Mä en jaksa miehen laiskuutta... en v.käsitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Joka kerran kun miehen pitäisi nousta ensin ylös hoitaa lapset ja viemään koirat .
Niin
a. mä joudun herättää miehen
b. mun täytyy pyytää monta kertaa että nousis, mies vastaa joo,joo,kohta.
Vasta sitten nousee kun mun äänensävy alkaa kiristyy, tai kun huudan.

*sitten mun on pakko myös nousta koska koirat kusis muuten lattialle silä aikaa kun mies laittaa lapsia, koska eivät jaksa pidättää niin kauan. nyt on taas se tilanne päällä . koska vittu mies suunnittelee aamun niin että mun ei tarvii tehdä mitään.

Sitte se vielä kuluttaa aikaa paskalla istumiseen, ei muka pysty pidättää, no helvetti sitten nousee riittävästi etukäteen että ehtii käydä vessassa. eikä oleta että tottakai vaimo nousee sitten. vittu montako vuotta mun pitää nousta ensin?

Ketään ei oikeasti kiinnosta. Hoida nyt ne hommasi äläkä roiku jossain perkeleen nettipalstalla kerjäämässä sympatiaa väritetyille tarinoillesi.

Kukaan ei pakottanut alkamaan suhteeseen ja antamaan miehen laskea rojut ränniin ja hankkia lapsia. Ei kukaan. Elämä on valintoja ja sinä valitsit näin.

Miten, jos vain jakaisitte sen teidän arjen niin, että molemmat saa riittävästi unta, ja ennakoitte nämä tilanteet? Jos joka aamu alkaa tappelulla niin sitä ei kukaan jaksa.
Keittäkää kahvit ja käykää läpi päivän rytmi ja jakakaa ne "työvuorot" niin että kummallakin on kohtuullisesti rasitusta, eikä kaikki kaadu toisen niskaan.
Ymmärrän sun ärtymyksen, ja ymmärrän myös sun miestä. Itse olen ollut se, joka on valvonut yöt lasten kanssa ja nykyään teen iltatöitä, ja aikaisin aamulla herääminen, kun on vaan saanut ihan vähän unta, on mulle yhtä tuskaa. Sitä vaan vihaa koko maailmaa ja on valmis toivottamaan kaikki sinne minne aurinko ei paista, aivan sama kenellä on pissahätä ja kenellä joku muu hätä. Meillä tää onneksi toimii niin, että koska miehen rytmi on aamupainotteinen, ja minä taas osaltani olen huolehtinut hänen yöunistaan, niin minun ei aamuisin tarvitse nousta aikaisin. Jos teillä on tällainen mahdollisuus, niin suosittelen; selkeä työnjako tekee arjesta toimivamman. Se joka nousee aamulla, saa sitten vastineeksi luopua jostain muusta kotityöstä. Meillä se siis on mennyt niin, että hän nosee aamulla aikaisin, ja minä hoidan illalla ja yöllä lapset ja lemmikit. Aivan hyvä diili.

Ärsyttävää.
Mutta ei auta mitään, että sitten siinä aamukiireessä alkaa asiasta sanomaan, vaan se kannatta hoitaa muulloin. Joku ilta, kun lapset ovat nukkumassa, keskustelkaa asiasta kunnolla. Kerrot mahdollisimman neutraalisti, miten epäreilulta tuntuu, kun toinen ei hoida osaansa ja miten toivot miehesi käytöstään muuttavan.

En ymmärrä sinua ap. Jos minun mies olisi tuollainen, jättäisin sen vaan nukkumaan. Myöhästyköön töistä perskeles. Ja jos et tykkää niistä koirista, niin jätä ne käyttämättä ulkona ja jätä sotkut miehen siivottavaksi. Luulis oppivan jotain.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Komppaan fegeriä. Sanot vaikka että seuraavalla viikolla sun pitää lähteä töihin tuntia aiemmin, jotta mies tietää joutuvansa tekemään hommat ite, ja sit vaan meet töihin aiemmin tai vaikka aamukävelylle, ja annat miehen ihan ite ottaa vastuun lähdöstä. Katot sit illalla, miten miehellä meni.

Samanlainen aloitus taisi olla jo viime viikolla, mutta Älä tee enempää kuin mikä itsestä tuntuu hyvältä.
Mä olen alkanut kasaamaan miehen puhtaat vaatteet jätesäkkiin kun ei itse ymmärrä niitä narulta kerätä. Olen antanut tiskivuoren kasvaa kun mies ei ole (lupauksistaan huolimatta) ymmärtänyt tyhjentää tiskikonetta.
Olen jättänyt miehen vaatteet likaisina lattialle lojumaan kun ei ole niitä itse pyykkikoriin laittanut, jotta peseutyisivät.
Välillä joutuu jättämään tekemättä, jotta toinen tajuasi ettei asiat itsestään hoidu.

Minun mielestäni hommat pitää mennä 50/50. niin että minä saan kuukaudessa yhtä monta kertaa jäädä vielä sänkyyn. että mies nousee , eikä käyttäydy niinkuin lapsi. kuuluuko mun vahtia että aikuinen ihminen nousee ylös?

Minun mielestäni hommat pitää mennä 50/50. niin että minä saan kuukaudessa yhtä monta kertaa jäädä vielä sänkyyn. että mies nousee , eikä käyttäydy niinkuin lapsi. kuuluuko mun vahtia että aikuinen ihminen nousee ylös?
Sen kuuluu mennä niin, että teistä molemmat saavat riittävästi unta. Toive siitä, että saisi jäädä sänkyyn lojumaan, voi olla vähän utopiaa pikkulapsiperheessä jossa on vielä koiratkin. Sekin aika kyllä tulee kun lapset kasvaa, mut siihen asti kannattaa suhtautua siihe kotielämäänkin kuin työpäivään, noustaanhan siihenkin väsytti eli ei, koska siitä se vanhemman työpäivä alkaa kun lapset heräävät. Oma valintahan se on lapsia ollut tehdä kuitenkin.
Oletteko kotona molemmat päivät pitkät? Onko miehellä (tai sulla) mennyt päivärytmi sellaiseksi, että valvotaan netin ja kännykän känssä ihan liian myöhään, ja sitten molempia väsyttää aamulla? Siinä on takuuvarma riidan aihe seuraaville vuosille. Se ratkeaa kun pistätte itsellenne nukkumaanmenoajan. Niin että molemmat on aamulla valmiita heräämään virkeinä, eikä siinä kaksi väsynyttä ihmistä ala säätämään keskenään.

Yhteistyössä