Miksi raskaana oleva on päikyssä töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Meitä pidettiin maailman paskimpina vanhempina, kun olimme vieneet lapsen hoitoon vesirokossa. Edellisenä iltana näin lapsen vatsassa rupisen näpyn ja luulin sen olevan itikan purema. vatsassa oli myös muutama nuppineulan pään kokoinen punainen laikku, näytti sellaiselta ihottumalta joka tulee hikoilusta.
Ei käynyt mielessäkään, että meillä olisi vesirokko, lääkärin mukaan meillä oli tämä kyseinen tauti vuosi sitten lievänä. No tästä tuli valitusta, koska siellä on raskaana oleva töissä.
Lääkäri sanoi, että viikon päästä lapsi on valmis hoitoon ja terve. Lapsella ei ollut kuumetta ja tauti oli hyvin lievä. näpyt olivat ruvella, kun palasimme hoitoon. Lasta hakiessa hoitajat olivat raivoisaan. He olivat löytäneet päänahasta kaksi näppylää joissa ei ollut vielä rupea. Ja taas olimme paskoja ihmisiä. Raskaana oleva tätä oli itkun partaalla ja hampaita yhteen purren koitti pitää huutonsa aisoissa.
Minä en ole lääkäri joten en nyt ymmärrä mitä teimme väärin. Noudatimme lääkärin ohjeita ja lapsi oli terve.

Ei oikein voi tehdä sellaista lakia että päiväkodin työntekijät eivät voisi hankkia lapsia.
Sitä en ymmärräettä jos aikuinen ri ole sairastanut vesirokkoa niin miksei ole ottanut rokotetta ennen raskautta? Nytkin olisi pitänyt aloittaa estolääkitys kun altistui.
Te ette varmasti ole tehneet mitään väärä.

Täti ei siis ole sairastanut itse vesirokkoa? Hän ottanee sitten yhteyttä neuvolaan jotta saa asikloviiri-lääkityksen.

Meilläkin lapsi sairastui vesirokkoon kesken hoitopäivän. Aamulla ei ollut näppylöitä eikä kuumetta mutta iltapäivällä vatsassa oli jo näppyjä.

Ja ei sitä nyt raskauden takia niin vaan työpaikkaa vaihdeta.

No johan noilla lapsilla on ties mitä pikkunäppyä, naarmua ja ihottumaa välillä. Olisivat aika vähän tarhassa jos joka kuivasta kohdasta jäätäis kotiin, koska joku raskaana oleva ei ole tajunnut ottaa itse rokotusta yhteen yleisimmistä lastentaudeista. :D
Kerran lapsella oli kuivat jalat, selvisi myöhemmin enterorokoksi ja ei kyllä tullut mieleenkään, että kuivat jalkapohjat ainoana oireena (vasta myöhemmin kuume) olisi joku rokko... onhan noita. Laita palautetta esimiehelle, että vanhemmat ei osaa aina ennustaa jokaisesta näpystä ja työntekijöitä voisi ohjeistaa, että lapsilla voi olla mm. vesirokkoa, jos eivät sitä itse tiedä..

Ja joku on vetänyt palkokasvit nenään kun on hänen korkeutensa vanhemmuutta hieman sivallettu. Koska en jaksa uskoa että moista hysteria kohtausta, mutä kuvaat, on oikeasti sattunut.

Ja joku on vetänyt palkokasvit nenään kun on hänen korkeutensa vanhemmuutta hieman sivallettu. Koska en jaksa uskoa että moista hysteria kohtausta, mutä kuvaat, on oikeasti sattunut.

Kyllä mä siinä sohvalla istuin ja kuuntelin, kun kaksi tätiä "hyökkää" mun kimppuun. Raskaana oleva nousi välillä heristelemään sormeaan mulle, kun kerroin lääkärin ohjeet. Toinen kaivo puhelimella netistä "faktoja". Esitin omat faktani jotka olin lukenut ja tehtiin hyvin selväksi ettei ne pitäneet paikaansa jne.

Voiko joku olla niin tyhmä, että syyttää omasta hölmöydestään muita??? Mamma ei ole tajunnut, ettei lapsi ole vielä terve, mutta syyttää niitä, jotka joutuvat pakosta hoitamaan tartuttajakersaa.

Eli pitäisi ennustaa lapsen oksentavan huomenna kello kolme? Älä nyt naurata.

Et tajunnut mitä kritisoin. Kritisoin sitä, että vielä tartuttava mukula viedään hoitoon ja varmistetaan moninkertaisesti tartunnat #¤! Sillehän ei mitään voi jos joku tauti yllättää, mutta taudista parantumattoman vieminen hoitoon on rikokseen verrattava teko. Mitä vakavampi tauti, sitä varmemmin on varmistettava että se on ohi. Tajuatko.

Et tajunnut mitä kritisoin. Kritisoin sitä, että vielä tartuttava mukula viedään hoitoon ja varmistetaan moninkertaisesti tartunnat #¤! Sillehän ei mitään voi jos joku tauti yllättää, mutta taudista parantumattoman vieminen hoitoon on rikokseen verrattava teko. Mitä vakavampi tauti, sitä varmemmin on varmistettava että se on ohi. Tajuatko.

Lääkärin mukaan ei tartu. Thl:n sivun mukaan ei tartu.
Aloin itapäivällä katsomaan netistä ja oikeastaan jokaisella sivulla on ihan eri ohjeet eli mikä on se totuus?

Ai nyt mä vasta hokasin, että olitte siellä sairastelun jälkeen/sen aikana. Onko tuo sekava teksti vai oonko mä vaan väsyny?! :D
En minä ainakaan ottanut siitä kunnolla tolkkua.
Minua ärsyttää kyllä se, että lapsi viedään herkästi hoitoon, vaikka on vielä puolikuntoinen. Laitetaan vaan aamulla panadoolia nassuun, jotta kuume laskee. :mad:

Niin, no päiväkodissa työskentely ei ole verrattavissa esim. kemistin virkaan, joka on ehdoton nou nou raskaana olevalle.

......Jos ovat päänahkan noin tarkkaan kaivelleet, niin kysyppä vaivihkaa MITÄ KAIKKEA JA MILLÄ PERUSTEELLA ovat lapsesta tutkineet.
Aivan ala-arvoista touhua!
Oletan kyllä että lapsesta on tarkistettu muutkin paikat kuin vain hiukset. EIKÄ millään päiväkodin tädeillä ole tähän mitään oikeutta.

Olen kanssasi aivan samaa mieltä siitä, että aivan järjetöntä vesirokkoa sairastamattoman ja ROKOTTOMATTOMAN olla päiväkodissa töissä. Sillä ette te ny todellakaan ole ainuita jolle noin käy. Kaverilleni kävi ihan samanlailla, olivat vielä olleet mökillä niin todellakin luulivat pieniä näppyjä hyttysen pistoiksi. Eikä hei ihan aikuisten oikeesti jokaisesta parista näpystä viedä lasta lääkäriin! Jonne nekään eivät edes halua mitään rokkoepäilyjä.
Sitten vasta sen ymmärtää rokoksi kun ne leviää..Ja sehän se rokon idea onkin, viruksen elinehto on että se pystyy leviämään huomaamatta.
Aivan omalla vastuulla on tuolla töissä!
Ja vähintään työterveyden olisi pitänyt puuttua tuohon jo ENNEN raskautta.
Jos ei jostain syystä voi rokotetta ottaa, nii sit ei todellakaan ole päiväkoti se oikea työpaikka tuolle "tädille".
Ihan samanlailla kuin ei infektioherkkä työskentele missään infektio-osastollakaan. Tai astmaatikko kampaajana.

Mutta...On se teiltä myös anteeksiantamatonta viedä rakkulainen lapsi hoitoon. Teidän olisi pitänyt syynätä lapsi ennen hoitoon viemistä.
Ihan sama vaikka lääkäri sanoi mitä, tauti jatkui silti vielä jolloin ihan maalaisjärjelläkin kykenee hakee lisää sairaslomaa.

Se on sitten eri asia, että jos vaikka olit jo ed iltana syynännyt lapsen, ja noi rakot tuli yön aikana.

Pahoittelet vaan että ed päivänä rakkoja ei ollut. Ja teet kantelun lapsen tutkimisesta, niin eiköhän asia ole sit siinä. Päivähoidon tädeillä ei ole mitään oikeutta mihinkään "terveystarkastuksiin".

Mä uskon ainakin että olivat ihme hysteerisiä. Meilläkin kerran silmätulehduksesta soittivat että heti pitää tulla hakemaan lapsi pois tarhasta kun muuten tarttuu kaikkiin lol. Vähän oli aamulla punanen ja en ajatellut sen olevan mitään vakavaa vasta tahatäti itse sanoi että heillä on liikenteessä tarhassa sitä. Nääkin vois aina laittaa ilmotustauluun että mitä tauti epidemioita o liikkeellä että osaisi varautua. Ei oo kivaa kun sillonkin oli koe-aika duunissa kesken. Sit jonkun lapsi oksens siellä tarhassa niin siis voi lol joku silmätulehdus tai näppy. No joo mä luulen, että niiden tarkotus on olla hysteerisiä siellä.

Päiväkotiin ei saa viedä sairasta lasta.

Silti ihmetyttää tuollainen hysteria. Olen sairaalassa töissä ja siellä kaikenlaista vasta onkin. Vesirokkoa, parvorokkoa, rs-virusta, noroa, aivokalvontulehdusta, tubia...

Vesirokko nyt on noista pienin riski koska suurin osa on sen sairastanut jo lapsena ja loput voivat ottaa rokotuksen.

Mä sairastin vesirokon vasta aikuisena kahden lapsen jälkeen. En tiennyt olinko sitä sairastanut lapsena kun sitä raskausaikana kysyttiin ja sitten se asia vain jäi. Eivät kyselleet toista kertaa ja itsekin sen unohdin.. Mutta tuo pk-täti ilmeisesti ei ole sairastanut ennen raskautta koska oli noin hysteerinen.
Tosin pakkohan niiden tätien on syyttää vanhempia koska mistä he tietävät puhuuko vanhemmat totta.. Jos ollut jo pitkään pois töistä lapsen sairauden takia niin useimmat valitettavasti sanovat lapsen olevan terve ja eikun vaan hoitoon laitetaan.
Sama juttu pihapiiriin hiekkalaatikolla, siellä ne sairaat puolikuntoiset muksut leikkii ja sairastuttaa kaikki.. Meillekin se vesirokko tuli pihan toisilta lapsilta.. Meillä menikin sitten kolmisen viikkoa sisällä kun esikoinen sairastui eka ja siitä alle viikko niin tuli toiselle muksulle ja sitten vielä mulle.

Vähän siinä sai selitellä työharjoittelupaikassa. Mutta nyt ainakin tiedän että oon sen sairastanut!!

Mä uskon ainakin että olivat ihme hysteerisiä. Meilläkin kerran silmätulehduksesta soittivat että heti pitää tulla hakemaan lapsi pois tarhasta kun muuten tarttuu kaikkiin lol. Vähän oli aamulla punanen ja en ajatellut sen olevan mitään vakavaa vasta tahatäti itse sanoi että heillä on liikenteessä tarhassa sitä. Nääkin vois aina laittaa ilmotustauluun että mitä tauti epidemioita o liikkeellä että osaisi varautua. Ei oo kivaa kun sillonkin oli koe-aika duunissa kesken. Sit jonkun lapsi oksens siellä tarhassa niin siis voi lol joku silmätulehdus tai näppy. No joo mä luulen, että niiden tarkotus on olla hysteerisiä siellä.

Tällaiset lol viestit kannattaa jättää huomiotta. Kukaan vastuuntutoinen aikuinen ei hoida lapsensa asioita: lol vähänks on väliii- tyylillä.

Yhteistyössä