Liian lyhyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Usein kuulee sanottavan, että elämä on liian lyhyt siihen tai tuohon.
Mitä se oikeen tarkoittaa? Mielestäni elämä on just sopivan mittainen.
Sen jälkeen ,kun potkaisen tyhjää, en vori ollenkaan lyhyttä tai pitkää elämääni
Jotkut jopa oma aloitteisesti lyhentävät elämänsä

Missä se viisaus on tuohon lauseeseen?

Mun mielestä toi " elämä on liian lyhyt"- viisaus tulee esiin siinä sitku- ajattelutavassa. Että "sitten kun oon tehnyt tai saanut tai jotain, teen noin "...eli jäädään odottamaan jotain ja annetaan sitä odotellessa elämän valua tilanteineen ja henkilöineen hukkaan.

Syystä tai toisesta ei tehdä ratkaisuja, siirtoja, vaikka haluttaisiin, vaan - unohdutaan junnaamaan paikoilleen.

Elämä kun on tässä ja nyt :). Ihan aina sitä ei välttämättä tajua...viimeistään silloin kun on liian myöhäistä.

Mun mielestä toi " elämä on liian lyhyt"- viisaus tulee esiin siinä sitku- ajattelutavassa. Että "sitten kun oon tehnyt tai saanut tai jotain, teen noin "...eli jäädään odottamaan jotain ja annetaan sitä odotellessa elämän valua tilanteineen ja henkilöineen hukkaan.

Syystä tai toisesta ei tehdä ratkaisuja, siirtoja, vaikka haluttaisiin, vaan - unohdutaan junnaamaan paikoilleen.

Elämä kun on tässä ja nyt :). Ihan aina sitä ei välttämättä tajua...viimeistään silloin kun on liian myöhäistä.
Niin, ehkä silloin, kun elämä alkaa olla lopussa, huomaa, että elämä vois olla pitempikin.

Niin, ehkä silloin, kun elämä alkaa olla lopussa, huomaa, että elämä vois olla pitempikin.
No ei sen lopussakaan tarvitse olla.
Sitä voi havahtua huomaamaan että on antanut tilaisuuksien mennä ohi, päivien ja vuosienkin kun on esim.ollut liian sokea omalle näköalakyvyttömyydelle, irtiotolle, muutokselle. Että on liian kauan ollut paikallaan.
Mutta toisaalta se on voinut olla hyväksikin. Vaikka sitten tulisikin ajatus siitä että on hassannut aikaansa. Kunhan vain sitten hoksaa että - tarttuu toimeen! Lähtee, tekee, kurottautuu kohti tavotteitaan ja unelmiaan.
Ikinä ei ole myöhäistä.

Yhteistyössä