Taidan luovuttaa työelämän suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen 46-vuotias nainen ja mulla on kolme lasta. 16- ja 12-vuotiaat pojat sekä kohta 8v täyttävä tyttö. Valmistuin yliopistosta 20 vuotta sitten, sellaiselta alalta joka kieltämättä ei ole työllistymisen kannalta kovinkaan hyvä. Tein pätkäduuneja (lähinnä opettajana) kunnes tulin raskaaksi. Sitten käytännössä olin kotona ekan lapsen saamisesta siihen saakka kun nuorimmainen täytti 3v. Jotain lyhyttä pätkäduunia välillä välissä, lisäksi opiskelin pikkuhiljaa tradenomiksi. Tämän jälkeen olen saanut pätkäduuneja tradenomina. Asiakaspalvelua sun muuta. Mutta eipä juuri muuta... Ja tuntuu, että kun ikävuosia tulee lisää, niin aina tulee hankalammaksi saada niitäkään...

Tottakai mä haen vielä noitakin duuneja. Mutta jotenkin alkaa tuntua, että periaatteessa kaikki toiveet vakiduunista saa heittää. Tietenkin näiden pätkäduunienkin tekeminen vähän sitä sinällään onnettomaksi jäävää eläkettä kartuttaa. Opiskelemaan ei enää viittis lähteä, ellei nyt sitten olis jotain lyhyttä täsmäkoulutusta...

Mitäs mieltä... Taloudellisesti meillä menee siedettävästi, koska miehellä on ihan ok työ. Joskin ei senkään jatkuminen sitä melkein 20 vuotta ole mitenkäään taattua. Hän on insinööri ja jos nykyinen duuni menee alta, niin erittäin vaikea työllistyä. Hänen firmassa on parit yt:t ollut, mutta niistä selvinnyt...

Mulla oli vähän sama tilanne. Menin mehiläishoitajakurssille ja aloin pitää mehiläisiä =) ei nyt mitään hirveän tuottoisaa hommaa, mutta mielenkiintoista, pitää mielen virkeänä ja tuottaahan se sentään jotain.

Mä aloitin juuri verkostomarkkinoinnin parissa. Tässä yrityksessä hommat tehdään pikkusen eri konseptilla kuin muissa ja ihmiset ovat olleet tuotteista todella kiinnostuneita. Jos uteliaisuus heräsi, esittelyn jälkeen voit sit päättää oisko tämä sullekin sopiva mahdollisuus vai ei. Voinko ottaa sinuun yhteyttä?

Minä olen ollut melkein 20 vuotta samassa työpaikassa ja nyt sain potkut yrityksissä tapahtuneiden massiivisten joukkoirtisanomisien seurauksena.

Niin kauan kuin täällä hyysätään matuja viimeisen päälle, niin minulla ei ole mitään hinkua takaisin työelämään. Aion vetää lonkkaa ja nostella tukia niin kauan kuin se on täällä vielä mahdollista.

Minä olen ollut melkein 20 vuotta samassa työpaikassa ja nyt sain potkut yrityksissä tapahtuneiden massiivisten joukkoirtisanomisien seurauksena.

Niin kauan kuin täällä hyysätään matuja viimeisen päälle, niin minulla ei ole mitään hinkua takaisin työelämään. Aion vetää lonkkaa ja nostella tukia niin kauan kuin se on täällä vielä mahdollista.

Se lonkkaa vetäminen kannattaa tehdä jossain piilossa jos haluaa olla rauhassa puskayllätyksiltä. Voivat muuten jonain päivänä eksyä koteihimmekin.

Vähän samassa tilanteessa kuin sinä ja suunnilleen saman ikäinen, mutta olen yh eli eipä ole miestä, joka olisi töissä. Ei ole myöskään säästöjä tai omaisuutta kertynyt, niin ja ei toki sitä eläkettäkään.

Valmistuin 90-luvulla terveydenhoitajaksi. Tein vuosia pätkätöitä. Kyllästyin alaan ja työhön. Sain viisi lasta ja olin poissa työelämästä. Opiskelin ja vaihdoin alaa. Uudella alalla ei ollut töitä. Palasin takaisin hoitoalalle sairaanhoitajaksi, melkein kymmenen vuoden jälkeen. Pidän nykyisestä työstäni. Sain +40-vuotiaana ensimmäisen vakipaikan. Ehkä kyse on enemmän alasta kuin iästä?

Sama juttu. Sain yt-neuvottelujen jälkeen lähdön, kuten moni muukin työpaikassani.

Ei mitään mieltä mennä töihin maksamaan veroja sen takia, että Suomi saa maksettua raiskaaville matuille täyden ylläpidon.

Ei kiitos. Olen kotona ja keskityn elämästä nauttimiseen, sen aikaa kun se vielä on mahdollista ennen kuin koko Suomi on hävitetty matujen/poliitikkojen johdosta.

Olen irtisanoutunut useammastakin vakiduunista, viimeksi viime vuonna. Syy on se, että vakkareiden odotetaan joustavan aivan helvetisti, kun työnantaja sujuvasti rikkoo lakeja ja polkee työntekijöiden oikeuksia. Määräaikaisia kohdellaan paremmin, vai pitäisikö sanoa että heidän annetaan olla rauhassa, koska heitä ei voida kiristää tulevaisuudella, koska he eivät muutenkaan ole jäämässä firmaan. Vakkaria voi pompottaa ihan miten vain, koska keneltä tahansa löytyy jokin pikkuasia, josta voi alkaa jakaa varoituksia ja uhkailla potkuilla, jos oikeuksistaan yrittää pitää kiinni.

Parhaiten minua on kohdeltu työpaikassa, jossa minun piti olla neljä kuukautta, ja totesin heti työhaastattelussa täysin totuudenmukaisesti, että olen ylipätevä tähän hommaan ja teen sitä vain sen 4 kuukautta ja siirryn sitten muualle, koska tuon 4 kk jälkeen tuossa työpaikassa ei ole minulle mitään haastetta.

Ei niistä vakiduuneista ole mitään iloa, paremmin menee, kun ottaa pätkätöitä silloin kun itselle parhaiten sopii.

Sama juttu. Sain yt-neuvottelujen jälkeen lähdön, kuten moni muukin työpaikassani.

Ei mitään mieltä mennä töihin maksamaan veroja sen takia, että Suomi saa maksettua raiskaaville matuille täyden ylläpidon.

Ei kiitos. Olen kotona ja keskityn elämästä nauttimiseen, sen aikaa kun se vielä on mahdollista ennen kuin koko Suomi on hävitetty matujen/poliitikkojen johdosta.

Kyllähän se on vähemmistö mamuista jotka raiskaa, tosin jokainen niin tekevä on liikaa ja ilman muuta elinikäinen karkotus heti tuomion jälkeen. Moni maahanmuuttaja haluaa rakentaa Suomea ja myös rakentaa, ei hävittää sitä. Eihän politikot mamuja tänne halunneet vaan oli pakko!! ottaa kun EU:ssa ollaan, Soinikin puhui taakankannosta. Ja oikeasti apua tarvitsevia pitää auttaa! Sääli vaan kun heistä monet pakolaisleireillä...
On se kumma kun jotkut näkee mamut syntipukkeina sen sijaan että itse hakisivat ratkaisuja elämään, kuten tuo mehiläishoitaja haki. Uuden alan aloitti.

Kyllähän se on vähemmistö mamuista jotka raiskaa, tosin jokainen niin tekevä on liikaa ja ilman muuta elinikäinen karkotus heti tuomion jälkeen. Moni maahanmuuttaja haluaa rakentaa Suomea ja myös rakentaa, ei hävittää sitä. Eihän politikot mamuja tänne halunneet vaan oli pakko!! ottaa kun EU:ssa ollaan, Soinikin puhui taakankannosta. Ja oikeasti apua tarvitsevia pitää auttaa! Sääli vaan kun heistä monet pakolaisleireillä...
On se kumma kun jotkut näkee mamut syntipukkeina sen sijaan että itse hakisivat ratkaisuja elämään, kuten tuo mehiläishoitaja haki. Uuden alan aloitti.
Sinä puhut mamuista. Kirjoittaja jolle vastaat, puhui matuista.
Siinä on ihan helvetinmoinen ero.

Fakta edelleenkin on se, että töitä on, mutta ne eivät kelpaa. Kotisiivouksessa ja lastenhoidossa löytyy useita paikkoja, samoin kun erilaisissa myyntitöissä. Mutta nehän eivät kelpaa, koska "selkä kipeä ja myydä en osaa", vai miten se meni?

Vanha kansa tiesi sanoa, että kyllä sika syitä löytää ettei pysty tonkimaan, välillä maa jäässä, välillä kärsä kipeä.

Fakta edelleenkin on se, että töitä on, mutta ne eivät kelpaa. Kotisiivouksessa ja lastenhoidossa löytyy useita paikkoja, samoin kun erilaisissa myyntitöissä. Mutta nehän eivät kelpaa, koska "selkä kipeä ja myydä en osaa", vai miten se meni?

Vanha kansa tiesi sanoa, että kyllä sika syitä löytää ettei pysty tonkimaan, välillä maa jäässä, välillä kärsä kipeä.

IHANA! Kiitos aamun ensimmäistä nauruista ;)

Itse olen 30 kymppinen ja alalla jolla töitä on. Silti ajatus vakityöstä on aika kaukainen. Työelämä on nykyään vaan pätkiä siihen olen jo tottunut. Eipähän tule järkytyksenä kun niitä ei löydy.

Kuinkas monta euroa olet antanut mamuille?

Ymmärrän sua ap. Olen ollut työttömänä 5 vuotta. Tein pätkätyötä lisäksi osa-aikaisena, sen jälkeen hiljeni työtarjouksetkin. Olen siivonnut vuosia ja siinäkin työssä olin aina määräaikainen ja osa-aikainen. Kouluttauduin uudelle alalle ja sain sieltä töitä, mutta nyt viimeiset 5 vuotta soittaessani alan firmoihin ensimmäinen vastaus on "ettei oteta harjoittelijoita" vaikka kysyn ihan palkallista työtä.

Kaiken huipuksi minun piti ottaa petturimieheni takaisin koska muuten en pärjää taloudellisesti. Meillä on 2 lasta ja mies jäi kiinni pettämisestä, lisäksi kohtelee mua kaltoin sanoilla ja teoilla. En välitä miehen menemisistä enkä sanomisista vaan ajattelen häntä kävelevänä lompakkona minulle ja lapsille.

Mikähän mahtaa olla tulevaisuutemme Suomessa? Synkältä alkaa näyttämään. Moni tuttavaperhe on muuttanut ulkomaille ja heillä on vakityöt sekä tasokas elämä. Suomi uppoaa ja työt niiden mukana. Siivoamista en jaksa enää tehdä koska siitä ei jäänyt aiemminkaan mitään käteen. Ammattitaitoa olisi mutta työnantajia ei se kiinnosta. Ala johon kouluttauduin työllisti hyvin vielä 5-6 vuotta sitten mutta nyt työt on kiven alla.

Elämä on helvettiä ja Sipilän hallitus vaan leikkaa meiltä lisää (perheellinen keski-ikäinen perhe). Usko on mennyt tulevaan.

Olet tainnut mennä EK:n ja Juhana Vartiaisen halpaan. Ihmiset tarvitsevat töitä, joilla pystyy elättämään itsenäs ja perheensä Suomessa. Näillä pätkittäisillä alipalkatuilla orjamarkkinoilla omaa elantoa ei saa.

Ymmärrän sua ap. Olen ollut työttömänä 5 vuotta. Tein pätkätyötä lisäksi osa-aikaisena, sen jälkeen hiljeni työtarjouksetkin. Olen siivonnut vuosia ja siinäkin työssä olin aina määräaikainen ja osa-aikainen. Kouluttauduin uudelle alalle ja sain sieltä töitä, mutta nyt viimeiset 5 vuotta soittaessani alan firmoihin ensimmäinen vastaus on "ettei oteta harjoittelijoita" vaikka kysyn ihan palkallista työtä.

Kaiken huipuksi minun piti ottaa petturimieheni takaisin koska muuten en pärjää taloudellisesti. Meillä on 2 lasta ja mies jäi kiinni pettämisestä, lisäksi kohtelee mua kaltoin sanoilla ja teoilla. En välitä miehen menemisistä enkä sanomisista vaan ajattelen häntä kävelevänä lompakkona minulle ja lapsille.

Mikähän mahtaa olla tulevaisuutemme Suomessa? Synkältä alkaa näyttämään. Moni tuttavaperhe on muuttanut ulkomaille ja heillä on vakityöt sekä tasokas elämä. Suomi uppoaa ja työt niiden mukana. Siivoamista en jaksa enää tehdä koska siitä ei jäänyt aiemminkaan mitään käteen. Ammattitaitoa olisi mutta työnantajia ei se kiinnosta. Ala johon kouluttauduin työllisti hyvin vielä 5-6 vuotta sitten mutta nyt työt on kiven alla.

Elämä on helvettiä ja Sipilän hallitus vaan leikkaa meiltä lisää (perheellinen keski-ikäinen perhe). Usko on mennyt tulevaan.

Tekosyitä kaikki!

Sinulla on 2 lasta, toimeentulonne on tukien puolesta taattu.

Maahanmuuttajat

Maahan tulijat

Johan on iso ero..

Matu = maahantunkeutuja, joka on tullut tänne laittomasti ilman papereita, yhteiskunnallisia sopimuksia väärinkäyttäen ja aikoo elellä täällä samalla tyylillä loisena kupaten irti omaksi hyväkseen kaikki, mikä lähtee.

Mamut ovat tulleet tänne työn perässä ja haluavat integroitua yhteiskuntaamme ja elättävät itse itsensä. Eivätkä ole käsi ojossa vaatimassa mitään etuuksia itselleen saati että valittaisivat kaikesta mahdollisesta, mitä ovat ilmaiseksi yhteiskunnalta saaneet.

Yhteistyössä