Sairaalloinen mustasukkaisuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tuttu tarina, nainen tapaa miehen. Lähes täydellisen. Ihastuu lujaa. Alkuun on pieniä ongelmia. Mies on mustasukkainen naisen miespuoleisista ystävistä. Homma korjaantuu, kun mies tutustuu heihin. Huomaa, ettei vaaraa ole. Sitten alkaa sanominen liian läheisistä väleistä exien kanssa. Tulee isompi sanominen. Suhde jatkuu silti, vaikka hälytyskellot soivat naisen päässä. Mies on ihana. Kaikkea, mitä entinen kusipää aviomies ei ollut. Lähes täydellinen. Sitten alkaa syyttely. Tenttaus menemisistä ja tekemisistä. Erotaan. Huudetaan. Luvataan. Palataan yhteen. Koska mies on niin ihana. Ehkä hän vielä muuttuu.
Mies jää kiinni pettämisestä. Nainen ei suutu siitä. Ei pettämisestä. Hän suuttuu siitä, että on jaksanut itse kuunnella turhia syytöksiä. Nainen on oppinut, ettei toista voi omistaa. Hän ei odota uskollisuutta. Hän odottaa sitä, että pelataan samoilla säännöillä. Tehdään sopimus. Turhat syytökset saavat jäädä. Taas kerran. Nyt todellakin. Nainen ei enää jaksa. Jokin pitää hänet silti kiinni miehessä. Aikaa kuluu. Asiat sujuvat hetkittäin paremmin, kunnes taas...
Jokainen yksin vietetty yö, jokainen tyttöjenilta, jokainen salireissu... Mitä tahansa nainen tekeekin yksin, mies epäilee. Ei osoita sitä heti, mutta kaivaa kyllä asiat esiin myöhemmin. Nainen ei jaksa edes kieltää. Ei enää... Hän on niin monta kertaa kertonut totuuden. Nainen poistaa kännykästä sovelluksia, niitä tavallisia viestintävälineitä... Whatsupit ja muut saavat jäädä. Niistä näkee, koska hän on viimeksi kirjoittanut viestin jollekin. Hän ei jaksa selitellä enää kenelle on kirjoittanut. Hän voi yhtä hyvin soittaa kavereilleen.
Nainen tietää pahentavansa mustasukkaisuutta omalla käytöksellään. Mutta hän ei jaksa, ei halua, ei suostu alistumaan. Hän on pahoillaan siitä, ettei jaksa. Hän tietää, että mustasukkaiselle ihmiselle pitäisi yrittää olla mahdollisimman avoin. Kertoa tunteensa normaalia useammin. Luoda luottamusta sen sijaan, että heikentää sitä haukkumisella. Nainen ei vain jaksa.
Suhteesta loppuu kaikki. Yhdessä olo, seksi, kaikki. Miehen näkeminen saa naisen ahdistumaan. Mies käy entistä vainoharhaisemmaksi. Tietenkin... Ellei hän saa seksiä, kuka sitten saa. Nainen ei enää jaksa. Silti hän ei pääse eroon miehestä. Ei, koska hän ikävöi sitä ihmistä, joka on kaiken mustasukkaisuuden takana. Hän tietää silti, ettei se ihminen tule koskaan pääsemään eroon mustasukkaisuudesta. Ei ainakaan ilman naisen apua. Ja nainen ei enää jaksa. Ei jaksa auttaa. Hänen olisi helpompi olla vain yksin. Hän syyttää itseään siitä, ettei jaksa auttaa. Pitäisi kuulemma jaksaa, jos välittää. Ehkä nainen ei sitten välitä tarpeeksi. Miksi hän ei kuitenkaan pääse miehestä eroon. Miksei hän juokse pakoon, vaikka kaikki hänen sisällään huutaa tekemään niin?

Voi paska.

Minä olin tuo miesosapuoli... Siis nainen olen. Mutta tässä tekstissä. ja se mustis.

Hitto. Sain suoraan päin pläsiä, ja ehkä kasvoi hieman ihmisenä, tai ainakin aloitan sen kasvun tässä asiassa.

KIITOS.

Erittäin hyvä kirjoitus.

Erosin juuri muutama päivä sitten ja ongelmat olivat täysin nuo.

Minun pitää kasvaa ihmisenä lisää ehdottomasti.

Voi paska.

Minä olin tuo miesosapuoli... Siis nainen olen. Mutta tässä tekstissä. ja se mustis.

Hitto. Sain suoraan päin pläsiä, ja ehkä kasvoi hieman ihmisenä, tai ainakin aloitan sen kasvun tässä asiassa.

KIITOS.

Erittäin hyvä kirjoitus.

Erosin juuri muutama päivä sitten ja ongelmat olivat täysin nuo.

Minun pitää kasvaa ihmisenä lisää ehdottomasti.

Onnea henkiselle kasvamiselle! Muista, että sairas mustasukkaisuus on usein se, mikä lopulta ajaa toisen pettämään. Miksi ei tekisi niin, kun toinen kuitenkin koko ajan syyttelee ja epäilee. Syyttäköön sitten edes aiheesta...

Elämä on kehittymistä ja suhteen alussa pitää hioa niitä särmiä. Fiksut osaavat tukea toisiaan, voivat puhua ongelmistaan avoimesti jne.

Mustasukkaisuus voitetaan parantamalla luottamusta. Sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, että toisen pitää alistua elämään mustasukkaisen ehdoilla, vaan sitä, että opetellaan kommunikoimaan oikein.

On luonnollista haluta omaa aikaa, ap. Et tee väärin. Mulle yksinolo on elämän ehto.

Mutta ethän sinä ap voi tuota miestä parantaa. Ainut keino on että mies menee itse terapiaan hoitamaan itseään.

Elämä on kehittymistä ja suhteen alussa pitää hioa niitä särmiä. Fiksut osaavat tukea toisiaan, voivat puhua ongelmistaan avoimesti jne.

Mustasukkaisuus voitetaan parantamalla luottamusta. Sen ei tarvitse tarkoittaa sitä, että toisen pitää alistua elämään mustasukkaisen ehdoilla, vaan sitä, että opetellaan kommunikoimaan oikein.

Loistavasti sanottu!

Yhteistyössä