Äänestämättä jättäminen pahin vaihtoehto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Äänestämättömyys ei ole kannanotto vaan idioottimaista tyhmyyttä ja ääni niille jotka ovat sinulle kaikkein haitallisimpia. Kyllä pitää omaa tahtoa ja selkärankaa sen verran olla että jaksaa raahustaa sinne vaalipaikalle itsensä ja muiden takia. Ei saa olla niin laiska ja saamaton sadomasokisti. Jos ei ole hyvää vaihtoehtoa niin äänestä pahimman vaihtoehdon vastapuoluetta.

Fakta on että esim. Kokoomuksen, Kepun ja RKP:n kannattajat äänestävät lähes aina, koska porvarihallitus tai oma porvaripuolue päähallituspuolueena lobbaa hyväosaisille lisäetuja köyhiä kyykyttämällä. Näin porvarien suuhteellinen kannatus vaaleissa kasvaa, koska ne joiden todella pitäisi äänestää jättävät äänestämättä pääosin laiskuuttaan.

Mikä ihme siinä muuten on että ihmiset äänestävät rikkaiden ihmisten asioita ajavaa Kokoomusta? Kenties minäkin jos tulot olisi yli 6.000 eur/kk ja muista välittämättä haluisin vain itselle lisäetuja, mutta kun on tällainen tavallinen, rehellinen ja empaattinen duunari, niin ei tulisi mielenkään.

Äänestämättä jättäminen on sama kuin antaisi äänensä Kokoomukselle. Kaikkein ahkerimmat äänestäjät löytyvät porvareista ja meno on nyt sen mukaista.

He jotka jättävät äänestämättä eivät todennäköisesti äänestäisi Kokoomusta. On Kokoomuksen edun mukaista että "köyhät" ja "luuserit" jättävät äänestämättä. Kokoomus ajaa rikkaiden asioita joten "köyhät" tekevät itselleen karhunpalveluksen kun eivät äänestä.

Mitä enemmän kokoomus siis kepittää köyhiä ja pienituloisia hallituksessa sitä suurempi osa näistä jättää kokonaan äänestämättä "vastalauseena" politiikalle, ja sitä suuremman kannatuksen kokoomus saa vaaleissa ja sitä suuremmalla painoarvolla se voi kepittää köyhiä ja pienituloisia, joista taas suurempi osa jättää äänestämättä.
Näin 10%:n rahaeliitin ja varakkaiden etuja lobbaava vähemmistö päättää Suomen ja suomalaisten asioista. Katkaise tämä tuhon kierre.

Kokoomus kiittää varmasti hiljaisesti kaikkia heitä jotka eivät äänestä.

Mä olen köyhä luuseri. Mä olen niin köyhä, että mulla ei ole edes varaa pitää edes autoa. Äänestyspaikalle on 16km. Enkä mä usko, että lähden taksilla ääntäni antamaan.
Mä uskon, että mun äänellä ei ole merkitystä. Ei valtuustoilla ei lautakunnilla.(niistähän nyt kuntavaaleissa päätetään). Esimerkkinä miten taisteltiin oman kylän kyläkoulun puolesta. Lautakunnan äänestys meni aina niin että koulua ei lakkauteta, kunnanhallitus otti asian uudelleen käsittelyyn niin monta kertaa että saivat mieleisensä lopputuloksen. Eli koulu suljettiin. Tässä ei auttanut, kuka siellä lautakunnassa äänestää.

Se on vittu ihan sama ketä saatanaa äänestää, vaalien jälkeen puheet unohtuu ja takit kääntyilee, AINA

Senpä takii ääneni menee sellasille ryhmittymille, joiden läpimeno on lähes mahdotonta

• Tykkää
Reactions: Elena777
No joo, samaa mieltä siitä, että kyllä sinne äänestänään jaksaa jokainen parin vuoden välein raahautua; ei ole paljon vaadittu. Mutta kuten trumppi yllä sanoi, ongelma monella on siinä, että ei oikeasti usko sillä olevan mitään merkitystä.
Joko edustustehtäviin hakeutuu vain tietyntyyppistä porukkaa tai sitten valtuusto/eduskuntatyöskentely nopeasti muokkaaa ihmistä sellaiseksi,nettä ei kiinnosta kuin oma palkkapussi ja tehdään vai, mitä puolueen pomot käskevät.

pohjimmiltaan ongelma on puoluepolitiikassa. Jos puolueet lopetettaisiin ja edustustehtäviin valittaisiin vain henkilöitä, uskoisin kuvion muuttuvan huomattavasti positiiviseen suuntaan.

Käyn äänestämässä, aina. En niinkään sen takia, että olisin äänestämäni henkilön vankkumaton kannattaja vaan sen takia, että ääneni on sitten pois joltain toiselta/inhoamaltani puolueelta.

Mun sanavarastossani pyrkyri on se vähemmän älykäs yksilö joka yrittää bongata itselleen paljon rikkaamman puolison.

Sinällään kyllä yhdentekevää sekin. En äänestä.
Sitten mun sanavalinta meni pieleen, en tarkottanut semmosta ihmistä ollenkaan.
Mutta en tarkota sitäkään että kaikki kokoomusta äänestävät tai kokoomuspoliitikot olisi sellasia mitä tarkoitin sillä, varmasti on sielläkin inhimillisiä ja muita ajattelevia yksilöitä joukossa. Esim sirpa pietikäinen ja yksi mies jonka nimeä nyt en saa millään päähäni... nyt muistankin, Pertti Salolainen.

mä nään sen niin että kokoomus ajaa sitä että jos tienaat rahasi saat myös pitää ne. miks helvetissä pitäis omistaan luopua jollekkin sohvaperunalle joka ei edes viitsi yrittää? enkä ole kuin pelkkä perus duunari reilun 1000 euron kuukausipalkalla. :)

• Tykkää
Reactions: 0roosa0
Mä käyn koska jos vihreät on isoin puolue helsingissä niin sitten kaiki olis paljon paremmin. Saan pakotettu ainakin toisen mun lapsista jotka voi äänestää.
Ei missään tapauksessa Vihreitä, ei ainakaan Helsingissä. Emmehän halua sinnetänne Annia pormestariksi... Se olisi Helsingin lopullinen tuho.

Se on vittu ihan sama ketä saatanaa äänestää, vaalien jälkeen puheet unohtuu ja takit kääntyilee, AINA

Senpä takii ääneni menee sellasille ryhmittymille, joiden läpimeno on lähes mahdotonta
Olen samaa mieltä ensimmäisestä kommentistasi. Muistan, kun Halonen nousi kauteen, mainostaen että euro-rahaan siirtymisen myötä hinnat eivät nouse. Silleen. Muutaman vuoden sisään Suomessa alkoi moninkertaistumaan kuluttajahinnat, päästiin Eu-hinnoitteluun, pikku Suomi. Kaikki muuttui. Myös luottamus. Politiikasta en ole enää kiinnostunut, en ymmärrä mikä merkitys on äänestää, kun sipilä on päässyt Suomea tuhoamaan. Saisiko valitun vastuuseen, jos eiku kun, vaalipuheissa puhuu pötyä, se ennnemminkin kiinnostaisi. Miksi Finlexissä ei ole pykäliä liittyen vaaleihin? terkuin idiootti, entinen äänestäjä ja politiikasta kiinnostunut.

Onko joku ehdokas mainostanut vaalipuheissaan Suomessa asuvien naisten perusturvallisuudesta? Jotta voisi verottajalle euroja mennä tienaamaan töihin turvallisesti työmatkallaan ja hakea kaupasta illlalla ylityötuntien jälkeen ruokaa kotiin? Mitenkäs vanhuksien ja lasten ulkonaliikkumisturvallisuus nykyään, kuinka monta prosenttia tarvitaan kaikenkaikkiaan, että on uhkailtu, ahdisteltu, varastettu, raiskattu, tapettu kaikkia henkilöitä pääosin muita kuin suomalaisia miehiä? Vinkatkaa ja kertokaa kuka vaaliehdokas on kiinnostunut realismista ja mitä keinoa vaaliehdokas ajaa? Suoraansanoen, en ole kenenkään muun tahon tekevän nykytilanteelle realistisesti jotain paitsi Odinin, on vaan läsnä kaduilla, jotta rikollisuutta ei tapahtuisi.

Itse ajattelin ennen niin, että ei ole mitään järkeä äänestää - kaikki vaan valehtelee, mutta olen todennut myöhemmin, että se on aika kyyninen tapa elää ja ajatella. Kyllä mulla on lähipiirissä ihmisiä kehen mä luotan ihan 100% ja jos mulla on sellaisia lähipiirissä, miksi kukaan ehdokas ei myös sitä voisi olla. Ketä olen viime vuosina äänestänyt vasemmistoliiton puolelta, ovat pitäneet sanansa ja antaneet vielä 100% enemmän syytä vielä tästäkin eteenpäin äänestää heidän puoluettaan.

Olen niin onnellinen, että Turku ei ole täysin oikeiston vallassa ja niinpä minäkin yksinhuoltaja äitinä pääsen töihin. Teen keikkatyötä, joten joskus saan tietää työvuoroista vasta saman päivän aamuna.. Turussa mulla on osa-aikaisena työntekijänä oikeus kokoaikaiseen hoitoon, joka mahdollistaa työnteon tällä tavalla. Korostan, mikäli minulla ei olisi oikeutta kokoaikaiseen päivähoitoon - minä en pääsisi todennäköisesti ollenkaan töihin (tai ehkä kerran viikossa, ellen saisi vain potkuja). Hoitopaikassa osa-aikahoito on sovittava niin pitkälle etukäteen, että itse en tietäisi työvuoroista. Teen lähes joka arkipäivä töitä.

Tämä on yksi tärkeimmistä asioista, mitä haluan säilyvän ja vasemmistoliitto voimakkaasti ajaa tätä mahdollisuutta ja sen pitämistä yllä.

Tämä on vain yksi asia, mutta tärkeä minulle.

Äänestäkää, äänestäkää, äänestäkää!

Yhteistyössä