teetkö oman osasi vauvan hoidossa ja muussakin?
Ei se äitiyskään aina niin ihanaa ole, että jaksaa mitä vain.

No et oo tosissas! Tammikuussa syntynyt vauva ja sää mietit eroa kun vaimoa ei kiinnosta, huh huijaa.
Masennukseltahan tuo vaikuttaa, mutta onhan tuo nyt muutenkin valtava muutos parisuhteeseen. Teetkö oman osasi vauvan hoidossa ja muussakin?
Ei se äitiyskään aina niin ihanaa ole, että jaksaa mitä vain.

Näinpä. Käsittämätöntä, ettei joku ymmärrä, että vauvan tulo perheeseen mullistaa koko elämän. Paluuta ei ole enää entiseen ja siihen pitää kaikkien sopeutua. Muutenkin vauva- ja taaperoaika on pari ensimmäistä vuotta aina rankinta. Siinä on molemmat vanhemmat koetuksella, etenkin äiti, joka on vauvassa kiinni 24/7. Isä pääsee elämänmuutoksessa huomattavasti helpommalla. Siinä on helppo itkeä omien menetettyjen etuisuuksien perään.

• Tykkää
Reactions: Lunatic
Sinulla on vaihtoehtona olla vastuullinen isä ja perheen toinen vanhempi. Tee oma osasi tai enemmänkin ja lopeta vinkuminen. Toinen vaihtoehto on olla raukkamainen ääliö ja jättää väsynyt äiti yksin selviytymään uuvuttavasta vauva-ajasta yksin. Kumman valitset?

Vaimosi on masentunut. Paskamaisinta, mitä voit tehdä, on jättää hänet tuossa tilanteessa yksin. Jos et osaa ajatella asiaa vaimon kannalta (ei kiinnosta tarpeeksi), niin mieti vauvan etua. Auta vaimoa toipumaan masennuksestaan. Ota selvää eri vaihtoehdoista: miten masentunutta äitiä voi auttaa. Neuvolasta kannattaa kysyä ensimmäisenä. Sitten tarkistakaa työjako kotonanne. Anna asialle ainakin aikaa.

lapsemme syntyi tammikuussa ja vaimon käytös muuttui totaalisesti. lapsen saaminen vaikuttaa parisuhteeseen ja on suuri elämänmuutos. aluksi epäilin salasuhdetta mutta ei se sitä voi olla, kun vaimoni ei käy ulkona..istuu kaiken ajan kotona minun ja lapsen kanssa. on laihtunut ja ollut poissa oleva..syy paljastui kun kertoi ettei halua enempää lapsia (mitään määrää ei ole päätetty ja minulle riittää yksi, synnytys oli vaikea) eikä halua enää harrastaa seksiä minun tai muidenkaan kanssa. erotako vai jatkaa suhdetta kavereina?

Imetys voi vaikuttaa libidoon niin, että joitain ei kiinnosta seksiä juuri ollenkaan. Tilanne kyllä muuttuu imetyksenkin vähentyessä. Ja toki vaikea synnytyskin voi vaikuttaa, samoin varsinkin esikoisen syntymä ja elämänmuutos.

Sinänsä aloitusteksti kuulostaa keksityltä etenkin salasuhde-kohdan vuoksi, mutta tuollainen tilanne (muutama kuukausi sitten synnyttäneen haluttomuus) on silti ihan mahdollinen. Tuskin kukaan nyt kuitenkaan oikeasti sen perusteella miettii ensimmäisenä eroa tai sitä, että suhde on muuttunut "kaveruudeksi". Joten keksi ap ensi kerralla parempi provo.

Vaimosi on selkeästi masentunut, minulle tuli tuosta mieleen jo psykoottisen masennuksen piirteitä. Varaat ajan nyt ensimmäisenä terveyskeskuslääkärille tai perheneuvolan psykologille. Hoitamattomana ei ainakaan parane.

Kuules. Sinun on huono paikka alkaa nyt luovuttamaan. Nyt taitaa olla se tilanne jossa vaimosi tarvitsee sinua eniten. Ehkä tarvinnette myös ulkopuoleista apua? Ettehän te sitäpaitsi ole edes yrittäneet vielä edes pelastaa koko suhdetta vaan olet leuka rinnassa uskonut kaiken vaimon sanoman vain että ok? Olisko synnytyksen jälkeinen masis, vähän kuulostaa. Koitapas kuule vielä, älä ole niin selkärangaton että lähdet heti ensimmäisen vastoinkäymisen jälkeen elikkä nyt lätkimään. Ja varsinkaan jätä vaimoa keskenään vauvan kanssa pärjäilemään. Tee osasi kotitöistä ja hoida vauvaa oma osuutesi, anna vaimollesi myös omaa aikaa, kehu häntä, puhalla yhteen hiileen. Ota huomioon että vauva vaati veronsa myös ja ole tarkkana ettet itse olisi vain jonon seuraava passiivinen tarvitsija? Ole mies. Nyt on todella hyvä tilanne punnita se että oletko oikeasti mies vai vaan yksi vitun iso nyhverö. Suoraan sanoen olet täysi mulkku jos nyt jätät vaimon pulaan tässä vaiheessa. Kanna edes vuoden ajan kortesi kekoon lapsesi puolesta. Jos vaimosi ei nyt jaksa, luuletko että jaksaa kun sinä lähdet ja mitä sitten käy teidän vauvalle?

Olen nainen
Käsittääkseni olet nyt naisen kanssa joka on halunnut miehen
vain lapsen saadakseen. Seksi ei kiinosta aidosti osaa naisista. Tai sitten ei vaan saa orgasmia tai olet taitamaton ja hän ehkä menettänyt kiinnostuksen. Miehen lihavuus voi tehdä esim. seksin vastemieliseksi. Jos mies on hyvän näköinen kropaltaan ja
hyvä seksissä ja nainen kuuluu siihen osaan naisista jotka pitää seksistä, niin ongelmia ei pitäisi olla. Itse olen kestänyt paljonkin suuria parisuhteen ongelmia miehen kanssa joka on hyvän näköinen..kokoinen ja taitava sängyssä.

Olen nainen
Käsittääkseni olet nyt naisen kanssa joka on halunnut miehen
vain lapsen saadakseen. Seksi ei kiinosta aidosti osaa naisista. Tai sitten ei vaan saa orgasmia tai olet taitamaton ja hän ehkä menettänyt kiinnostuksen. Miehen lihavuus voi tehdä esim. seksin vastemieliseksi. Jos mies on hyvän näköinen kropaltaan ja
hyvä seksissä ja nainen kuuluu siihen osaan naisista jotka pitää seksistä, niin ongelmia ei pitäisi olla. Itse olen kestänyt paljonkin suuria parisuhteen ongelmia miehen kanssa joka on hyvän näköinen..kokoinen ja taitava sängyssä.

Niinpä, kyllä naisen pitää olla kiimainen 24/7, vaikka olisi pullauttanut melonin vaginastaan. Mielellään seksiä jo synnytyssairaalassa, tikit ja sektiohaavat on vain tekosyy sille ettei himota. Eihän se ole akka eikä mikään jos ei haarovälejään ole jo levittelemässä, pennut huutakoon äitiä rauhassa kun äiteellä on paljon tärkeämpää tekemistä.
Imetyskin on vanhojen frigidien hommaa, ostakaa kaupasta korviketta ja työntäkää sitä pentunne suuhun niin saatte äkkiä himot takaisin. Muuten miehen pitää jättää teidät ja etsiä jostain muualta antelias nymfonsa, jääkää te sitten hoitamaan sen miesraukan kakaroita älkääkä valittako.

Vauva on kauhean iso muutos. Olen kuvailemasi kaltainen vaimo miehelleni, poissaoleva ja väsynyt. Olen hoitanut vauvan yksin kaikki nämä kuukaudet. Mies ei ymmärrä mitä kehoni on käynyt läpi. Olen epävarma itsestäni, maha roikkuu, läskit ahdistaa. Vauva on minusta riippuvainen ja sekin joskus ahdistaa.

Mieheni ei halua huolehtia ehkäisystä ja silti ei halua lapsia lisää, ainakaan nyt. Mitä voin tehdä? Minulle ei sovi pillerit, ei kierukka. Ovulaation laskeminenkaan ei auta, johan tulin sillä konstilla raskaaksi. Synnytys oli traumaattinen ja vaikea, päätyi hätäsektioon.

Kyllä se siitä ajan kanssa helpottaa. Minun ei tee mieli seksiä mieheni kanssa kun olen häneen jotenkin pettynyt. Oletin hänen auttavan ja tukevan minua enemmän. Hän ei ole ollut sellainen isä ja puoliso kuten toivoin, synnytyksessäkin hän jätti minut yksin vaikka se oli tosi kivulias ja vaikea.

Jos sulle merkkaa seksi niin eroa, älä petä. Meillä vaimoilla on uusi tehtävä, äitiys ja siihen kasvaminen on kamalan rankkaa. Jos mies ei tue tarpeeksi, ei siinä paljon juosta kuntosaleilla ja huudella muille että minäpä palauduin synnytyksestä viikossa, miksi te muut sohvaperunat ette. Seksiäkään ette anna.

Koita tiedustella jos voisit auttaa häntä. Jos vaimosi tuntee että henkisesti olet tukena ja hän voi luottaa sinuun, pitäisi seksikin alkaa hiljalleen kiinnostamaan. Minulta innostus lopahti siihen kun huomasin että miehestä ei ole mihinkään.

Miehesi on omituinen, miksei ota esim. sterilisaatiota? Miehen tehtävä ei ole auttaa vaan olla ihan oikea vastuullinen vanhempi, jakaa vastuu ja lapsen hoito. Ei olla mikään pikku apulainen, ei äidin kuulu olla päävastuussa lapsesta! Ei vauvanakaan. Vastuu on yhtälailla isän.

Yhteistyössä