Miten savustaa seksuaalinen ahdistelija ulos työpaikalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kyse on 35-vuotiaasta miehestä, joka on vakituinen työntekijämme. Meillä aloitti kuukausi sitten uutena harjoittelijana 20-vuotias tyttö ja nyt olen alkanut huomaamaan, että noilla kahdella on selvästi jotain meneillään. Eikö tämä ole seksuaalista ahdistelua, kun tyttö on noin nuori? Ei ole soveliasta, että aikuinen mies liehittelee 20-vuotiasta tyttöä, antaa puhelinnumeronsa tai mitään muutakaan. Tyttöä ei taas miehen iskuyritykset tunnu haittaavan ollenkaan, päinvastoin nauttii tämän seurasta. Pelkään työpaikkamme maineen kärsivän, jos tulee julki että täällä tekee töitä säälittävä pervo. Ainoa ratkaisu on siis hommata miehelle potkut.

Kyse on 35-vuotiaasta miehestä, joka on vakituinen työntekijämme. Meillä aloitti kuukausi sitten uutena harjoittelijana 20-vuotias tyttö ja nyt olen alkanut huomaamaan, että noilla kahdella on selvästi jotain meneillään. Eikö tämä ole seksuaalista ahdistelua, kun tyttö on noin nuori? Ei ole soveliasta, että aikuinen mies liehittelee 20-vuotiasta tyttöä, antaa puhelinnumeronsa tai mitään muutakaan. Tyttöä ei taas miehen iskuyritykset tunnu haittaavan ollenkaan, päinvastoin nauttii tämän seurasta. Pelkään työpaikkamme maineen kärsivän, jos tulee julki että täällä tekee töitä säälittävä pervo. Ainoa ratkaisu on siis hommata miehelle potkut.
Oletko mustis? 20v on täysi-ikäinen ja osaa päättää kokeeko liehittelyn ahdisteluksi vai ei ja jos kokee voit neuvoa häntä ottamaan yhteyttä luottamusmiehen kautta liittoon, työsuojeluun tai pomoon jotta "ahdistelu" loppuu. Tai voit itse muistuttaa miestä hyvistä rajoista kommentoimalla "tyttöhän voisi nostaa vaikka ahdistelusyytteen" jos näet itse kyseenalaisen tapahtuman ja mies ei itse sitä tajua. Kahdella työntekijällä on oikeus "säätää" keskenään jos kumpikin asian hyväksyy, esimies/alainen on eri juttu. Ja sinä et voi asiaan vaikuttaa jollei mies sinua ahdistele. Jaksuja tilanteen seuraamiseen! :) Eikä työpaikan maine siitä kärsi, on aika paljon suhteita joissa on iso ikä ero. Pääasia että molemmat ovat täysi-ikäisiä:)

Yhteistyössä