Relaatiot 109

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitokset kaikille, etenkin ???:lle joka viitsii vielä autella!

Kaikki sanat ratkaistu!

Aikaa kului 50 päivää ja 9 tuntia

Oot sie aika epeli!

Ilman muiden apuja tämä olisi kyllä jäänyt tekemättä.

• Tykkää
Reactions: ???
Kiitokset kaikille, etenkin ???:lle joka viitsii vielä autella!

Kaikki sanat ratkaistu!

Aikaa kului 50 päivää ja 9 tuntia

Oot sie aika epeli!

Ilman muiden apuja tämä olisi kyllä jäänyt tekemättä.
Minulla puuttuu vielä muutama sata sanaa, ja alkaa kyllä niin tihkaista kun jokaisen sana takaa avautuu uusi sana, jota ei tunnu löytyvän yhtään millään ;)

Brittiläiset televisiosarjat (4,3)
9+6+13 --- murhia selvittelevä naisryhmä
15+6 --- ylelläkin esitetty poliisisarja

Olen erilaisia listoja kahlannut viimeiset pari viikkoa, ja nämä eivät vain löydy mistään. Millaisista listoista nuo oikein löytyvät?

Brittiläiset televisiosarjat (4,3)
9+6+13 --- murhia selvittelevä naisryhmä
15+6 --- ylelläkin esitetty poliisisarja

Olen erilaisia listoja kahlannut viimeiset pari viikkoa, ja nämä eivät vain löydy mistään. Millaisista listoista nuo oikein löytyvät?
Ei varmaan oikein mistään, ehkä jostain DVD-myyntilistoilta. Itse sain tuon poliisisarjan, kun yritin googlettaa tuota toista murhia selvittelevää naisryhmää :ROFLMAO: Tuo ylen sarja on suhteellisen uusi, tuli vielä vuodenvaihteessa telkusta. Näyttävät kesäkuussa maanantaisin uusintana yle2:lla.

Toisen löysin googlettamalla näyttelijää, jonka sain tuon toisen kautta, jossain myytiin DVD:tä. Hämmästyin, ettei tuolla näyttelijällä ole edes suomalaista wikisivua. Tuokin sarja on aika tuore, tehty vielä muutama vuosi sitten. IMBD:stä ei suomenkielisen nimen kanssa mitään apua ole.

Muutama ruutu olis aika lähellä, jos täältä saisi apuja.

Risti 8,7
Att - Qua 16 ja siitä 10 yhdistyy Bul

PMMP 10,8
Aur - Ydi 16
Sio 14

Mars 10,1
Mes are 6+7
Kuk 6+2+10

Kaupunkitarina 9,2
Aik..mat.. 5+5

Poikabändit 9,4
Kon 7+4
Mie 6+4

Home 5,3
Para - Henk 14

Mata Hari 2,1
MacG 5+4
Nik 8+8 ja 9+2+3+6
Maru 12

Valuva kuolema 4,2

Blob - B M 15 vinkeistä huolimatta en oikeaa sanaa löydä - katso mikä yhdistävä sana on heidän wikiluokituksissaan, sitten vaihdat synonyymin sille yhdyssanan jälkimmäiselle osalle
Ang 7+5 - näyttelijä
Tup 8 - käräjöintipaikka
M L - Opt 6+2+7 - vastasanalla aukeaa, "sanonta" mitä käytetään paljon lehti/mielipidekirjoituksissa, missä on kirjoitettu noista

Muutama ruutu olis aika lähellä, jos täältä saisi apuja.

Risti 8,7
Att - Qua 16 - kansa (monikkomuoto) ja siitä 10 yhdistyy Bul - edellisen wikisivulta löytyvä henkilö

PMMP 10,8
Aur - Ydi 16 - yleisnimitys, mitä nuo tuottavat
Sio 14 - viime vuosisadan alun suunnitelma

Mars 10,1
Mes are 6+7 - naisten vastaava
Kuk 6+2+10 - kappale

Kaupunkitarina 9,2
Aik..mat.. 5+5 - elokuvahahmo

Poikabändit 9,4
Kon 7+4 - "kuolleen" kon
Mie 6+4 - mie:n kummitus

Home 5,3
Para - Henk 14 - katso para:n luokkasivu

Mata Hari 2,1
MacG 5+4 - uusin valinta rooliin
Nik 8+8 - Marvelin supersankairyhmä ja 9+2+3+6 - elokuva
Maru 12- rakuuna

Valuva kuolema 4,2

Ang 7+5 - näyttelijä onko tämä näyttelijä siinä sarjassa vai jossain elokuvassa vai onko tuo Ang näyttelijän sukunimi? En nimittäin löydä.
Tup 8 - käräjöintipaikka tästä keksin vain yhden sanan. Eikä sekään mene.

Valuva kuolema 4,2

Ang 7+5 - näyttelijä onko tämä näyttelijä siinä sarjassa vai jossain elokuvassa vai onko tuo Ang näyttelijän sukunimi? En nimittäin löydä.
Tup 8 - käräjöintipaikka tästä keksin vain yhden sanan. Eikä sekään mene.
sukunimi ja toinenkin paikka on samalla päätteellä, tarjoat varmaan sitä, mitä minäkin ensin yritin moneen kertaan

Virheitä:
Google (4,1)
fac - viimeinen kirjain väärä

Grimmin sadut (6,1)
Rva - ylimääräinen piste

Risti (8,7)
epä - ylimääräinen konsonantti keskellä sanaa

Kahlekuningas (10,7)
relaatioviiva puuttuu väliltä mum bab

Hirmuisesti kiitoksia vinkeistä, sain monta ruutua valmiiksi. En kuitenkaan keksi oikeaa sanaa

PMMP 10,8
Aur - Ydi 16 - yleisnimitys, mitä nuo tuottavat

Eli jos tuohon tautalankaa.

Ja sitten jäi ongelmaksi
Valuva kuolema 4,2
oi ja ko 6 rajasana vasemmalle

Nyt on jäljellä enää ruutuja, joista puuttuu aika lailla sanoja, ja varmaan niitäkin pian kyselen. Viitisensataa sanaa vielä olisi jäljellä... Huhhuh tämän kanssa, tekemistä kyllä riittää ja ilman teidän apujanne en olisi näinkään pitkällä.

Hirmuisesti kiitoksia vinkeistä, sain monta ruutua valmiiksi. En kuitenkaan keksi oikeaa sanaa

PMMP 10,8
Aur - Ydi 16 - yleisnimitys, mitä nuo tuottavat --- alkuun aur:n loppuosa ja loppuun "tekeminen"

Eli jos tuohon tautalankaa.

Ja sitten jäi ongelmaksi
Valuva kuolema 4,2
oi ja ko 6 rajasana vasemmalle --- yhtye

Nyt on jäljellä enää ruutuja, joista puuttuu aika lailla sanoja, ja varmaan niitäkin pian kyselen. Viitisensataa sanaa vielä olisi jäljellä... Huhhuh tämän kanssa, tekemistä kyllä riittää ja ilman teidän apujanne en olisi näinkään pitkällä.

Nyt tuli kauhea hätä, että muut saavat tämän valmiiksi ja mulla on vielä 1500 sanaa ratkottavana. :D

Kinuan nyt vinkkejä rivien 6 ja 7 jumeihin, niissä ei enää montaa vajaata ruutua ole.

Ilmestyskirjan peto (7,3)

Pe.. 7 6 5 5 tähän olen jo vinkkejä saanut, mutta ei ole tätä päätä auttanut. :D

Tuosta ylemmästä lähtevä 7 5 on myös tyhjänä, vastasana on kyllä

H.O… 3 5

Zorro (7,2)

St.. I.. ja Ki.. yhdistävä 13 – luulen olevani oikeilla jäljillä, mutta en saa tuota kuitenkaan auki.

Hulk (7,1)

Tämä ruutu on mulle yksi murheenkryyni. Jokaista löytynyttä sanaa on saanut tahkota oikein kunnolla.

Gr.. (Vasemmassa reunassa) 9 9 ja 14

Br.. B.. 6 5 7 (lainausmerkeissä)

Am.. C.. 8

Jos noilla saisi taas jotain Hulkistakin eteenpäin… :D

Grimmin sadut (6,1)

He.. P.. 6

Koko ruutu on ollut pitkään jumissa tämän takia.

Leijonakuningas (6,2)

pääsanasta 6

vasemmalla alhaalla Sup.. 3 6

Bal… 7 8

Jari Sillanpää (6,3)

cos.. 8 (vastasanaa ei ole)

sat.. ja sat.. yhdistävä 4 5

Din.. 10 (vastasanaa ei ole)

Amazon (6, 5)

Vasen ylänurkka sod.. ja mark.. yhdistävä 11 ja siitä lähtevä 5 5 (vastasana on)

Nämä on taatusti joitain helppoja ja hieman hävettää kysyä, mutta en ole noita hokannut, vaikka kaikkeni olen muka taas tehnyt. :D

Kilroy (6,10)

Tub… 5

ma.. 10 (oikea ylänurkka)

Mus.. p.. 5 ja 5 6

Tulikin aikamoinen lista… :D

Yhteistyössä