Naapurin lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijaPalstalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijaPalstalla

Vieras
Tarttisin nyt hieman neuvoja naapurin lapsen suhteen. Asumme rivitalon päädyssä ja viereisessä huoneistossa asuu n. 5 vuotias tyttö. Tyttö on tosi herttainen ja ymmärrän täysin hänen ikätasonsa ettei asiat aina mene ihan perille ja omaa tahtoa löytyy. Tänään oli kuitenkin tilanne jossa olimme vieraidemme kanssa takapihalla grillaamassa ja tyttö tuli aidan raosta pyytämään omaa tytärtämme leikkimään (oma tytär 9vuotias ja on ottanut kohteliaasti naapurin tyttöäkin leikkimään kavereittensa kanssa pihalla). Tyttäremme vastasi ettei nyt ehdi leikkimään kun on vieraita ja että voi tulla hakemaan kotoa kun vieraamme ovat lähteneet. No naapurin tyttö ei poistunutkaan aidan toiselta puolen vaan alkoi huutelemaan "koska tulet?" "Tuletko nyt?" Jne. Vastasin itse aikuisena ettei tyttäremme pääse nyt leikkimään vaan tulee myöhemmin hakemaan. Naapurin tyttö kuitenkin sinnikkäästi jatkoi 2 tuntia huutelua ja aidan raosta tuijottelua. Vieraammekin vähän ihmettelivät..

Aiemmin on ollut naapurin tytön kanssa ongelmaa että hän tulee ovelta hakemaan tytärtämme mutta jos lapsemme vastaa ettei nyt ehdi niin ovellamme ravaaminen jatkuu yleensä tunnin verran kymmenisen minuutin välein.

Naapurin tytön vanhemmat ilmeisesti eivät oikein välitä tytön toimista sillä muutama muukin naapurin on kokouksissa valittaneet kuinka tyttö käy heidän ikkunoistaan sisälle katselemassa ja ovat puhuneet vanhempien kanssa, tilanne jatkuu siis edelleen.

Äsken kävin takapihalla ottamassa pyykit narulta ja koiramme olivat mukana. Heillä myös kaksi koiraa (saksanpaimenkoiria) jotka ravaa alvariinsa perheen äidin mukana tupakalla pissalla. Koiramme haukahti kun he tulivat myös takapihalle ja heidän omansa sai myös slaakin ja rähähtivät oikein kunnolla ja hyppivät aitaa vasten. Naapurin nainen tokaisi vihaisesti puolellemme että "taasko tämä s****na alkaa"...

Mitä mun pitäisi oikein tehdä kun en halua missään nimessä riidellä?

Kuulostaa ahdistavalta. Itse vastaavassa tilanteessa voisin isännöitsijälle ilmoittaa ihan kotirauhan häirinnästä, jos ikkunoista kurkitaan sisään ja miten nuo koirat. Ovat siis irti?

Jotenkin uskomatonta, että noin röyhkeitä lapsia. Omasta lapsuudesta muistan, että oli aivan hirveää ja noloa, jos vieraat aikuiset joutui sanomaan jostain väärästä.

Tyttö on selvästi turhautunut, hän huusi aidan toiselta puolen "mulla ei oo mitään tekemistä", en vastannut siihen mitään niin huusi moneen kertaan "hei kuuletteko, mulla ei oo mitään tekemistä"... Harmittaa tämä tilanne, mutta on kova kynnys lähteä puhumaan naapurillekkaan jollei aiemmat ole saaneet mitään tolkkua.

Pihat on siis aidattuja ja koirat ovat irti omalla pihallaan (tämä ok), mutta on jäänyt vähän sellainen fiilis (aiemmin ollut koirien kanssa samaa suu kopua), että vain heidän koiransa saavat olla takapihalla ja meidän pitäisi passittaa koirat sisälle :( Ilmeisesti toinen koiristansa (saksanpaimenkoiria) on ongelma-koira ja viettää aikuisten työpäivät häkissä, itselläni ei ongelmakoirista ole kokemusta etten tiedä miten niiden kanssa kuuluu toimia.

nyt tyttö pimpottelee ovikelloa taas jatkuvasti ja huutaa meidän ikkunoiden takana. Kerran tyttö sanoi taas jo ettei ehdi nyt leikkimään. Ollaan oltu nyt avaamatta ovea kun en jaksa jankuttaa. Mitä ihmettä tää nyt on?

Meille on tulossa vauvakin ensi syksynä niin tämä pimpottelu ei voi jatkua :(

Siis eihän tuollainen ole normaalia lapsen käytöstä. Nyt tiukasti käyt sanomassa että meidän ovikelloja ei pimpotella. Kävisin sanomassa myös vanhemmalle ja koska tuohan on jo häirintää niin se isännöitsijälle ilmoituksen paikka. Kyllähän tuollaisesta pitää vanhemmille antaa varoitus, jos eivät reagoi muuten. Nyt vain kirjettä isännöitsijälle kirjoittamaan ja naapureiden allekirjoitus siihen.

Mikä ihmeen ohje se on, että pitäisi ovikello ottaa pois käytöstä. Sielllähän saattaa soitta joku muukin, jolla asiaa ja toisekseen, jos kello ei toimi niin tyttöhän hakkaa ovia ja ikkunoita, kun on noin röyhkeä.

Nämä on näitä vapaan kasvatuksen hedelmiä ja kohta tulee kyseinen mamma valittamaan tänne kuinka hänen lapsella ei kavereita ja naapuritkin valittaa lapsesta ja kuinka suomi on lapsi vastainen maa ja täällä syrjitään lapsia

juu, edelleen jatkuu. Pieni ruokatauon paikka taisi likalla olla.

Piti laittaa ihan ikkunatki säppiin ku ei tuota huutoa jaksa kuunnella. Kohta varmaan muutkin naapurit havahtuu. Ihmettelen ettei oma äitinsä ole moksiskaan, siis kyllähän tuo huutelu meijän ikkunoiden takana kuuluu heillekkin.

Kyllä mä taidan tästä isännöitsijälle raaputtaa ja ihan ilman naapurin naisen kanssa juttelua kun kerta aiemmatkaan saaneet mitään tolkkua.

Oma tyttö juuri kertoi että kun hän "leikkii" naapurin tytön kanssa ja olisi lähdössä kotiin, niin tämä naapurin likka estelee ja alkaa raivohuutamaan. On kuulemma tullut meidän kotiovelle asti seisomaan oven eteen ettei meidän tyttö pääsisi kotiin.

Lisäksi jää usein pimpoteltuaan meidän kotiportaille repimään kukkia mun ruukuista jne.

Huoh.

juu, edelleen jatkuu. Pieni ruokatauon paikka taisi likalla olla.

Piti laittaa ihan ikkunatki säppiin ku ei tuota huutoa jaksa kuunnella. Kohta varmaan muutkin naapurit havahtuu. Ihmettelen ettei oma äitinsä ole moksiskaan, siis kyllähän tuo huutelu meijän ikkunoiden takana kuuluu heillekkin.

Kyllä mä taidan tästä isännöitsijälle raaputtaa ja ihan ilman naapurin naisen kanssa juttelua kun kerta aiemmatkaan saaneet mitään tolkkua.

Oma tyttö juuri kertoi että kun hän "leikkii" naapurin tytön kanssa ja olisi lähdössä kotiin, niin tämä naapurin likka estelee ja alkaa raivohuutamaan. On kuulemma tullut meidän kotiovelle asti seisomaan oven eteen ettei meidän tyttö pääsisi kotiin.

Lisäksi jää usein pimpoteltuaan meidän kotiportaille repimään kukkia mun ruukuista jne.

Huoh.

Siis ei ole tosi!!! Tuohan on sitten jo vakavampi paikka. MIten olette kestäneet. Tuo on oikeaa kiusaa ja ei ole mitenkään normaalia.

Siis ei ole tosi!!! Tuohan on sitten jo vakavampi paikka. MIten olette kestäneet. Tuo on oikeaa kiusaa ja ei ole mitenkään normaalia.

No sitä mä olen itsekkin jo miettinyt ettei tää oikeasti VOI olla ihan normaalia. Ollaan asuttu tässä nyt puolisen vuotta, talvella ei ollut ongelmaa, mutta heti kun keväällä tytär kavereineen otti tämän tytön kohteliaisuuttaan mukaan pihaleikkeihin niin ongelma alkoi.

Siis teitä ihmetyttää kun yksinäinen 5 vuotias lapsi ravaa teillä jatkuvasti kun lapsenne on leikkinyt hänen kanssaan. Ajatelkaa nyt kuinka kurjalta lapsesta varmasti tuntuu kun ei ole leikkikavereita ja omat vanhemmatkaan ei välitä! Eihän tuon ikäinen tiedä tekevänsä mitään väärää vaan yrittää hakea jonkin näköistä ihmiskontaktia. Se on toki ikävää kun te joudutte siitä "kärsimään".

No hulluilta vaikutatte molemmat. Jotenkin nämä koiraihmiset ovat aina jotenkin vähän pimeitä tai onnettomia. Ei kai tähän muuta voi sanoa.

Saisinko jotakin perusteluja miksi mielestäsi juuri koiraihmiset ovat pimeitä ja onnettomia?

Neuvoa kysyin, että mitä tehdä tilanteessa kun lapsi "häiriköi" tällä tavalla, eikä kerran tai kymmenenkään sanominen "ettei nyt ehdi leikkimään" mene perille. Ei siinä mielestäni ole mitään hullua.

Munko olisi pitänyt jättää vieraat kahvipöytään ja lähteä itse naapurin lapsen kanssa leikkimään koska hän oli yksinäinen???

Siis teitä ihmetyttää kun yksinäinen 5 vuotias lapsi ravaa teillä jatkuvasti kun lapsenne on leikkinyt hänen kanssaan. Ajatelkaa nyt kuinka kurjalta lapsesta varmasti tuntuu kun ei ole leikkikavereita ja omat vanhemmatkaan ei välitä! Eihän tuon ikäinen tiedä tekevänsä mitään väärää vaan yrittää hakea jonkin näköistä ihmiskontaktia. Se on toki ikävää kun te joudutte siitä "kärsimään".

Olisko sulla jotakin ihan käytännön vinkkiä antaa mitenkä tuossa tilanteessa olisi pitänyt toimia?

Saisinko jotakin perusteluja miksi mielestäsi juuri koiraihmiset ovat pimeitä ja onnettomia?

Neuvoa kysyin, että mitä tehdä tilanteessa kun lapsi "häiriköi" tällä tavalla, eikä kerran tai kymmenenkään sanominen "ettei nyt ehdi leikkimään" mene perille. Ei siinä mielestäni ole mitään hullua.

Munko olisi pitänyt jättää vieraat kahvipöytään ja lähteä itse naapurin lapsen kanssa leikkimään koska hän oli yksinäinen???
Niin, no jos aikuinen ihminen ei osaa asettaa rajoja 5-vuotiaalle lapselle, on hän vähän avuton/onneton/typerä. Ei sitä sen kummemmin tarvitse normaaleille ihmisille selittää, mutta jostain syystä koiraihmiset ovat aina ihan pihalla.

Pakko kyllä vielä sanoa, että tämä selittää hyvin sen, miksi nykyään on niin älyttömästi huonosti koulutettuja koiria. Ämmät on ihan pihalla siirä, miten lapsia kasvatetaan ja koiria koulutetaan, mutta silti hommataan molempia.

Niin, no jos aikuinen ihminen ei osaa asettaa rajoja 5-vuotiaalle lapselle, on hän vähän avuton/onneton/typerä. Ei sitä sen kummemmin tarvitse normaaleille ihmisille selittää, mutta jostain syystä koiraihmiset ovat aina ihan pihalla.

Ok. Mutta miten tämä nyt liittyi minuun (koiraihmiseen) kun puhuit että molemmat olemme hulluja..? Toiminta neuvoja kyselin, en lapsen vanhempien luokittelua.

Olet tehnyt perustavanlaisen virheen siinä, että olet mennyt sanomaan "ettei nyt ehdi leikkimään". Se on muutama sekunti, kun nyt on jo mennyt. Muistan kyllä, kun tein saman virheen esikoisen ollessa pieni, kun naapurin lapset soitteli ovikelloa. Käännytin heidät ovelta. Ei mennyt varmaan viittä minuuttiakaan, kun samat lapset soittelivat ovikelloa ja kyselivät, että voiko meidän lapsi tulla ulos nyt.:ROFLMAO:

Jatkossa kannattaa vastata jämäkän ehdottomasti, ettei teidän lapsi pääse ollenkaan ilman mitään mahdollisia takaportteja, että kohta voisi tulla.

Ongelmaihmiset, ongelmakoirat ja ongelmalapset. Syy on ketjun alussa tai usein ongelmia on jo ollut sukupolvien ajan. Yleensä tupakalla ravaajat ovat sosiaaliselta statukseltaan melko pohjalla. Jännä, että nämä ihmiset, joilla on oman elämänsä kanssa ongelmia, ottavat vielä haastavia koiria. Etsivätkö nämä ihmiset uutta ja parempaa identiteettiä isosta koirasta vai onko iso/haastava koira osoitus huonosta itsetunnosta, pelosta tai kyvyttömyydestä nähdä omia kykyjään koiran kasvattajana???

Olet tehnyt perustavanlaisen virheen siinä, että olet mennyt sanomaan "ettei nyt ehdi leikkimään". Se on muutama sekunti, kun nyt on jo mennyt. Muistan kyllä, kun tein saman virheen esikoisen ollessa pieni, kun naapurin lapset soitteli ovikelloa. Käännytin heidät ovelta. Ei mennyt varmaan viittä minuuttiakaan, kun samat lapset soittelivat ovikelloa ja kyselivät, että voiko meidän lapsi tulla ulos nyt.:ROFLMAO:

Jatkossa kannattaa vastata jämäkän ehdottomasti, ettei teidän lapsi pääse ollenkaan ilman mitään mahdollisia takaportteja, että kohta voisi tulla.

Tytölle sanottiin päivän aikana vaikka ja mitä, miksi, milloin, koska, kun, siksi jne ei ehdi leikkimään. Millään muotoa tämä ei mennyt 5 vuotiaalle perille. Sanomassa oli sekä itse tytär ja minä. Loppujen lopuksi illan mittaan ovikello soi kymmeniä kertoja ja huuteluja ikkunamme takana useamman tunnin. En usko että kyse oli nyt pelkästä "nyt" sanasta..

Tuolla aiemmin on kerrottu muutakin "häiriköintiä" naapurustossa, ne kannattaa lukasta ennenkun vastailee.

Ongelmaihmiset, ongelmakoirat ja ongelmalapset. Syy on ketjun alussa tai usein ongelmia on jo ollut sukupolvien ajan. Yleensä tupakalla ravaajat ovat sosiaaliselta statukseltaan melko pohjalla. Jännä, että nämä ihmiset, joilla on oman elämänsä kanssa ongelmia, ottavat vielä haastavia koiria. Etsivätkö nämä ihmiset uutta ja parempaa identiteettiä isosta koirasta vai onko iso/haastava koira osoitus huonosta itsetunnosta, pelosta tai kyvyttömyydestä nähdä omia kykyjään koiran kasvattajana???

Nyt mun on sanottava että mun on vähän nyt vaikeuksia ymmärtää että mitä tällä nyt haet takaa ja millä perusteilla. Ja tämäkin menee varmasti koiraihmisem piikkiin :)

Yhteistyössä