V
vierailija
Vieras
Mietin tässä, että kuinka raskasta se teille muille on, olla pienten lasten kanssa. Minulle tulee aika ajoin kauheita ahdistuksen tunteita esimerkiksi tällaisessa tilanteessa: puen 1v ja 3v ulos, 3v kiukuttelee kaikesta: ei halua lähteä ulos, ei halua tuota eikä tätä pipoa, tai kiljuu muuten vaan. 1v alkaa parkua kun päästään ulos, en saa selvää mitä haluaa: haluaako istua pulkassa? kävellä? työntää taaperokärryä?..huoh. Lopulta pääsemme sopuisasti liikkeelle niin, että minä vedän kumpaakin omassa pulkassaan (3v on tapellut jo ettei suostu pitämään toisesta pulkasta kiinni, kuten yleensä on tehnyt). Pääsemme jonkun matkaa eteenpäin kun taas jompi kumpi tai kumpikin alkaa huutamaan ja kiukuttelemaan jotain asiaa. Tätä jatkuu koko ulkoilun ajan, kunnes minulla menee hermo, ja karjaisen 3v:lle jotain että nyt saa loppua jatkuva kiukuttelu kaikesta. Siihen asti olen yrittänyt "jallittaa" lapsia pois kiukusta: katsokaa, bussi, kuka näkee ensimmäisenä koiran saa pisteen, katsokaa miten kiva tuo ja tämä...Ulkoilussa on koko ajan vähintään jommalla kummalla joku huonosti, ja 1v roikkuisi sylissä vaan. Sitten tulemme sisälle, ja alkaa tappelu riisumisesta, syömisestä,...
Ah dis taa.
Miten rauhallista ja leppoisaa teillä muilla on tuon ikäisten kanssa? Ja jos on jotain vinkkejä miten saan hommat toimimaan paremmin, otetaan ne vastaan.
Olen kehunut, antanut valita kahdesta, antanut huomiota kummallekin erikseen..varmasti on jotain mitä en ole osannut/huomannut tehdä.
Lapset ovat 1,5 ja 3,5 vuotiaat.
Ah dis taa.
Miten rauhallista ja leppoisaa teillä muilla on tuon ikäisten kanssa? Ja jos on jotain vinkkejä miten saan hommat toimimaan paremmin, otetaan ne vastaan.
Olen kehunut, antanut valita kahdesta, antanut huomiota kummallekin erikseen..varmasti on jotain mitä en ole osannut/huomannut tehdä.
Lapset ovat 1,5 ja 3,5 vuotiaat.