Kokemuksia rajusta ahdistuksesta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tärisen täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse sairastuin myös ahdistushäiriöön.Kaikki ahdisti jopa kotona oleminen.Rauhaton ja levoton olo, mutta silti väsynyt.Kroppa oli väsy mutta mieli ei-tuntui että sinkoili ajatukset sinne ja tänne.
Oli pelkoajatuksia ja pelkäsin läheisteni terveyden puolesta.

Mulal "puhkesi" kun perheenjäsenet vuorollaan sairastuivat vakavasti ja itse lopulta sairastuin kausi-influenssaan joka laukaisi tavallaan ahdistuksen.

Tuntui etten ikinä tule terveeksi ja vahtasin perheenjäseniäni mitä heille tulee seuraavaksi.

Ahdistuin autossa, ja kaupassa, ihan jokapuolella.Ahdistus oli kokoajan päällä, mutta sanoisin luokkaa 5.Välillä se nousi tuonne 8 asti ja jopa 10 välillä.

Tiedän mistä nämä johtuu ja kun oikein kovaa ahdistaa niin annan sen tunteen tulla vain.Ajattelen että se on vain tunne joka menee ohi jollen sitä ruoki.
Mielikuvaharjoitteita jne.toimintoja jotka mua auttaa.

Mulla myös lääkitys Lyrica 75 mg kahdesti päivässä.
Auttoi heti ekasta pilsusta.
Kokeiltiin ensin Cipralexia muttei s esopinut.

Mun ohje on että osta kirja,Edmund Bourne -vapaaksi ahdistuksesta.Se on työkirja jota täyttämällä saa itsestään paljon tietoa.
On todella hintansa väärti.
Mulla auttoi se ja käyn psykologilla juttelemassa.Siitä ei vielä varsinaista apua,vasta kolmasti käynyt ja häiriö ollut vuoden jo.

Mulle tulee välillä sellasia ahdistuksen alkuja, muttei enää puhkea kukkaan.
Ne vaan väijyy taustalla...
Jaksuja.Et ole yksin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoitaja:
Itse sairastuin myös ahdistushäiriöön.Kaikki ahdisti jopa kotona oleminen.Rauhaton ja levoton olo, mutta silti väsynyt.Kroppa oli väsy mutta mieli ei-tuntui että sinkoili ajatukset sinne ja tänne.
Oli pelkoajatuksia ja pelkäsin läheisteni terveyden puolesta.

Mulal "puhkesi" kun perheenjäsenet vuorollaan sairastuivat vakavasti ja itse lopulta sairastuin kausi-influenssaan joka laukaisi tavallaan ahdistuksen.

Tuntui etten ikinä tule terveeksi ja vahtasin perheenjäseniäni mitä heille tulee seuraavaksi.

Ahdistuin autossa, ja kaupassa, ihan jokapuolella.Ahdistus oli kokoajan päällä, mutta sanoisin luokkaa 5.Välillä se nousi tuonne 8 asti ja jopa 10 välillä.

Tiedän mistä nämä johtuu ja kun oikein kovaa ahdistaa niin annan sen tunteen tulla vain.Ajattelen että se on vain tunne joka menee ohi jollen sitä ruoki.
Mielikuvaharjoitteita jne.toimintoja jotka mua auttaa.

Mulla myös lääkitys Lyrica 75 mg kahdesti päivässä.
Auttoi heti ekasta pilsusta.
Kokeiltiin ensin Cipralexia muttei s esopinut.

Mun ohje on että osta kirja,Edmund Bourne -vapaaksi ahdistuksesta.Se on työkirja jota täyttämällä saa itsestään paljon tietoa.
On todella hintansa väärti.
Mulla auttoi se ja käyn psykologilla juttelemassa.Siitä ei vielä varsinaista apua,vasta kolmasti käynyt ja häiriö ollut vuoden jo.

Mulle tulee välillä sellasia ahdistuksen alkuja, muttei enää puhkea kukkaan.
Ne vaan väijyy taustalla...
Jaksuja.Et ole yksin.

Kiitos kirjavinkistä :)
Mitä sulle tuli cipralexista kun se ei sopinut?

- Jatkuvia paniikkikohtauksia (sydämen hakkaamista/muljuamista, hyperventilaatiota, raajojen pistelyä, huimausta, pyörrytystä, kuoleman pelkoa, tukehtumisen tunnetta, epätodellista oloa...)

- Outoa, epätodellista oloa kehossa 24/7. Esimerkiksi mulla tuntuu koko ajan kuin mulla ei olisi päätä (?!). Välillä tunne ns. leviää koko kehoon. Vaikea syödäkin kun tuntuu ettei ole päätä/nielua. Muutenkin nielemisvaikeuksia.

- Epämääräistä levottomuutta ja pelokkuutta; missään ei ole hyvä olla, ei edes kotona.

- Jatkuva epävarma ja varuillaan oleva olo. Pelottaa oikeasti välillä jopa toiseen huoneeseen kävely.

- Päänsärkyä, lihasjännitystä.

- Säikkymistä pienistäkin asioista.

Mulla ollut näitä kaikkia jo 3 kk putkeen :(. Odotan parhaillaan terapiaan pääsyä. Taustalla paha paniikkihäiriö.

Olisko uusia kokemuksia kauheasta ahdistuksesta? Itse ajattelen onko ahdistusta kun on poissaoleva olo, tajuton ja tuntuu kui olis neurologista. Ajatus katkeaa, muisti takkuaa,pelottaa, sekava olo

Yhteistyössä