V
vierailija
Vieras
Ydin: "Olen antanut olla ja katsonut kuukaudenkin vierestä sanomatta mitään, mutta mikään ei muutu miksikään."
Sano jotain ja opettele tulkitsemaan miksi sanoma ei mene perille ja mikä oikeasti on ongelmana. Meillä ihmisillä on monenlaisia suojakuoria ja emme välttämättä näytä aitoja tunteitamme. Etenkään me miehet.
Kuule, arvaa olenko sanonut ja yrittänyt selvittää. Ainoa mihin tulokseen olen tullut on se, että mies on kyllästynyt meidän seuraan. Nyt on pääosin yksin huoneessaan. Mitäs tässä voisi sitten tehdä. Jos puhun tai kysyn mikä on jne, suuttuu. Pahimmillaan käy väkivaltaisesti kiinni, tönii ja on pahimmillaan tukistanit. Olen hiljaa, ettei mies hermostu.
Toista naista olisi mennyt tapaamaan, jäi kiinni, vaikkei nainen ollutkaan halukas tapaamaan vaan parisuhteessa. Ei suostunut puhumaan asiasta, joten ilmoitin että erotaan. Suunniteltiin lasten asioita, mitä tehdään, olin reilu ja yritin erota rauhallisesti, kunnes mies kertoi koko jutun. Sanoi, ettei halua erota ja pyysi että annan hänen vielä yrittää, vetosi lapsiin, oli viikon maailman rakastavin puoliso ja sen jälkeen taas sama hajuton ja mauton mies, joka masentuu yksin huoneessaan. Tuo toinen nainen ainakin paljasti jonkinlaista tyytymättömyyttä. Meillä on seksiä, en ole huono siinä, itseasiassa koen sen olevan ainoa asia, joka miehelleni kelpaa. Mies saisi muitakin ja on kysytessä kertonut joskus jos joku nainen on baarireissulla yrittänyt ja pyytänyt kotiinsa, mutta mies on kieltäytynyt (ja tosiaan tullut ajallaan kotiin). Ei ole sanojensa mukaan ikinä pettänyt ja se nainen, jonka olisi halunnut tavata oli vaan mukavaa seuraa. Mies valehteli aluksi tunteneensa koko naista, josta suutuin ja halusin erota.
Minut mies on masentanut myös, koska niinä hyvinäkin päivinä mies osaa pilata sen päivän sanomalla jotain tai huomaan taas olevani kuin yksinhuoltaja, mutta parisuhteen ongelmilla. Kyllä itsessänikin on parantamista, olen lihonnut 5 kiloa (edelleen normaalipainossa ja alarajalla), joskus olen niin väsynyt ja kyllästynyt, luovuttanut, ettei se varmaan mitään paranna. Nyt pitäisi varmaan keskittyä itseeni ja yrittää, ettei mies vaikuta ja jos sekään ei auta, taitaa olla eron aika. Teistä varmaan olisi jo.
Tarkoitus olisi taas alkaa kuntoilla, elää terveellisesti, mutta viimeksi se kaatui siihen kun mies valitti aina jos haluan lähteä salille. Nyt yritän kotijumppaa. Miehen työttömyyden takia rahat on yleensä loppu ja en uskalla töihin, koska uuden lain mukaan en saisi lapsille kokopäiväpaikkaa, enkä usko miehen pärjäävän lasten kanssa tai saisi heitä vietyä osapäivähoitoon.
Sekin tosin saattaa olla syy siihen, ettei mies tee mitään, koska koen miehen kasvatuksen olevan pielessä, eikä hänestä niissä ole mitään vikaa. Hänestä mm. Tukistus on ok, ja minusta ei misdään nimessä. Viimeksi kun olin pois ja mies laittoi lapset nukkumaan, soitti hän ja sanoi täällä olevan kaaos, ei saa lapsia nukkumaan ja kun tulin, molemmat itki ja isompi kertoi miehen tukistaneen häntä, koska ei ollut totellut. En siis jätä lapsia kuin kauppareissun ajaksi miehelle.
Mies ei ollut aluksi tällainen, siksi lapset on tehty. Kävi töissä ja vaikka teinkin lähes kaiken, ei ollut mitenkään väkivaltainen ja kaikki oli sihtm hyvin.