Avioero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tilanne on se,että olen aivan loppu omaan avioliittoon. Haluaisin avioeron, Meillä on yksi alle kouluikäinen lapsi. Yhdessä 9-vuotta. Mitään pettämistä, lyömistä tai vastaavaa ei ole tapahtunut. Ollaan liian erinlaisia, olen niin yksinäinen, ei tehdä yhdessä mitään, ei vietetä kahdenkeskeistä aikaa vaikka siihen olisi mahdollisuus. Teen lapsen kanssa kaiken yksin. Kotona kyllä auttaa mutta ei ulos lähde meijän kanssa tai mitään! Neuvoja kaipaisin?

Tilanne on se,että olen aivan loppu omaan avioliittoon. Haluaisin avioeron, Meillä on yksi alle kouluikäinen lapsi. Yhdessä 9-vuotta. Mitään pettämistä, lyömistä tai vastaavaa ei ole tapahtunut. Ollaan liian erinlaisia, olen niin yksinäinen, ei tehdä yhdessä mitään, ei vietetä kahdenkeskeistä aikaa vaikka siihen olisi mahdollisuus. Teen lapsen kanssa kaiken yksin. Kotona kyllä auttaa mutta ei ulos lähde meijän kanssa tai mitään! Neuvoja kaipaisin?
Olihan teillä kai rakkautta ja yhteisiä asioita silloin vuosia sitten? Kyllä ne löytyvät uudestaan, jos molemmilla riittää halua pelastaa liitto. Menkää nyt ainakin parisuhdeterapiaan ennen kuin alat eroa väläyttelemään vaihtoehtona.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Onko halua olla yhdessä? Onko halua tehdä yhdessä asioita?
Jos halua on, niin silloin liitto on vielä pelastettavissa, esim. terapian avulla. Mutta jos halua ei ole niin sitten eropaperit vetämään.

Meillä 30v kestänyt liitto natisi liitoksissaan. Tuntui, ettei mitään yhteistä ole eikä mistään tule mitään.
Lopulta minä pakotin miehen katsomaan ongelmaa suoraan: joko asialle tehdään jotain tai sitten lähdetään eri teille. En vain enää kestänyt tilannetta.

Aloitimme tästä nettikurssista:
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/nettikurssit/tunnekeskeinen-parisuhdekurssi/

Kävimme kurssin avulla läpi suhdettamme, mikä on hyvin ja mikä huonosti. Jotenkin surullista, että tuli paljon esille asioita, joita emme tienneet toisistamme. Toisaalta hyvä, että tuli edes silloin esille.

Tällä hetkellä suhteemme on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Olemme henkisesti lähentyneet toisiamme. Vietämme (ja haluamme viettää) aikaa yhdessä. Ja olemme myös fyysisesti lähentyneet, seksi on parempaa kuin koskaan.

Onko halua olla yhdessä? Onko halua tehdä yhdessä asioita?
Jos halua on, niin silloin liitto on vielä pelastettavissa, esim. terapian avulla. Mutta jos halua ei ole niin sitten eropaperit vetämään.

Mies ei halua erota, mä taas olen jo sitä mietlä,että kyllä. ei mitään voida yhdessä tehdä ku on aina ollut tollanen laiska ja itse liikkuva ihminen. se rassaa eniten tässä. :(

Meillä 30v kestänyt liitto natisi liitoksissaan. Tuntui, ettei mitään yhteistä ole eikä mistään tule mitään.
Lopulta minä pakotin miehen katsomaan ongelmaa suoraan: joko asialle tehdään jotain tai sitten lähdetään eri teille. En vain enää kestänyt tilannetta.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/nettikurssit/tunnekeskeinen-parisuhdekurssi/

Kävimme kurssin avulla läpi suhdettamme, mikä on hyvin ja mikä huonosti. Jotenkin surullista, että tuli paljon esille asioita, joita emme tienneet toisistamme. Toisaalta hyvä, että tuli edes silloin esille.

Tällä hetkellä suhteemme on paremmassa kunnossa kuin koskaan. Olemme henkisesti lähentyneet toisiamme. Vietämme (ja haluamme viettää) aikaa yhdessä. Ja olemme myös fyysisesti lähentyneet, seksi on parempaa kuin koskaan.

Mies ei halua erota, mä taas olen jo sitä mietlä,että kyllä. ei mitään voida yhdessä tehdä ku on aina ollut tollanen laiska ja itse liikkuva ihminen. se rassaa eniten tässä. :(
Joo, ei se tule onnistumaan niin, että hyperliikkuva odottaa sohvaperunan lähtevän mukaan lenkille. Pitää löytää jotain molemmille sopivaa. Jos miehellä on huonoja kokemuksia yhteisistä tekemisistä, niin alkuun pääseminen on varmasti vaikeaa. Kerroit, että mies osallistuu kotona. Voisiko kotona olla jotain yhteistä puuhaa, jonka avulla pääsisi alkuun.

Miksi mies ei halua erota? Rakastaako vielä? Vai eikö vain halua luopua vanhoista tavoista?
Entä sinä? Haluatko erota sen takia, ettei yhteistä tekemistä ole? Vai etkö enää rakasta? Vai onko rakkaus jäänyt jonnekin piiloon kun ei ole yhteistä tekemistä? Voisiko rakkauden vielä herättää?

Jos kuitenkin vielä edes pientä halua olisi olla yhdessä niin yrittäkää parantaa suhdettanne. Tuollainen nettikurssi voisi auttaa teitä alkuun ja ehkä sen avulla olisi helpompi puhua siitä, mitä suhteelta toivoo/odottaa.

Suosittelen puhumiseen kiireetöntä hetkeä, joka on sovittu etukäteen. Molemmat siis tietävät, että NYT puhutaan suhteesta ja sen tulevaisuudesta, ilman häiriötekijöitä.

Tsemppiä aloittajalle!
Täällä samoja mietteitä.
Ei tehdä mitään yhdessä, mä hoidan lapsen. Kaikki on miehelle vastentahtoista.
Olen erosta puhunut, mies ei halua erota. Haluaa olla kuulemma yhdessä.

Tosi raskasta vetää tommosta riippakiveä perässään.
Eroaminen tuntuu vaan niin työläältä ja hankalalta ja tulisi kyllä tosi riitaisa ero.

Tsemppiä aloittajalle!
Täällä samoja mietteitä.
Ei tehdä mitään yhdessä, mä hoidan lapsen. Kaikki on miehelle vastentahtoista.
Olen erosta puhunut, mies ei halua erota. Haluaa olla kuulemma yhdessä.

Tosi raskasta vetää tommosta riippakiveä perässään.
Eroaminen tuntuu vaan niin työläältä ja hankalalta ja tulisi kyllä tosi riitaisa ero.
Kiitos ja samoin! On todella raskasta "pitää kulisseja pystyssä" mietin,että puhunko perheelle ja ystäville tästä asiasta vielä.? Asuntohakemusta täytin eilen ja jos tärppää asunto niin tosissani harkitsen muuttoa pois. Onko teillä pitkään jatkunut tilanne?

Kiitos ja samoin! On todella raskasta "pitää kulisseja pystyssä" mietin,että puhunko perheelle ja ystäville tästä asiasta vielä.? Asuntohakemusta täytin eilen ja jos tärppää asunto niin tosissani harkitsen muuttoa pois. Onko teillä pitkään jatkunut tilanne?

On tämä jo useamman vuoden ollut. Aika riitaisaa elämä. Tänään taas huomasin, että kuinka eri linjoilla ollaan lapsen kasvatuksen suhteen.
Mulla on ainakin mun sisarukset huomannut, että ei meillä kaikki oo kunnossa.

On tämä jo useamman vuoden ollut. Aika riitaisaa elämä. Tänään taas huomasin, että kuinka eri linjoilla ollaan lapsen kasvatuksen suhteen.
Mulla on ainakin mun sisarukset huomannut, että ei meillä kaikki oo kunnossa.
Ootko ihan avoimesti puhunut perheelle teidän ongelmista? Itse en ole ja varmaan kaikki yllättyvät meijän tilanteesta. Olen huono puhumaan tilanteesta ja miten aloitan siitä kertomisen?

Mulla tulee vaan mieleen että miten helposti ihmiset näköjään eroo... sori, en halua vähätellä kenenkään tunteita ja pahaa oloa mutta silti...On aika harhaa, että kaikkien parisuhde olisi tai voisi olla 10. Voi miettiä tyytyykö 7 tai 8 ja pitää perheen yhdessä ja ehkä on onnellinen ratkaisusta muutaman vuoden päästä. Voisi vaan rakastaa ja sietää puolisoaan sellaisena kuin se on. Ja mikä estää itse löytämästä itselleen muitakin onnellisuuden lähteitä - ja ei en tarkoita pettämistä.