Onko teillä kuiva iho talvisin? Suosittelen :)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Näyttää kalliilta.

Mulla kuivuu kyllä iho jos en rasvaa, kesälläkin. Käytän body shopin vartalovoita vartalolle. Naamaan laitan porkkanaöljyä ja jotain bodyshopin aloe vera naamavoidetta. Nyt talvisin laitan välillä kavoihin apteekin hajustamatonta a-vitamiinivoidetta.
 
Näyttää kalliilta.

Mulla kuivuu kyllä iho jos en rasvaa, kesälläkin. Käytän body shopin vartalovoita vartalolle. Naamaan laitan porkkanaöljyä ja jotain bodyshopin aloe vera naamavoidetta. Nyt talvisin laitan välillä kavoihin apteekin hajustamatonta a-vitamiinivoidetta.
Itseasiassa kun tänään taas hain se oli tarjouksessa, laatikko 60,- ja purkki 22,- ja se on 2-3ks kuukaudeks. Mulla vaan se meni viimeksi liian nopeasti kun äiti käytti sen kanssa ja sitten pikkupoika rikonut vahingossa ne vielä kaupan päälle.
 
Mulla on atooppinen iho joka pysyy hyvänä ympäri vuoden, kun juon päivässä 3-4l vettä, rasvaan ihoni aamuin illoin manteliöljyllä (myös kasvot) ja kuorin ihon pari kertaa viikossa kahvilla (kosteuttaa hyvin ja poistaa mahdollisia ihottumakohtia).
Lisäksi pyrin syömään viikottain kalaa ja avokadon per päivä.

Joskus (lähinnä jos ilmasto muuttuu hetkessä radikaalisti) joutuu turvautumaan pika-apuna paikallisesti kortisoniin.
Harvoin onneksi.
 
Mun likalla on atooppinen iho ja kuiva aina. Sille ei vaan sovi ku erisan, ceridal ja yks apteekista saatava ihoöljy jonka nimeä en nyt muista. Duocorttia kokeili ny kesällä ja siitä ei tullu oireita. Mutta suurin osa herkkäihoisille tarkoitetuista tuotteistakaan ei jostain syystä käy, kirvelee, polttaa ja nousee ihottuma. Onko muilla atoopikoilla tälläistä?
 
Mulle ei välttämättä käy, koska ihoni oireilee välillä. Plus noihin on varmasti lisätty aimo annos hajusteita. Nivean rasvatkin on jo liian voimakkaasti haisevia.
 
Mun likalla on atooppinen iho ja kuiva aina. Sille ei vaan sovi ku erisan, ceridal ja yks apteekista saatava ihoöljy jonka nimeä en nyt muista. Duocorttia kokeili ny kesällä ja siitä ei tullu oireita. Mutta suurin osa herkkäihoisille tarkoitetuista tuotteistakaan ei jostain syystä käy, kirvelee, polttaa ja nousee ihottuma. Onko muilla atoopikoilla tälläistä?

Vihdoinkin joku jolla on samaa kuin mulla ja tyttärelläni. Juuri väänsin kättä tyttären perusrasvoista kun tarvitsin uuden repeptin ei meinannut lääkäri millään uskoa ettei meille sovi essex vaan tarvitaan Agualan Duo. Meillä käy tuo keltainen Agualan Duo, Erisan ja Cediral paljon muita en uskalla enää edes kokeilla. Sama juttu esim saippuoiden kanssa ainoa halvempi joka tuntuu tällä hetkellä sopivan on palmoliven milk&honey. Tyttö käyttää Dermosilia itse en raskisi.
 
Vihdoinkin joku jolla on samaa kuin mulla ja tyttärelläni. Juuri väänsin kättä tyttären perusrasvoista kun tarvitsin uuden repeptin ei meinannut lääkäri millään uskoa ettei meille sovi essex vaan tarvitaan Agualan Duo. Meillä käy tuo keltainen Agualan Duo, Erisan ja Cediral paljon muita en uskalla enää edes kokeilla. Sama juttu esim saippuoiden kanssa ainoa halvempi joka tuntuu tällä hetkellä sopivan on palmoliven milk&honey. Tyttö käyttää Dermosilia itse en raskisi.

Likalle ei käy myöskään agualan. Toisaalta saippuoiden kans ei oo niin tarkkaa mutta ihotautilääkärin suosituksesta käyttää lacto linea, ootteko kokeillu? Maksaa muistaakseni alle 3€ 500ml mutta ei saa joka kaupasta, täälä saa s-marketista ja halpa-hallista. Siinä on atoopikolle sopivampi ph, lääkärin mukaan.
 
Mulla on atooppinen iho joka pysyy hyvänä ympäri vuoden, kun juon päivässä 3-4l vettä, rasvaan ihoni aamuin illoin manteliöljyllä (myös kasvot) ja kuorin ihon pari kertaa viikossa kahvilla (kosteuttaa hyvin ja poistaa mahdollisia ihottumakohtia).
Lisäksi pyrin syömään viikottain kalaa ja avokadon per päivä.

Joskus (lähinnä jos ilmasto muuttuu hetkessä radikaalisti) joutuu turvautumaan pika-apuna paikallisesti kortisoniin.
Harvoin onneksi.
Mielenkiintoista. Kertoisitko hiukan lisää käyttämästäsi manteliöljystä (tuotenimi?) sekä kahvilla kuorimisesta?
 
Olen itse siirtynyt pikkuhiljaa luonnonkosmetiikkaan ja iho voi huomattavasti paremmin. Itse olen ihastunut Originsin tuotteisiin. Mulle tekee ihmeitä GinZing- ihovoide, aktiivihiilinaamio ja mega- mushroom naamio.

Olen tosin huomannut, että atooppisiakin ihoja on monenlaisia. Se, mikä sopii toiselle ei sovi toiselle. Lisäksi mulle auttaa säännöllinen sinkin syöminen.
 
Likalle ei käy myöskään agualan. Toisaalta saippuoiden kans ei oo niin tarkkaa mutta ihotautilääkärin suosituksesta käyttää lacto linea, ootteko kokeillu? Maksaa muistaakseni alle 3€ 500ml mutta ei saa joka kaupasta, täälä saa s-marketista ja halpa-hallista. Siinä on atoopikolle sopivampi ph, lääkärin mukaan.

Me atoopikot ollaan kaikki niin erilaisia. Kiitti lacto line vinkistä. Käydään oikeastaan vaan k-kaupoissa koska s-marketti on auttomalla liian pitkän matkan päässä. Ehkä siksi ei ole koskaan pistänyt silmään. Muutenkin tulee huonosti kokeiltua uutta pysyy vaan vanhoissa tutuissa.
 
Minulla on atooppinen iho ja lisäksi vielä ruusufinni. Vuosien aikana olen kokeillut vaikka mitä lääkärin määräämiä rasvoja ja apteekin voiteita. Parhaaksi on osoittautunut kuitenkin ihan tavallisista kaupoista saatavat halpistuotteet: kasvoille Nivea Soft Moisturizing Creme ja vartalolle Tummeli. Dermosilin Extra ja Face Extra ovat myös hyviä. Käsivoiteena löytyy Erioil ja Erisan.
 
Mun likalla on atooppinen iho ja kuiva aina. Sille ei vaan sovi ku erisan, ceridal ja yks apteekista saatava ihoöljy jonka nimeä en nyt muista. Duocorttia kokeili ny kesällä ja siitä ei tullu oireita. Mutta suurin osa herkkäihoisille tarkoitetuista tuotteistakaan ei jostain syystä käy, kirvelee, polttaa ja nousee ihottuma. Onko muilla atoopikoilla tälläistä?

Mulle ei käy oikein mitkään "tehdyt" voiteet, siksi hoidan ihoani lähinnä luonnontuotteilla (öljyillä + kahvilla).
Manteliöljyn olen havainnut itselleni parhaaksi, mutta mulla on myös kookosöljyä mitä käytän välillä.
Se on kans ihan hyvä.
 
Mulle ei välttämättä käy, koska ihoni oireilee välillä. Plus noihin on varmasti lisätty aimo annos hajusteita. Nivean rasvatkin on jo liian voimakkaasti haisevia.
Ei ole hajusteita :) lunnollisista raaka aineista tehty ja tosissaan kokeillut vaikka ja mitä, enkä ikinä ole saanut noin hienoa tulosta, halpoja ja kalleita tuotteita oli kokeiltu, lunollisia ja ei...
 
Mielenkiintoista. Kertoisitko hiukan lisää käyttämästäsi manteliöljystä (tuotenimi?) sekä kahvilla kuorimisesta?

Ostan manteli- ja kookosöljyn (pääasiassa käytän siis manteliöljyä, joka on pehmeämpää) sellasesta Lähi-Idän kaupasta, siellä on hyviä ja huomattavastikin edullisempia kuin suomalaisissa kaupoissa.
En muista nyt merkkejä, kun olen matkoilla, mutta voin palata tähän joulukuussa! :D

Mukaan en ottanut kotoa öljyjä, käytän täällä paikallista kookosöljyä (mielestäni huonompaa kuin Suomesta ostamani, mutta menettelee).
Kaikki "tehdyt" voiteet saa aikaan allergisen reaktion (pl. kortisoni pahimpina hetkinä ja joku perusvoide, joka auttaa hetkeksi, mutta uusii aina ihottuman pian), mitä orgaaniset voiteet ja öljyt ei tee.

Tietty sit on iso merkitys tolla veden juonnilla ja sillä, että syö mahdollisimman freshiä ruokaa.
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee

Yhteistyössä