Paavi taas lässyttänyt. Viimeksi islam, nyt homot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas olen lukenut että islam leviää sen takia länsimaissa että ihmiset kaipaavat yhtenäistä oppia, maailman moninaisuuden tilalle. Monia kiehtoo myös itsensä hillitseminen ja kurinalaisempi elämä.

Mutta kristinusko näyttäytyy monille siinä valossa kyllästyttävänä "so last seasonina" jota on kuultu lapsuudesta asti, ja länsimaisille ihmisille uusi juttu eli islam kiehtoo.
Itse näkisin islamin "kiehtovuuden" sen auktoratiivisuudessa. Ihmiset ovat hukassa, kun kaikki on omissa käsissä ja kaikki on mahdollista. Monet kaipaavat mielummin elämäänsä selkeää järjestystä ja ohjausta.

• Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
Itse näkisin islamin "kiehtovuuden" sen auktoratiivisuudessa. Ihmiset ovat hukassa, kun kaikki on omissa käsissä ja kaikki on mahdollista. Monet kaipaavat mielummin elämäänsä selkeää järjestystä ja ohjausta.
Joo, joku toinen tietää meidän tarpeet paremmin kuin me itse.
Kyllä varmasti on parempi, jos joku toinen tekee päätökset puolestamme.

Vain nuo Britti hääseremoniat jätetään meidän huoleksi, siihen me pystymme.

Mä taas olen lukenut että islam leviää sen takia länsimaissa että ihmiset kaipaavat yhtenäistä oppia, maailman moninaisuuden tilalle. Monia kiehtoo myös itsensä hillitseminen ja kurinalaisempi elämä.

Mutta kristinusko näyttäytyy monille siinä valossa kyllästyttävänä "so last seasonina" jota on kuultu lapsuudesta asti, ja länsimaisille ihmisille uusi juttu eli islam kiehtoo.

Niin no... islam leviää länsimaissa, mutta ei länsimaisten keskuudessa.

Muotoilisin tämän siten, että ihmiset eivät uskalla/osaa ottaa vastuuta omasta elämästään ja valinnoistaan. On kovin helppoa, kun kaikki on saneltu valmiiksi. Fanaattinen uskominen kertoo heikosta mielestä.
Vallanhaluiset ihmiset taas osaavat ottaa tästä kaiken irti.

Mä en oikein ymmärrä tota innokkuutta liittä pedariutta, insestiä tai raiskauksia homouteen?
Jos olisin homo niin tuskin elämäni olis sen kummempaa kuin nytkään.

Se kai tulee yleensä esiin katolisen kirkon yhteydessä. Yleisesti homot tuskin ovat sen enempää pedofiileja kuin kukaan muukaan.
Katolisessa kirkossa seksi on pannassa ja muutenkin tabu aihe. Kun ihmiseltä kielletään niinkin oleellinen osa ihmisyyttä kuin seksi, niin eihän se ole ihme, että himot lyövät täysin yli.

• Tykkää
Reactions: Echo
Minusta on vähintäänkin kornia, että katolilaiset on ylipäänsä paasaamassa homoudesta... Eikös ne ole juuri katolilaispapit, mitkä tykkää käyttää hyväksi nimenomaan POIKIA... Eli itse täysinä homppeleina ei mun mielestä kannattas paljon homoja tuomita...

• Tykkää
Reactions: Elena777
Siis Echo kun sun ongelmasi on se, ettet sä osaa nähdä, miksi ne säännöt on alunperin keksitty.

Miksi sikaa ei saanut syödä? Miksei äyriäisiä? Mitä haittoja homoudesta oli?

Ja onko tilanne nykypäivänä sama?

Muotoilisin tämän siten, että ihmiset eivät uskalla/osaa ottaa vastuuta omasta elämästään ja valinnoistaan. On kovin helppoa, kun kaikki on saneltu valmiiksi. Fanaattinen uskominen kertoo heikosta mielestä.
Vallanhaluiset ihmiset taas osaavat ottaa tästä kaiken irti.
Njaa, mä olen elämässäni kyllä valintoja tehnyt vaikka kuinka, osa mennyt mettään ja osa mennyt oikein. Kyllä se olen minä joka olen postitellut työpaikkahakemukset ja raapustanut pääsykokeisiin jotain, ja tuon ukkelin valitsemiseen käytin ihan aivoja.

Mutta ihmiselle tekee hyvää olla pieni ja isomman helmoissa, kämmenellä. Se on mielenterveydelle erittäin tärkeää, että on jonkun kannettavana.

Ja suurin syy uskomiselle on se, että Jumala on oikeesti olemassa. En mä mihinkään itsetuotettuihin, oman kehon meditaatiovärinöihin tai tunnetiloihin usko. Jeesus asuu mussa (vaikka taitaa hävetä mun juttuja silmät päästään, en käyttäydy aina kuten Jeesus...) ja se on hyvin konkreettinen juttu.

Njaa, mä olen elämässäni kyllä valintoja tehnyt vaikka kuinka, osa mennyt mettään ja osa mennyt oikein. Kyllä se olen minä joka olen postitellut työpaikkahakemukset ja raapustanut pääsykokeisiin jotain, ja tuon ukkelin valitsemiseen käytin ihan aivoja.

Mutta ihmiselle tekee hyvää olla pieni ja isomman helmoissa, kämmenellä. Se on mielenterveydelle erittäin tärkeää, että on jonkun kannettavana.

Ja suurin syy uskomiselle on se, että Jumala on oikeesti olemassa. En mä mihinkään itsetuotettuihin, oman kehon meditaatiovärinöihin tai tunnetiloihin usko. Jeesus asuu mussa (vaikka taitaa hävetä mun juttuja silmät päästään, en käyttäydy aina kuten Jeesus...) ja se on hyvin konkreettinen juttu.
Ja jos Aivansama pidät meitä uskovia reppanoina jotka tarttee jotain suurempaan uskomista kun ei muuten pärjää, niin voin sanoa että itse tein uskonratkaisun tilanteessa jossa mulla meni maallisesti erittäin hyvin.
Tiesin vaan että Jeesus kutsuu ja en olisi millään halunnut ottaa uskonaskelta. Sit oli mukava kun oli saanut sen tehtyä "pois päiväjärjestyksestä". (y)

En mä Jumalaa kiellä, vaan kirkon, uskonnolliset ryhmittymät, ihmisten hallitsemisen ja pakottamisen väärin perustein ynnä kaiken muun vastaavanlaisen epäeettisen toiminnan, jota harjoitetaan uskonnon nimissä.

En mä Jumalaa kiellä, vaan kirkon, uskonnolliset ryhmittymät, ihmisten hallitsemisen ja pakottamisen väärin perustein ynnä kaiken muun vastaavanlaisen epäeettisen toiminnan, jota harjoitetaan uskonnon nimissä.
Tuossa on paljon totta! Siksi ihmisellä pitää olla henkilökohtainen usko ja Jeesuksen syntien sovituksen vastaanotto. Uskonnollisen ryhmittymän jäsenyys ei ketään pelasta. Kannattaa ottaa Jeesus vastaan ja rukoilla johdastusta oikean seurakunnan löytymiseksi jos on tarve. Parhaimmillaan seurakunta on hyvä vertaistuki. Omilla teillään kulkevat seurakunnat niittävät sitä mitä kylvää ja valitettavati niitä kyllä löytyy.

Tää on kyllä hyvin kiteytetty.

Ja tähän yhteyteen on hyvä huomauttaa, että ihminen ne raamatun (ja muiden uskontojen kirjoitusten myös!) lait ja ohjeet kirjoitti. Neuvoakseen, ohjaillakseen ja kyllä, myös ja hallitakseen.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Tuossa on paljon totta! Siksi ihmisellä pitää olla henkilökohtainen usko ja Jeesuksen syntien sovituksen vastaanotto. Uskonnollisen ryhmittymän jäsenyys ei ketään pelasta. Kannattaa ottaa Jeesus vastaan ja rukoilla johdastusta oikean seurakunnan löytymiseksi jos on tarve. Parhaimmillaan seurakunta on hyvä vertaistuki. Omilla teillään kulkevat seurakunnat niittävät sitä mitä kylvää ja valitettavati niitä kyllä löytyy.

No ei yhtään näin.

Eihän Jumalaa, kirkkoa ja seurakuntaa voi erottaa. Ne kaikki kuuluu yhteen.

Ei sinun ja jumalan yhteys kaipaa seurakuntaa tai ketään kertomaan miten sinun tulee elää ollaksesi yhteydessä jumalaasi... Se on henkilökohtainen suhde, joka luodaan kahden "olennon" välille...
Seurakunta ja kirkko on luotu hallitsemaan ja ohjailemaan tyhmempiään.

Jumalaa ja jumalan seurakuntaa ei todellakaan voi erottaa. On kuitenkin maallisia seurakuntia jotka ovat vain ihmisten pystyssä pitämiä organisaatioita joilla ei ole oikeaa yhteyttä jumalaan (kulkevat maallisen viran mukana).

Yhdelläkään seurakunnalla ei ole yhteyttä Jumalaan. Yhteys on henkilökohtainen asia, jota kukaan ulkopuolinen ei voi alkaa määrittää tai sanella ehtoja sen kehittymiselle.

Ei sinun ja jumalan yhteys kaipaa seurakuntaa tai ketään kertomaan miten sinun tulee elää ollaksesi yhteydessä jumalaasi... Se on henkilökohtainen suhde, joka luodaan kahden "olennon" välille...
Seurakunta ja kirkko on luotu hallitsemaan ja ohjailemaan tyhmempiään.
Aivan oikeen: seurakuntaa ei tarvita Jumalan ja sinun suhteeseen.
Muistanet kuitenkin, mitä Jeesus sanoi Pietarille kirkosta?

Jos ei olisi seurakuntaa, niin kristinuskoa olisi yhtä monta lajia kuin uskovia. Tavallaan onkin, mut niin ei pidä olla.

Mä rukoilin ennen uskoontuloa että "johdata mut sit uskovien pariin koska yksin mä kääntäisin kaiken kieroon".
Jos mä olisin joutunut yksin olemaan, mun jumalakuva olisi 100 kertaa ankarampi, varmaan olisin joku erämaanunna joka järsisi puiden juuria ja ruoskisin itseäni - mitä ei Jeesus käskenyt. Koska mulla on ollut ankara maallinen isä.

Lakia tarvitaan. Laki ja Jumala eivät ole toisiaan vastaan.
Jos ei olisi lakia ja sääntöjä, jokainen toimisi fiiliksien mukaan.
Ja sama pätee maalliseen lakiin.

Esimerkkejä.
-joku kristillinen lahko meinaa tehdä joukkoitsemurhan - mutta jos lukisivat Raamattua niin huomaisivat siellä ei siihen kannusteta.
-joku lesta haluaa raiskata tyttönsä koska se on ollut suvussa miehillä tapana. - Nope, Raamattu kieltää sen.

Entä tavallisempia, ns.omantunnonkysymykset?
- Lähdenpä tuntia aikaisemmin töistä enkä merkkaa sitä ylös, pomo ei ole töissä eikä saa tietää siitä - Ei, se on väärin työnantajaa kohtaan, hän ei maksa tyhjistä tunneista. Raamatusta sekin löytyy.
- Petin puolisoa mutta huh, puoliso ei onneks tiedä siitä - ei, kerrot puolisollesi koska valehtelu ja pettäminen on Raamatussa kielletty.
-Kelalta tuli liikaa rahaa, en jaksa palauttaa. Jos eivät osaa siellä laskea oikein, se ei ole mun murheeni. -Ei. Varastaa ei saa valtioltakaan, Jeesus käski alamaisuuteen esivaltaa kohtaan ja antamaan valtiolle sen, mikä sille kuuluu. (ja Kelalta tulee kyllä karhukirje)

Esimerkkejä on lukuisia.
Jumala on järjestyksen Jumala eikä mikään lapanen/astraalilöllerö/usvapilvi joka sallii ihmisten joka fiiliksen.
Maallinen laki noudattelee usein taivaallista.

Lisäksi seurakuntaa tarvitaan näihin, nää on hankala toteuttaa yksin tai siitä hommasta vaan tulis muuten yksinäistä ja tuskaista korpitaivalta:

- Rukous. Yksin rukoilu on tärkeää, mutta usean uskovan rukous moninkertaistaa tehot.
-Armolahjat. Toinen profetoi/saa tiedon sanat toiselle jne.
-Opetus. Jokaista Raamatun asiaa ei yksinäinen uskova hoksaa.
-Musiikki. Joo voin mä raakkua itsekseni, mut mieluusti kuuntelen semmoista joka myös osaa laulaa ja soittaa.
-ihan sosiaaliset suhteet. Seurakuntiin tulee paljon yksinäisiä ihmisiä, ja isolla porukalla kokoontuminen piristää. Ei tartte hakea erikseen toisia uskovia jonkun puhelinluettelon avulla. :D

...ja Jumala toimii siis yksinkin ollessa, mut yhdessä ollessa siinä on moninkertaisesti poweria. Jumalan läsnäolon tuntee usein jo tilaisuuden alussa.
Jumala pääsee hoitamaan&avaamaan tunnelukkoja seurakunnan kokouksessa paremmin, kuin silloin jos jokainen tuijottaisi oman kämpän seiniä.

Pitäiskö samalla logiikalla kieltää kaikkien poliittisten puolueiden ja urheiluseurojen kokoontumiset, koska jokaisessa on omat sääntönsä, politiikassa vieläpä ryhmäKURI?

Echo kaikissa noissa sun esimerkeissäsi se väärintekevä loukkaa jonkun toisen oikeutta.

Mutta miten kaksi toisistaan pitävää homoseksuaalia loukkaavat muita?

Yhteistyössä