Fsh ja Amh arvoista pari kysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nerdee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nerdee

Jäsen
19.08.2015
33
4
8
Hei!

Olemme yrittäneet lasta nyt 8kk ja sain tietää että fsh arvoni on 11 ja amh on 0,7mg. Lääkäri sanoi että mahdollisuudet raskautua ovat toki olemassa mutta aika huonot luomuna. Olen pian 38v ja lapsia on jo ennestään, mutta kova vauvakuume silti.
Lääkäri suositteli pikaisesti inseminaatiota, sanoi ettei ikäni vuoksi ole paljon aikaa tuhlattavaksi.
Itse olen itkenyt tuloksia jo muutaman päivän, olo on googlauksen jälkeen aika toivoton ja järki sanoo että ei kannata lähteä yrittämään lasta muuten kuin luomuna, koska aiemmat lapset ovat saaneet alkunsa suht nopeasti ja luomusti.
Eihän ketään jolla olisi kokemusta vastaavasta taikka tietoa paremmin mahdollisuuksista onnistua?

Kiitos jo etukäteen! <3

Täällä yks
kyllähän ne arvot puhuu omaa karua kieltään. Munasoluja ei muodostu enää lisää ja etenkin tuo amh arvo on aika hyvin tätä asiaa ennustava.
Mun fsh on ollu pitkään n.11-12 ja amh 0.3. Jo siis n.5-6 v. sitten mitattuna. Olen sen jälkeen raskautunu luomusti kolme kertaa. Kierrot toimii ja kaikki pyörii normaalisti, ainoastaan munasarjoissa ei juuri elämää ultralla näy. Lääkäritkin ihmeissään miten ikinä pystyn raskautumaan.
Nyt uusi fsh oli jo 15 ja amh arvoa en ole vielä saanut. Viimeisin raskaus siis keväällä (geneettinen keskeytys ).

Eli kyllä se mahdollista on vaikkakin hyvin hankalaa :). Mulle lääkäri suositteli keväällä dhea valmistetta (verikokeenkin mukaan nyt tämä arvo on hyvin matala) parantamaan muniksien laatua, mutta en sitä ehtinyt koskaan aloittaa kun raskauduin ja en aloita enää koska luomutoiveita ei meillä enää ole ton geenivirheriskin takia.

Nii ja ikää nyt 39.

• Tykkää
Reactions: Nerdee
Mahtava kuulla näinkin hyviä uutisia että teillä raskaudet saaneet silti alkunsa luomusti.

Gynis sanoi kyllä että joka kuukausi on 2-3 rakkulaa joten jotain näkyy tapahtuvan eikä löytänyt ultratessa mitään vikaa. Ainoastaan nuo verikokeet ja tosiaan googlaamalla sain selville että tilanne on aika huono mutta en sitä kuina huono/ toivoton.
Lääkäri selitti 23-27% mutta en usko että se olisi noin hyvä tällä iällä muutenkaan saati jos nuo kokeet näyttävät näin karuilta.

Hei!

Olemme yrittäneet lasta nyt 8kk ja sain tietää että fsh arvoni on 11 ja amh on 0,7mg. Lääkäri sanoi että mahdollisuudet raskautua ovat toki olemassa mutta aika huonot luomuna. Olen pian 38v ja lapsia on jo ennestään, mutta kova vauvakuume silti.
Lääkäri suositteli pikaisesti inseminaatiota, sanoi ettei ikäni vuoksi ole paljon aikaa tuhlattavaksi.
Itse olen itkenyt tuloksia jo muutaman päivän, olo on googlauksen jälkeen aika toivoton ja järki sanoo että ei kannata lähteä yrittämään lasta muuten kuin luomuna, koska aiemmat lapset ovat saaneet alkunsa suht nopeasti ja luomusti.
Eihän ketään jolla olisi kokemusta vastaavasta taikka tietoa paremmin mahdollisuuksista onnistua?

Kiitos jo etukäteen! <3

Hei,

mulla amh -arvo 0,7 ja lääkärit antoivat vain vähän toivoa raskautumisesta. Tehtiin inssejä, joista 1 varhainen keskenmeno. Kaksi IVF -hoitoa tehtiin myös, mutta ongelmaksi muodostui huonosti jakautuvat alkiot. Viimeisen IVF -hoidon jälkeen tulin kuitenkin kaikkien yllätykseksi luomuna raskaaksi. Aina on siis toivoa...

• Tykkää
Reactions: Nerdee

Yhteistyössä