En luota juuri koskaan uniin eikä tästäkään tartte teologista lauselmaa kyhätä, mutta näin 10 vuotta sitten tämmöisen unen...
Siis selvennyksenä että mun unet on siis yleensä tavallisia, yleensä seikkailen ympäri Suomea tms.

Mut tää oli erilainen.
Olin kesäisellä niityllä, jossa oli koristeellinen, korkea katedraali, jossa oli kupolikatto ja paljon kirkkomaalauksia. Se kirkko oli kuin korkea, taivaaseen kurottava, kierteinen Baabelin torni mitä aina näkee raamatullisissa kuvissa. Sisällä oli synkkä, ahdistava tunnelma, vaikka seinillä oli ties mitä kirkollisia koristeita ja maalauksia.
Katsoin ylös, ja se korkea kupoli alkoi horjua ja pyöriä, ja kohta se koko rakennelma rysähti siihen niitylle.
Sen sijaan niitylle kohosi pieni, tavallinen, lautarakenteinen/hirsinen, keltainen omakotitalo, joka kylpi auringon valossa. Se talo oli vaatimaton, mutta siinä oli iloa ja puhtautta.
Koin siinä unessa/mulle kerrottiin että se katedraali kuvasi katolista kirkkoa, ja keltainen okt taas alkuseurakuntaa/vapaita suuntia, jotka usein olivat/ovat tavallisissa omakotitaloissa.
Tuo on vain uni, enkä anna sen vaikuttaa mihinkään, mutta mulla oli tunne että tuo saattoi olla Jumalalta.
En siis ollut noita juttuja miettinyt sitä ennen pitkään aikaan.