Mies painostaa aborttia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aborttivaiei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aborttivaiei

Vieras
Tapahtu siis täysi vahinko. Kolmen lapsen yksinhuoltaja olen, pärjään kyllä hyvin , mutta tämä lapsen isä painostaa ja kiristää aborttiin. En tiedä pystynkö tai haluanko aborttia , tämän miehen kanssa ei ole mitään suhdetta, ja hän lupasi lähteä pois kokonaan jos lapsi syntyy. Ja sanoi, että pilaan hänen elämän jos pidän lapsen. Rv on nyt 7, kaikki on mahdollista vielä mutta miksi mun pää sanoo että pidä. ? Mitä teen..... ?

Tapahtu siis täysi vahinko. Kolmen lapsen yksinhuoltaja olen, pärjään kyllä hyvin , mutta tämä lapsen isä painostaa ja kiristää aborttiin. En tiedä pystynkö tai haluanko aborttia , tämän miehen kanssa ei ole mitään suhdetta, ja hän lupasi lähteä pois kokonaan jos lapsi syntyy. Ja sanoi, että pilaan hänen elämän jos pidän lapsen. Rv on nyt 7, kaikki on mahdollista vielä mutta miksi mun pää sanoo että pidä. ? Mitä teen..... ?

Sun täytyy tehdä niin kuin itsestä tuntuu. Niin, että voit katsoa itseäsi peiliin tulevaisuuudessa. Mieti, kumpaa kadut enemmän.

Its en tekisi aborttia. Mutta lapselle tulee kuitenkin jossain vaiheessa, ennemmin tai myöhemmin tarve tietää isänsä joten huolehtisin että virallisesti isä on. Elatus osaltan toki kuuluu asiaan jos isällä elatuskykyä on. Päävastuu kuitenkin jää yksinhuoltajan niskaan taloudellisestikin. Ehkäpä sen isänkin mieli jossain kohtaa muuttuu ja haluaisi yhetyttä lapseensa, kuka tietää.

Mä oon nii periaatteellinen, että ilmottaisin miehelle (mikäli haluaisin lapsen pitää) pitäväni lapsen ja toivottelisin hyvää loppu elämää. Siitä tulisi minun lapseni, eikä lapsella olisi isää. En usko, että lapsi tarvitsee isää joka ei häntä halua. Koska en ilmottaisi isää mihinkään, eikä isä luonnollisesti maksaisi myöskään elatusmaksuja, hän ei voisi myöhemmin muuttaa mieltään. Ei se ole maailman hirvein vääryys, että lapsi ei tulisi tuntemaan isäänsä. Jonkun isä on kuollut. Minun lapsellani sitä ei olisi koskaan ollutkaan.

Mä oon nii periaatteellinen, että ilmottaisin miehelle (mikäli haluaisin lapsen pitää) pitäväni lapsen ja toivottelisin hyvää loppu elämää. Siitä tulisi minun lapseni, eikä lapsella olisi isää. En usko, että lapsi tarvitsee isää joka ei häntä halua. Koska en ilmottaisi isää mihinkään, eikä isä luonnollisesti maksaisi myöskään elatusmaksuja, hän ei voisi myöhemmin muuttaa mieltään. Ei se ole maailman hirvein vääryys, että lapsi ei tulisi tuntemaan isäänsä. Jonkun isä on kuollut. Minun lapsellani sitä ei olisi koskaan ollutkaan.

Onko kokemusta? Ajattelepa vielä asiaa lapsen kannalta. Ne omat juuret ja oma alkuperä on tärkeitä ja kiinnostaa vaikka isää ei olisikaan kiinnostanut. On myös ihan hyvä antaa isälle aikaa sopeentua tilanteeseen. Oikea mies nielee mutinansa ja huolehtii jälkikasvustaan edes jotenkin. Äidille varmaan onkin simppelimpää sanoa goodbye ja kuvitella ettei isällä mitään tee mutta ei se vaan ole niin yksinkertaista. Toki jos mies ei mitään yhteyttä pidä niin minkäs teet mutta äiti olisi tosi hyvä äiti jos yrittäisi kaikin keinoin tukea suhteen muodostumista. No, toki edellyttäen että mies olisi ok normaalihko, täyspäinen ihminen.

Miehellä voi olla alkupaniikkia vaan. Saattaa kypsyä ajatukseen isyydestä. Mutta näitäkin on, joita se lapsi ei tule kiinnostamaan millään tapaa. Ei isyyttä ole pakko selvittää. Isä paperilla, joka ei ole koskaan lastaan nähnyt, koska ei kiinnosta, niin mikä isä se on? Ei mikään kunnollinen isä ainakaan.

Eli mies halusi ilman suhdetta panna ja kun kävi miten kävi, koettaa laistaa kokoasian kieltämällä lapsen sulta?
Kuulostaa sille että sä et oo samaa mieltä ja toisen kiristykseen ei tarvi suostua. Mun mies on lehtolapsi eikä edes tunnustettu, onneksi anoppi ei aikanaan tehny sitä toista päätöstä. Tee kuten sun sydän sanoo.

Jos olisin 3 lapsen yh ja olisi tulossa vielä neljäs lapsi jollekin satunnaiselle tuttavuudelle, päätyisin aborttiin joka tapauksessa, vaikka lapsen isä ei siihen painostaisi. Minä en uskoisi voivani olla hyvä äiti ja kykeneväni tarjoamaan hyvät elämän eväät kaikille näille lapsille yksin, oma jaksaminenkin mietityttäisi.

Jos sinä realistisesti asiaa mietittyäsi luotat siihen, että voit tarjota lapsille hyvän elämän, niin ei toki aborttia kannata tehdä pelkästään siksi, että mies siihen painostaa. Tosin täydellinen tilanne ei lapsen kannalta missään tapauksessa ole, kun tulisi olemaan isätön.

Yhteistyössä