miksi en laihdu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Oon alkanut epäilemään, että minussa on jotain vialla.. en vaan tiedä että mistä lähtisin liikenteeseen tutkimaan asiaa. Olen vuodessa kuin varkain lihonnut 10kg (52--->62kg).

Syön TODELLA kurinalaisesti, kasviksia, hyviä hiilareita.
Käyn treemaasassa salilla 2-4krt vk vähintään + koiralenkit ison ja aktiivisen koiran kanssa joten mistään korttelilenkeistä ei ole kyse. Syön max 1300kcal per päivä, juon vettä vähintään 3l.

Nyt oon yrittänyt 2kk ajan pudottaa tuota ylimääräistä kymppiä pois, enkä kuukauden ruoka ja treenirääkin aikana ole saanut oikeastaan grammaakaan pois....

Mistähän alottaisi?

Oon alkanut epäilemään, että minussa on jotain vialla.. en vaan tiedä että mistä lähtisin liikenteeseen tutkimaan asiaa. Olen vuodessa kuin varkain lihonnut 10kg (52--->62kg).

Syön TODELLA kurinalaisesti, kasviksia, hyviä hiilareita.
Käyn treemaasassa salilla 2-4krt vk vähintään + koiralenkit ison ja aktiivisen koiran kanssa joten mistään korttelilenkeistä ei ole kyse. Syön max 1300kcal per päivä, juon vettä vähintään 3l.

Nyt oon yrittänyt 2kk ajan pudottaa tuota ylimääräistä kymppiä pois, enkä kuukauden ruoka ja treenirääkin aikana ole saanut oikeastaan grammaakaan pois....

Mistähän alottaisi?

Joo tota noin.. Vaikuttaa aika simppeliltä tapaukselta. Syöt AIVAN liian vähän! Näin ollen aineenvaihduntaa on tukossa. Aktiiviselle liikkujalle 1300 kcal on todella vähän. Nyt vaan pikkuhiljaa kaloreita ylöspäin ja kropalle sekä mielelle lepoa.

Rohkeasti hyviä hiilareita koneeseen. Kukaan ei varmasti riisillä, bataatilla tai perunalla ole saanut itseään lihotettua.

Joo tota noin.. Vaikuttaa aika simppeliltä tapaukselta. Syöt AIVAN liian vähän! Näin ollen aineenvaihduntaa on tukossa. Aktiiviselle liikkujalle 1300 kcal on todella vähän. Nyt vaan pikkuhiljaa kaloreita ylöspäin ja kropalle sekä mielelle lepoa.

Rohkeasti hyviä hiilareita koneeseen. Kukaan ei varmasti riisillä, bataatilla tai perunalla ole saanut itseään lihotettua.

Tuo on aivan huuhaata. Ihminen saa liikaa energiaa ellei paino putoa laihduttaessa.

Vastauksia teille:
Käytän fatsecret sovellusta, johon merkitsen joka ikisen suupalan tai oliiviöljyn, jossa ruoan paistan jne. Joten oikeesti - en syö mitään ylimääräistä mitä en merkitisisi ylös..

Tässä eiliseltä esimerkki:

Aamupala: elovena annospuuro, kaksi kuppia kahvia

Lounas: Oltiin lasten kanssa metsäretkellä ja grillattiin. Minä söin kanaa 180g, salaattia (tehnyt valmiiksi kotona: salaatti, kurkku, tomaatti, mozzarellajuustoa - omassa annoksessa juustoa 30g). 1 Adalmina täytekeksi (65kcal) ja kahvin.

Päivällinen: Lohta bbq kastikemarinoituna, uunikasviksia folionyyteissä, mausteena ainoastaan suola.

Iltapala: Rasvaton raejuusto, tuoreet m ansikat.

Koko päivän aikana vettä 3l. koko päivän kalorit 1165kcal.

Voisikohan kilpirauhasessa olla vikaa? Tällä samalla ruokavaliolla, monipuolisella, kasvis ja kalapainotteisella ruoalla olen onnistunut lihottamaan itseäni 10kg. Herkkuja syön TODELLA harvoin ja sekin on usein itsetehtyä sorbettia ilman lisättyä sokeria.

Aika outoa. Muuten olisin sanonut, että liikunta on lisännyt lihaksen määrää ja polttanut rasvan. Mutta noi ruoat kuulostaa kuitenkin aika vähäisiltä, niin tolla elämäntavallahan sun pitäisi riutua. Minkä ikäinen olet? Voisko sit olla jotain iästä johtuvaa aineenvaihduntatemppuilua?

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Paljonko matat sokeria siihen kahviin? BBQ soosit ja valmismarinadit usein sisaltaa reilusti sokeria.

Jos olet erittain terveella ruokavaliolla ja runsaalla liikunnalla lihoittanut itseasi 10kg, niin olisi varmaan syyta kayda laakarissa.

Toisaalta, mihin tama ylimaarainen 10kg on tullut? Vararenkaaksi vatsalle, selluliitiksi peppuun/reisiin ja kasivarsiin? Mikali ylimaaraisia kiloja ei roiku em. paikoissa, kyse taitaa olla enemmankin siita, etta Laski on vaihtunut lihaksiin ja tunnetusti lihakset painaa.

Vastauksia
Vatsaan vararenkaaksi todella ikävästi.. jalat ja kädet edelleen hoikat mutta vatsassa kunnon pöhö!
Sokeria en lisää kahviin.
Bbq kastiketta oli ruokalusikallinen ja sekin oli laskettu kcal mukaan.. olen oikeasti hämilläni.

Aika outoa. Muuten olisin sanonut, että liikunta on lisännyt lihaksen määrää ja polttanut rasvan. Mutta noi ruoat kuulostaa kuitenkin aika vähäisiltä, niin tolla elämäntavallahan sun pitäisi riutua. Minkä ikäinen olet? Voisko sit olla jotain iästä johtuvaa aineenvaihduntatemppuilua?

Olen 31v nainen ja mielestäni aineenvaihduntani on ollut hitaan puoleista..

Jos syöt noita elovena valmispuuropusseja joka päivä, niin niissähän on aivan valtavasti sokeria.

Oikeasti syöt aivan liian vähän. Kaveri, joka käy säännöllisesti ja säntillisesti salilla, on hoikka ja kiinteävartaloinen (=lihaksia) syö kolmen tunnin välein! Kuitenkin 2 lämmintä ateriaa + proteiinipitoiset välipalat (maitorahkaa, raejuustoa, smoothieta jossa rahkaa, siemeniä, pähkinöitä joista saa hyviä rasvoja...).

Yhteistyössä