Onko typerää pitää kihlajaiset jos kihlautuminen on molemmille kolmas kerta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kihloissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hääpuvun ei tarvitse aina olla valkoinen (y) :)

Moni miettii myös asioita kuten esim omaisuuden jakaminen/turvaaminen (varmaan väärä sana tämäkin nyt tässä ketjussa :whistle: ) toisen kuoleman jälkeen naimisiin menemisessä.
Perimisiä yleensäkin jos toinen kuolee. Tällä en tarkoita mitään rahajuttuja että saisi toisen kuollessa rahaa/omaisuutta vaan miten se kenties yhdessä hankittu omaisuus menee. Oli sitten lapsia tai ei.

Ehkä tuollaiset asiat on vielä tärkeämpiä uusperheissä joissa molemmilla lapsia, ehkä yhteisiäkin? Testamentit sun muut?

Luulisi, että juuri uusperheessä ei mentäisi naimisiin, ettei lasten perintö mene. Tai siis itse en ainakaan menisi - tai jos menisin, niin tekisin avioehdon. Ajattelen, että lapsillani on ensisijainen oikeus omaisuuteeni, kumppanilla vasta toissijainen. Lapsethan toki perivät aina, mutta avioliitossa ennen sitä tehdään ositus, joten joissain tapauksissa lasten perintö voi pienentyä uuden avioliiton myötä.

Niin voi. Monilla se on nykyään kulissin pystyttämistä. Rahan kerjuuta. Toisilla juridinen sopimus, joka hoidetaan maistraatissa.

Typerä on kyllä tosi ilkeä sana. Muutan sen korniin. Korneinta on se, kun ei-uskova menee valkoisessa prinsessamekossa naimisiin kirkkomenoin. Hääkutsussa lukee tilinumero. Ja exiä on joka sormelle.. Siinä sit vannotaan ikuista rakkautta Jumalan alttarin edessä.. Taas kerran.

Ap:lla ei näin. Ja toki noinkin saa tehdä. Ei kukaan voi kieltää. Mutta kornia se on.

Onhan tuo vähän hassua, mutta ehkä sun ei tarvitsisi ottaa asiaa niin vakavasti - jos ei kerran itseäsi edes kosketa?

Mitä muuten tarkoitat, että eksiä on joka sormelle? Aika monella varmaan on eksiä, koska harva menee naimisiin sen ekan "poikaystävän" kanssa, jonka kanssa tanssittiin "hitaita" käsivarren mitan päässä toisistaan joskus 11-vuotiaina. Tai edes sen kanssa, jonka kanssa pussaili niin rakastuneena joskus 15-vuotiaana.

Mutta siitä ei kyllä pääse mihinkään, että avioliitto on juridinen sopimus. Se, mitä merkityksiä kukin sille antaa, on asia erikseen, mutta virallisesti se on nimenomaan juridinen sopimus.

On typerää.

Ylipäätä jo kolmatta kertaa kihloihin meneminen on typerää. Kihloihin meneminen ensimmäisenkin kerran on mulle ihan omituinen ajatus.
Etkö sä vielä ole läksyäs oppinut´? Miksi lyöt päätäsi seinään kerta toisen jälkeen, oletko jotenkin tyhmä vai mikä? tuollaset sitoutumiset on lapsellista teinimeininkiä muutenkin, jos multa kysytään..

Teiniltä tuollasen voi vielä jotenkin ymmärtää, mutta..... ei täysikäsiltä.
Sori, mutta olen tätä mieltä. Tiedän että enemmistö on samanlaisia kuin sinä, näitä naimisiin ja kihloihin menijöitä, kun se on se elämän ainoa päämäärä ja tarkotus. En tiedä mitä sillä haetaan, halutaanko niillä sormuksilla näyttää jotain muille ihmisille vai sille toiselle josta sillä hetkellä tykkää, vai mikä tarkotus niillä rinkuloilla ja aviosäädyillä muutenkaan ylipäätä on. Ei tässä nyt enää keskiaikaa eletä.

Luulisi, että juuri uusperheessä ei mentäisi naimisiin, ettei lasten perintö mene. Tai siis itse en ainakaan menisi - tai jos menisin, niin tekisin avioehdon. Ajattelen, että lapsillani on ensisijainen oikeus omaisuuteeni, kumppanilla vasta toissijainen. Lapsethan toki perivät aina, mutta avioliitossa ennen sitä tehdään ositus, joten joissain tapauksissa lasten perintö voi pienentyä uuden avioliiton myötä.

Nii-in, toiset menee ja toiset ei. Ja tietysti silloin voi tehdä avioehon ja/tai testamentin. Monimutkaisempaahan kaikki varmaan silloin on kuin "ydinperheessä".

Varmaan kaikki tai ellei kaikki niin suurinosa ajattelee noin että omilla lapsilla on ensisijainen oikeus omaisuuteen.

muoks. Sama tilannehan on myös silloin jos vain toisella on lapsia ja toisella ei.
Joka tapauksessa asioita varmaan miettii eri tavalla eronneena ja jos on lapsia.

Jos isoisäkin on jo muistanut kortilla ja rahalla, niin hänen takiaan ei ainakaan tarvitse vielä erikseen pitää kihlajaisia, vaan ne tuparit riittää. Samassa tilanteessa olisin varmaan pitänyt pelkät tuparit ja odottanut, huomaako joku siellä sormukset.

Mut jokainen tavallaan. Ainahan juhliminen on kivaa, mutta ystävänä tai sukulaisena tuollaisen kutsun saadessani varmaan huokailisin vähän että taasko pitää hankkia joku lahja ja sitten vielä uusiksi häälahja.

On typerää.

Ylipäätä jo kolmatta kertaa kihloihin meneminen on typerää. Kihloihin meneminen ensimmäisenkin kerran on mulle ihan omituinen ajatus.
Etkö sä vielä ole läksyäs oppinut´? Miksi lyöt päätäsi seinään kerta toisen jälkeen, oletko jotenkin tyhmä vai mikä? tuollaset sitoutumiset on lapsellista teinimeininkiä muutenkin, jos multa kysytään..

Teiniltä tuollasen voi vielä jotenkin ymmärtää, mutta..... ei täysikäsiltä.
Sori, mutta olen tätä mieltä. Tiedän että enemmistö on samanlaisia kuin sinä, näitä naimisiin ja kihloihin menijöitä, kun se on se elämän ainoa päämäärä ja tarkotus. En tiedä mitä sillä haetaan, halutaanko niillä sormuksilla näyttää jotain muille ihmisille vai sille toiselle josta sillä hetkellä tykkää, vai mikä tarkotus niillä rinkuloilla ja aviosäädyillä muutenkaan ylipäätä on. Ei tässä nyt enää keskiaikaa eletä.

Miten ihminen voi olla noin ilkeä ja sekaisin. Vai että elämän ainoa päämäärä ja tarkoitus on kihlautuminen ja naimisiin meno. Salli mun nauraa. :D Jos näin olisi, niin enköhän olisi avioitunut jo aikoja sitten.

Jos et itse halua kihloihin ja naimisiin, niin ei sun silti tarvitse tuolla tavalla vittuilla toisin tekeville. Kuulostat vain lähinnä katkeralta.

Miten ihminen voi olla noin ilkeä ja sekaisin. Vai että elämän ainoa päämäärä ja tarkoitus on kihlautuminen ja naimisiin meno. Salli mun nauraa. :D Jos näin olisi, niin enköhän olisi avioitunut jo aikoja sitten.

Jos et itse halua kihloihin ja naimisiin, niin ei sun silti tarvitse tuolla tavalla vittuilla toisin tekeville. Kuulostat vain lähinnä katkeralta.

Mistä katkera, siitäkö että sä kyselet täällä mitä sun pitäs tehdä kun päässä vähän viiraa ja mussunlussun teinixmeinix. Omatpa on hautajaises, hölmöläinen.
Jos ei vastaukset kelpaa niin ole kysymättä. Vink vink.

Miksi edes teit tämä aloituksen? No siksi kun tiedät että moni pitää moisia kekkereitä turhina kissanristiäisinä, mutta koitat nyt kuitenkin oikeuttaa niitä kekkereitä itelles. Vaikka eihän sun edes tartte oikeuttaa. Mutta kun mies nai ekalla kerralla sellaisen hirviön ja pappa tekee kuolemaa jajaja...

Pidä ihmeessä jos haluat ja kaikki niitä teiltä kerran jo kyseleekin. Mitä sitä täältä asiaa kyselemään!

Mistä katkera, siitäkö että sä kyselet täällä mitä sun pitäs tehdä kun päässä vähän viiraa ja mussunlussun teinixmeinix. Omatpa on hautajaises, hölmöläinen.
Jos ei vastaukset kelpaa niin ole kysymättä. Vink vink.
Sulla tässä viiraa. On se kumna kun jotkut ei osaa vastata asiallisesti jos on eri mieltä. Palstalla riittää uskomattoman paljon teitä katkeria ilkeitä ämmiä. Hyi hitto mikä tapauksia.

Kihlajaisia nyt muutenkin vietetään perheen kanssa, tyyliin juodaan kaffet molempien vanhempien kanssa. Syödään mahdollisesti viinerit. Kyllä sen voi aina tehdä.

Jos olet pitänyt isommat bileet, olet jo lähtökohtaisesti pelle. Jatka siis samalla linjalla.

No kyllähän se vähän hölmöltä ja kieltämättä vaivaannuttavalta tuntus. "Onnee onnee nyt taas kerran, josko se nyt jo sitten osus kohdalle" vaikka kuinka toivoinsinn sun löytäneen onnen, niin silti kolmas kerta, huh.

miksette vain nauti toistenne seurasta sen aikaa kun tuntuu hyvältä. Ei kai siihen mitään sormuksia tarvita.
Kuka tollasen tavan on ylipäätä keksinyt, eikö se ole jo aikansa elänyt ja huonoksi todettua pelleilyä.

On typerää.

Ja tyhmää on myös kysyjän loukkaantua siitä kun kysymykseen joku vastaa että on typerää. Itsehän tätä kysyit.

Kihlajaisten pitäminen on mielestäni yliampuvaa. Etenkin kun on jo kolmas kerta. Ja jos kerran asia on jo isoisänkin kohdalta huomioitu niin ei enää juhlia. Eikö lahjasumma ollut riittävä?

Vietetäänhän pikkujoulujakin vuosittain, miksei sitten kihlajaisia kolmannen kerran. Hyvät bileet on hyvät bileet sama vaikka naapurin kissan nimipäivien kunniaksi tms.

Sulla tässä viiraa. On se kumna kun jotkut ei osaa vastata asiallisesti jos on eri mieltä. Palstalla riittää uskomattoman paljon teitä katkeria ilkeitä ämmiä. Hyi hitto mikä tapauksia.

Lueppa neiti omat kirjoittelusi.

En sentään haukkunut sinua oksettavaksi ämmäksi. Kysyit onko typerää, sanoin joo. Sitten vielä korjasin että typerä on liian vahva sana, joten parempi sana voisi olla kornia.

Itse taidat olla riidanhaluinen, kun ylipäätään tämmösiä aloituksia tehtailet. Ethän sä positiivisiin kommentteihin juur tainnut edes vastata...

Yhteistyössä