V
vierailija
Vieras
Alkaa tosissaan jo harmittaa koko yhteenmuutto. Olen nyt äitiyslomalla( yhteinen lapsi) muutimme yhteen ja tuloni tietenkin putosi sen tähden puoliksi kun miehenki tulot lasketaan yhteisiksi, vaikka todellisuudessa eri rahat. Maksan sitten näillä pudonneilla pienillä tuloilla tuplasti sen mitä maksoin kun asuin lapseni kanssa kahden. Mies maksaa toki puolet vuokrasta mutta silti se oma puolikkaani on tuplasti mitä ennen ( asumistuki pois) . Se ärsyttää vielä enemmän et maksetaan tästä vuokraa enemmän kuin maksettais omakotitaloa pois. (Täälläpäin uusienkin omakotitalojen hinnat alle 200t. ) sähkö ja vesilaskutkin samaa luokkaa tässä. Odotan niin että pääsen töihin ja painun suoraan pankkiin vaikka ilman miestä.
Alkaa hiertää nämä raha asiat parisuhdettakin, mies ei suostu millään maksamaan mistään enempää vaikka hän saa käteen rahaa kk kolme kertaa sen mitä minä nyt. Pakko laittaa muksukin sit hoitoon jo 9 kk iässä kun ei kotihoidotuki riitä edes puoleen vuokraan. Tai sitten muuttaa erikseen asumaan. Mietin sitäkin jo vakavissani, vaikka yhdessä haluanki asua, mut en halua joutua lainaa ottamaan että pystyn maksamaan tästä ylihintaa. Maksamme siis kaikki yhteiset puoliksi, paitsi ruokaa ostan enemmän. Jos tämä olisi toiste päin et miehen tulot putoisivat
puoleen yhteenmuuton seurauksena, ja siitä pitäidi vielä maksaa tuplasti lisää laskuja ei varmasti yhteen oltais edes muutettu. Saako mua nakertaa?
Alkaa hiertää nämä raha asiat parisuhdettakin, mies ei suostu millään maksamaan mistään enempää vaikka hän saa käteen rahaa kk kolme kertaa sen mitä minä nyt. Pakko laittaa muksukin sit hoitoon jo 9 kk iässä kun ei kotihoidotuki riitä edes puoleen vuokraan. Tai sitten muuttaa erikseen asumaan. Mietin sitäkin jo vakavissani, vaikka yhdessä haluanki asua, mut en halua joutua lainaa ottamaan että pystyn maksamaan tästä ylihintaa. Maksamme siis kaikki yhteiset puoliksi, paitsi ruokaa ostan enemmän. Jos tämä olisi toiste päin et miehen tulot putoisivat
puoleen yhteenmuuton seurauksena, ja siitä pitäidi vielä maksaa tuplasti lisää laskuja ei varmasti yhteen oltais edes muutettu. Saako mua nakertaa?