Paavi taas lässyttänyt. Viimeksi islam, nyt homot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Echo kaikissa noissa sun esimerkeissäsi se väärintekevä loukkaa jonkun toisen oikeutta.

Mutta miten kaksi toisistaan pitävää homoseksuaalia loukkaavat muita?
Ei Raamatussa väärintekeminen ole aina toisen loukkaamista. Jos vain toisen loukkaaminen on kiellettyä ja kaikki muu ei, niin voidaanhan me aikuiset harrastaa sukukokouksissa seksiä vaikka hottis-enojen ja -tätien kanssa.
Tai aikuiset sisarukset keskenään.
Tai voinhan mä viettää elämäni ketään loukkaamatta: syömällä omaa oksennustani ja p*skaani jossain korpimökissä ja lukemalla vuodessa alueeni puhelinluettelo ulkoa ja mutisemalla joka päivä ääneen Ikea-hyllyn käyttöohjeet 50 kertaa.
Kaikki tietysti hymisisi haltioissaan "jokaisella on oikeus omannäköiseen elämään, pääasia että Echo on onnellinen". Pah, sairas ja mielenvikainen mä olisin.

Homous on puuttumista luonnonjärjestyksen ytimeen. Syntinä esim. joku aviorikos on yhtä paha, mutta homous menee ihan luomisen perusteisiin asti. Yhdistelmä mies ja nainen on ainoastaan "lukittu" toisilleen, eikä mitään muuta.

Maailman ihmiset hokevat paljon rakkaudesta, mutta he eivät tajua Jumalan rakkaudesta pätkääkään.
Jumalan rakkaus ei ole koskaan ilman puhtautta/pyhyyttä. Siihen rakkauteen ei sovellu pride-marssit kaveriksi.
Jumala on äärimmäisen rakastava. Mutta myös pelättävä Jumala joka vihaa saastaa.

Jatkuva höpinä rakkaudesta ja onnellisuudesta toimii kuin tyhmentävä sensuuri: kohta kukaan ei uskalla sanoa jonkun teon tai puuhastelun olevan itse asiassa todella typerää tai iljettävää, koska rakkaus.
Koska pitää hyväksyä.
Koska pääsia että jokainen on onnellinen, vaikka tekisi työkseen tikkukaramelleja korvavahasta tai lehmänpaskasta.

Maailman ihmiset hokevat paljon rakkaudesta, mutta he eivät tajua Jumalan rakkaudesta pätkääkään.
Jumalan rakkaus ei ole koskaan ilman puhtautta/pyhyyttä. Siihen rakkauteen ei sovellu pride-marssit kaveriksi.
Jumala on äärimmäisen rakastava. Mutta myös pelättävä Jumala joka vihaa saastaa.

Ja missä on puhdas Jumalan rakkaus kun 8kk lapsi raiskataan kuoliaaksi? Olikohan se mahdollisesti syntynyt homoksi ja piti Jumalan järjestää kiva rangaistus?

Usko ihan mihin satuihin haluat, mutta lakkaa paukuttamasta sitä raamattua kun itse sen oppeja vastaan jatkuvasti rikot.

Ja missä on puhdas Jumalan rakkaus kun 8kk lapsi raiskataan kuoliaaksi? Olikohan se mahdollisesti syntynyt homoksi ja piti Jumalan järjestää kiva rangaistus?

Usko ihan mihin satuihin haluat, mutta lakkaa paukuttamasta sitä raamattua kun itse sen oppeja vastaan jatkuvasti rikot.
Maailmassa on myös saatana. Ja Jumala ei mene suoraan väliin vaan valinnanvapauden (hyvä-paha) takia antaa asioiden tapahtua. Ja toisten synnit valitettavasti ulottuu viattomien elämään.

Jos sä haluat vaikka pettää puolisoasi, niin Jumala ei revi sua pois jollain näkymättömällä kädellä sen salarakkaan kimpusta. Silloin kun haukut naapuriasi, mikään ei tuki sun suutasi. Kun vedät änkyräkännin vaikka 2-3 kertaa viikossa (maksa alkaa jo paukahdella), kukaan ei revi pulloa kädestäsi.

Nytkin Jumala antaa sun länkyttää. Hän antaa sun toimia itseään vastaan, koska jonkinlainen valinnanvapaus.

Raiskattu ja kuollut lapsi - en väheksy asiaa, se voisi olla vaikka mun lapsi jos näillä tienoilla hiippailisi joku pedarimurhaaja, mä oisin voinut joutua raiskatuksi itse jne.
Mutta seKIN menee sen raiskaajan valinnanvapauden piikkiin.

Jos sä et saisi tehdä mitä sä haluaisit, niin se ois kuin vankila. Sä tukehtuisit siihen.

Olisko mielestäsi parempi, jos pähkinämamma olis Jumala? Tekiskö hän paremmat ratkaisut?

Pakko vielä todeta, ettei toikaan normaalia ja tervettä ole.

Että jaksaa jollakulla palstalla paasata homoutta vastaan.

Tuskinpa Jumalaasi hirmusti tuokaan miellyttää. Ja jos itsekin oikein mietit niin varmasti keksit parempaakin tekemistä. Jäkätä asioista joista on oikeasti haittaa maailmalle ja ihmiskunnalle!

Ja jos Aivansama pidät meitä uskovia reppanoina jotka tarttee jotain suurempaan uskomista kun ei muuten pärjää, niin voin sanoa että itse tein uskonratkaisun tilanteessa jossa mulla meni maallisesti erittäin hyvin.
Tiesin vaan että Jeesus kutsuu ja en olisi millään halunnut ottaa uskonaskelta. Sit oli mukava kun oli saanut sen tehtyä "pois päiväjärjestyksestä". (y)

Kyse ei edelleenkään ole uskomisesta. Uskominen on ihan fine. Seurakunnat ja yhdistykset ovat kieroja ja kertovat ihmisille miten pitää uskoa ja miten pitää olla, jotta on riittävän hyvä. Se on häiriintynyttä.

Pakko vielä todeta, ettei toikaan normaalia ja tervettä ole.

Että jaksaa jollakulla palstalla paasata homoutta vastaan.

Tuskinpa Jumalaasi hirmusti tuokaan miellyttää. Ja jos itsekin oikein mietit niin varmasti keksit parempaakin tekemistä. Jäkätä asioista joista on oikeasti haittaa maailmalle ja ihmiskunnalle!
En mäkään homoudesta jaksaisi vääntää, koska toistan jo itseäni, 9 vuoden palstailun jälkeen.
Mutta kristikunta otti ison askeleen kohti luopumusta kun paavin höpinöille ei älähdetä.

Oon mä ruotinut kirkonpomojen muitakin törttöilyjä, mm. Irja Askolan ryyppäämiset työaikana, sen yhden piispan kuittipetokset, islam-puheet, jne.

Ei Raamatussa väärintekeminen ole aina toisen loukkaamista. Jos vain toisen loukkaaminen on kiellettyä ja kaikki muu ei, niin voidaanhan me aikuiset harrastaa sukukokouksissa seksiä vaikka hottis-enojen ja -tätien kanssa.
Tai aikuiset sisarukset keskenään.
Tai voinhan mä viettää elämäni ketään loukkaamatta: syömällä omaa oksennustani ja p*skaani jossain korpimökissä ja lukemalla vuodessa alueeni puhelinluettelo ulkoa ja mutisemalla joka päivä ääneen Ikea-hyllyn käyttöohjeet 50 kertaa.
Kaikki tietysti hymisisi haltioissaan "jokaisella on oikeus omannäköiseen elämään, pääasia että Echo on onnellinen". Pah, sairas ja mielenvikainen mä olisin.

Se sukurutsaaminen on niin ihmisten kuin eläintenkin keskuudessa turn off. Se, että sitä ei yleisesti pidetä normaalina, ei liity mitenkään raamattuun.

Ei raamattukaan kiellä sua asumasta korpimökissä lukemassa puhelinluetteloa ja syömässä omaa oksennustasi. Sulla on oikeus omannäköiseen elämään. Jos puhelinluettelon lukeminen tekee sut onnelliseksi, niin mikä kukaan muu on siihen sanomaan yhtään mitään? Niin kauan, kun et yritä pakottaa ketään muuta elämään tavallasi, ole vaaraksi itsellesi tai muille, niin siitä vaan.

Homous on puuttumista luonnonjärjestyksen ytimeen. Syntinä esim. joku aviorikos on yhtä paha, mutta homous menee ihan luomisen perusteisiin asti. Yhdistelmä mies ja nainen on ainoastaan "lukittu" toisilleen, eikä mitään muuta.

Homoutta on aina ollut, niin ihmisten keskuudessa kuin eläintenkin keskuudessa. Ei siinä ole mitään luonnonvastaista. Seksi on ihmisen tapa ilmaista yhtä haluaan ja jos kaksi miestä päättää ilmaista sitä keskenään, niin ei se luonnonvastaista ole. Sun pitää muistaa, että raamattu on 2000 vuotta vanha koottuja sepityksiä sisältävä kirja sen ajan näkökulmasta. Ihmiskunta on mennyt paljon eteenpäin ihmisoikeuksien ym. saralla sitten raamatun aikojen. Kyllähän raamatussa myös kehotettiin myymään tyttärensä torilla, mutta tuskin sä sitäkään kannatat.

Mitä on se puhtaus ja pyhyys? Meistä kukaan ei ole puhdas tai pyhä. Ei kuulukkaan olla. Mikä sinä olet päättämään siitä, kuka on riittävän pyhä tai puhdas? Juuri tätä oikeastaan tarkoitan seurakuntien pahuudella ja kieroudella. Joku muu alkaa sanella mitä sinun pitää olla... se ei enää anna moraalisia ohjeita, vaan tuomitsee ihmisen itsensä kelvottomaksi, jos ei ole sitä mitä kaikki muut ovat.
Minä uskon, että Jumala vihaa ihmisiä, jotka uskovat jonkun muun olevan saastaa jonkin ominaisuutensa takia. Uskon, että Jumala vihaa niitä, jotka ovat valmiita tuomitsemaan muita hänen nimissään.

• Tykkää
Reactions: 0oo0
En mäkään homoudesta jaksaisi vääntää, koska toistan jo itseäni, 9 vuoden palstailun jälkeen.
Mutta kristikunta otti ison askeleen kohti luopumusta kun paavin höpinöille ei älähdetä.

Oon mä ruotinut kirkonpomojen muitakin törttöilyjä, mm. Irja Askolan ryyppäämiset työaikana, sen yhden piispan kuittipetokset, islam-puheet, jne.

Ehkä paavi tajuaa ettei ole enää syytä kieltää homoutta. Taudeilta pystyy suojautumaan ja meitä on tällä pallolla ihan tarpeeksi, ei haittaa vaikka siemen menee haaskuun.

Ja ruodi vaan. Ois tälläkin saitilla aika tylsää ellei saisi sun kanssa vängätä. :love:

Kyse ei edelleenkään ole uskomisesta. Uskominen on ihan fine. Seurakunnat ja yhdistykset ovat kieroja ja kertovat ihmisille miten pitää uskoa ja miten pitää olla, jotta on riittävän hyvä. Se on häiriintynyttä.
Huoh. Nyt sä puhut uskovien nykytilanteesta tietämättä siitä oikeastaan mitään. Kyllä meillä aivot on. Lestadiolaisuus on vielä suljettu yhteisö (ja tiukan ahdistavia yhteisöjä ON aikaisemmin ollut paljon), mutta muut uskovat seilaavat eri seurakuntien kokouksissa. Jos ei joku pulju miellytä, vaihdetaan maisemaa.

Nykyään eri seurakuntien työntekijät voivottelevat sitä, kun porukka ei sitoudu yhteen paikkaan: käydään yhdessä srk-illassa kun siellä on ah-lutunen-Pekka Simojoki, sit mennään toiseen seurakuntaan seuraavalla viikolla kun siellä on joku nimekäs puhuja. Ei kehitetä sitä omaa seurakuntaa ja ne vähäiset seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset väsyvät. Kolehtirahat tulee epätasaisesti ja seurakunnan toimintaan ei ole varaa.

(Toisaalta, se uudestisyntyneiden porukka ON yksi poppoo Herran silmissä)

Se on rusinat pullasta-meininkiä. Itse pyörin 2-3 seurakunnassa alueellani, mutta pyrin siihen että myös toimin oman seurakuntani vapaaehtoishommissa edes välillä.

Ehkä paavi tajuaa ettei ole enää syytä kieltää homoutta. Taudeilta pystyy suojautumaan ja meitä on tällä pallolla ihan tarpeeksi, ei haittaa vaikka siemen menee haaskuun.

Ja ruodi vaan. Ois tälläkin saitilla aika tylsää ellei saisi sun kanssa vängätä. :love:
Sä oot hyvä väittelykaveri myös. Mut sinä päivänä kun saan sun löysää, jo silmille tulevaa pipoasi kiristettyä edes jossain asiassa, pidän juhlat. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: 0oo0
Huoh. Nyt sä puhut uskovien nykytilanteesta tietämättä siitä oikeastaan mitään. Kyllä meillä aivot on. Lestadiolaisuus on vielä suljettu yhteisö (ja tiukan ahdistavia yhteisöjä ON aikaisemmin ollut paljon), mutta muut uskovat seilaavat eri seurakuntien kokouksissa. Jos ei joku pulju miellytä, vaihdetaan maisemaa.

Nykyään eri seurakuntien työntekijät voivottelevat sitä, kun porukka ei sitoudu yhteen paikkaan: käydään yhdessä srk-illassa kun siellä on ah-lutunen-Pekka Simojoki, sit mennään toiseen seurakuntaan seuraavalla viikolla kun siellä on joku nimekäs puhuja. Ei kehitetä sitä omaa seurakuntaa ja ne vähäiset seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset väsyvät. Kolehtirahat tulee epätasaisesti ja seurakunnan toimintaan ei ole varaa.

(Toisaalta, se uudestisyntyneiden porukka ON yksi poppoo Herran silmissä)

Se on rusinat pullasta-meininkiä. Itse pyörin 2-3 seurakunnassa alueellani, mutta pyrin siihen että myös toimin oman seurakuntani vapaaehtoishommissa edes välillä.

Eihän tämä liittynyt mitenkään siihen mitä sanoin?

Nyt kaupunkireissulle rahoja hummaamaan, palailen jossain vaihees...

Yhteistyössä