Korvatorven tulehdus/tukkeutuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Sain tämän diagnoosin kun kävin lääkärillä korvan vihlomisen takia. Vihlominen vaivaa juuri makuulla ollessa ja vie näin ollen yöunet. Vihlonta tuntuu kuin puukolla iskis johonkin korvan sisälle. Korvassa ei näkynyt tulehdusta. Päivisin korvassa on outo tunne, kun olisi painetta ja pientä naksuntaa. Makuulle mentäessä alkaa vihlomaan. Onko muilla ollut tällaista? Meneekö ohi. Sain duactia ja nenäsumutteen jonka pitäis avata röörit viikon sisällä. Vois toi vihlominen loppua kun olis kiva nukkuakkin. Kipulääkkeitä ole ottanut mutta niitä pitäis ottaa 3h välein että vihlonta pysyy poissa.

Nyt kun aloin miettimään niin mulla on ollut tällaista vihlontaa aiemminkin mutta se on ollut satunnasita, eikä juurikaan häirinnyt elämää. Häiritsevämpää on ollut huimaus. Huimaus tunne on tullu pään liikuttamisesta ja kun katsoo sivulle. Huimaus tuntuu ihan vatsassa asti. Huimausta on ehkä noin kerran kuukaudessa tai harvemmin. Huimaus kestäny pisimillään viikon. Olen sen verran huomannut että huimaus tulee juuri oikealle katsoessa tai kun pään kääntää oikealle. Korva joka nyt vihloo on juuri oikea korva. Voiko siellä olla jotain muutakin häikkää?

No eiks olis kannattanut jutella noista seen laakarin kanssa?

Taalla palstalla kun kyselet niin varmasti saat oikean diagnoosin! Ja helpot/halvat hoitokonstit samaan rahaan..

No siis jotakin tasapainoaistiin liittyviä juttuja on korvassa. Yhdellä sukulaisella kertyy johonkin kohtaan sisäkorvassa sakkaa ja se aiheuttaa juuri huimausta ja kuulon heikentymistä. Ainakin hänellä tuo on mennyt ohi, kun on korvia jotenkin huuhdeltu/puhdistettu...
Tuosta "sakasta" tulee mieleen vedenpuhdistuslaitoksen kyltti, jossa on muistaakseni alumiinisulfaatti. Olisiko siinä jokin yhteys, mitä suuhunsa päästää.
Alumiini, E173
Alumiiniammoniumsulfaatti, E523
Alumiinikaliumsulfaatti, E522
Alumiininatriumsulfaatti, E521
Alumiinioktenyylisukkinaattitärkkelys, E1452
Alumiinisilikaatti (kaoliini), E559
Alumiinisulfaatti, E520

Itse en voi käyttää näitä allergian vuoksi. Testata ei tarvi, kun huulet turpoaa alumiinista, aina ja välittömästi."

No siis jotakin tasapainoaistiin liittyviä juttuja on korvassa. Yhdellä sukulaisella kertyy johonkin kohtaan sisäkorvassa sakkaa ja se aiheuttaa juuri huimausta ja kuulon heikentymistä. Ainakin hänellä tuo on mennyt ohi, kun on korvia jotenkin huuhdeltu/puhdistettu...
"Syanidin toksinen vaikutus perustuu sen sitoutumiseen mitokondrioissa sytokromioksidaasin kolmiarvoiseen rautaan, mistä seuraa tämän keskeisen hengitysketjuentsyymin inaktivoituminen.

Syanidien letaaliannos on 0,1–1 g. Noin kymmenkertaisesta tappavasta annoksesta seuraa heti tajuttomuus ja kouristeluja sekä kuolema 1–15 minuutissa.

Pienemmät annokset aiheuttavat huimausta, hengityksen nopeutumista, päänsärkyä, hypotoniaa ja takykardiaa. Sitten voi ilmaantua sekavuutta, tajuttomuutta, kouristelua ja kuolema."

Paakkuuntumisenestoaine E536 pois ruoasta! Siinä on kaliumferrosyanidia. Itse en käytä jos ei ole pakko. Maldonsuolaa käytän eikä vaivoja tule.

Sain tämän diagnoosin kun kävin lääkärillä korvan vihlomisen takia. Vihlominen vaivaa juuri makuulla ollessa ja vie näin ollen yöunet. Vihlonta tuntuu kuin puukolla iskis johonkin korvan sisälle. Korvassa ei näkynyt tulehdusta. Päivisin korvassa on outo tunne, kun olisi painetta ja pientä naksuntaa. Makuulle mentäessä alkaa vihlomaan. Onko muilla ollut tällaista? Meneekö ohi. Sain duactia ja nenäsumutteen jonka pitäis avata röörit viikon sisällä. Vois toi vihlominen loppua kun olis kiva nukkuakkin. Kipulääkkeitä ole ottanut mutta niitä pitäis ottaa 3h välein että vihlonta pysyy poissa.

Nyt kun aloin miettimään niin mulla on ollut tällaista vihlontaa aiemminkin mutta se on ollut satunnasita, eikä juurikaan häirinnyt elämää. Häiritsevämpää on ollut huimaus. Huimaus tunne on tullu pään liikuttamisesta ja kun katsoo sivulle. Huimaus tuntuu ihan vatsassa asti. Huimausta on ehkä noin kerran kuukaudessa tai harvemmin. Huimaus kestäny pisimillään viikon. Olen sen verran huomannut että huimaus tulee juuri oikealle katsoessa tai kun pään kääntää oikealle. Korva joka nyt vihloo on juuri oikea korva. Voiko siellä olla jotain muutakin häikkää?
Samoja oireita. Parilla Duact-paketilla ei mitään vaikutusta. Nenäsumute alkoi vaikuttaa noin kolmen kuukauden käytön jälkeen. Reilut puolitoista vuotta kuunnellut umpinaista korvaa, vinkumista, naksahtelua jne yms.

Yhteistyössä