En ole päässyt yli exästä, onko oikein jatkaa avioliittoa nykyisen miehen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liemessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liemessä

Vieras
Exän ja minun erosta on aikaa jo tuhottoman kauan ja molemmat tahoillamme olemme nykyään naimisissa ja perheellisiä.
Exä on kuitenkin päivittäin mielessäni ( en ole eron jälkeen ollut tekemisissä/nähnyt), tuntuu jopa jo pakkomielteiseltä tämä.
Onko tämä nyt oikein olla nykyisen kanssa sitten kun kuitenkin sydän tuntuu haikailevan exää joka hetki??
Auttasiko terapia tms.tähän?

Jäi kyllä selvittämättä asioita ennen kuin nostin kytkintä ja lähdin elän ikään kuin omassa haavemaailmassani vieläkin tämän exäni kanssa haluan päästä pois tästä tunteesta

Mutta kyse on vain siitä Rakastatko nykyistäsi. Muuten kaikki mennyt on vain päässäsi, eikä välttämättä edes vastaa nykyisyyttä ollenkaan.

Muistot on muistoja, hyviä hetkiä on hauska muistella, ja tietää että ne on vain menneitä muistoja.
Kunhan vaan tuntee nykyisyytensä.

Kyllä ne exät on exiä yleensä ihan syystä, aika vain kultaa muistot.

Itse lähdit ja sitten haikailet. Selvitä selvittämättömät asiat elän kanssa ja hae apua itsellesi. Älä ota eroa tuon takia, jos teillä menee kuitenkin nykyisen kanssa hyvin

Selvitä selvittämättömät asiat? Siis sen, että kumpi sen tikkakisan vuonna -98 todellisuudessa voitti? Mitäpä jos se "selvittämätön asia" on panetus? Että pitäiskö sitä varattua exää käydä panemassa pari viikkoa oikein kunnolla ja kovaa, että josko se sitten selviäisi sillä? Mitä jos sekään ei riitä? Pitääkö se alkaa harrastamaan säännöllistä tiistaiseksiä tämän henkilön kanssa ja odotella, että josko se jonain päivänä tuokin pandoran lipas sitten aukeaa.

Jospa sen säännöllisen tiistaiseksin ansiosta nykyinen ukkos heittääki sut pihalle?

Ajattelen minäkin exääni usein, en sentään kaipaa häntä. Vaimon kanssa on annettu lupa kummallekin lupa täysin vapaasti puhua (ei lasten kuullen) puhua existämme, koska vain puhumalla asiat paranee.

Jos sinulla ei tällaista mahdollisuutta ole, voit käydä ilmaiseksi juttelemassa vaikka kunnan/kaupungin mielenterveystoimistossa/vastaavassa (luottamuksella). Se auttaa. Mä kävin siellä noin vuosi ennen eroa jatkuen puoli vuotta eron jälkeen (siihen kun löysin nykyisen).

Yhteistyössä