Äidin harrastukset tärkeämpiä kuin lapsi ja hänen harrastukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pahalta tuntuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pahalta tuntuu

Vieras
Siinähän se otsakkeessa tulikin, mitä ajattelisit tällaisesta äidistä?
Kirjoitampa tänne jos saisin vikkejä kuinka toimia- auttaa vai suljenko kylmästi silmäni koko jutusta :(

Tuttavani siis harrastaa vaikka mitä, juoksentelee kaikenmaailman tapahtumat läpi ja aikaa on vaikka mihin kun kyse on siitä että hän pääsee omiin menoihin.
Samoin löytyy rahaa heti kun mennään harrasteporukalla jonnekin.

Olen koettanut kysellä että eikö hänen kouluikäinen lapsi kaipaa harrasteita,
kaipaa mutta ei minulla ole aikaa viedä mihinkään kun minun harrasteet on silloin ja silloin ja silloin,
eikä minulla ole autoa, helppohan se sinun kun teillä auto ja olette yhdessä.
(hän siis yh- ja minä parisuhteessa elävä)
Kun kysyn eikö hän (koulu ikäinen) voi itsekin jo mennä harrasteisiin,
tulee seuraavaksi syyksi raha kuinka harrastukset maksaa
ja ei yh:na ole varaa.

Joskus olen ottanut tuon lapsen mukaan meidän lasten harrastuksiin
(ilmainen)
ja hän tykkäisi siellä käydä mutta mikä minä olen jatkuvana kuskina toimimaan,
etenkin kun me kuljetaan julkisilla
ja kyseisen lapsen äiti ei halua bussimatkoja kustantaa kun nekin on muka niin kalliita.
(Auto meillä on toki, mutta mieheni tarvitsee sen töissä joten minä kuljen julkisilla jos jonnekin lasten harrastuksiin pitää mennä)

Pleikkari on tuon lapsen kaveri ja sitä pelailee koulun jälkeen kunnes onkin aika mennä nukkumaan ja koulusta suoraan kotiin ja taas pleikkarille.
Tosin onneksi hänellä edes se pleikkari ja saa netissä sillä pelata,
eipä koulupäivän jälkeen muuta sosiaalista kanssakäymistä ole kuin se netti- pleikkari jossa saa kavereiden kanssa jutella, kunnes äiti tulee ilalla kotiin harrasteistaan,
ja viikosta, kuukaudesta toiseen tämä toistuu.

Valitettavasti sinä et äidin käytöstä ja suhtautumista pysty muuttamaan.
Niin :( Pelottaa vain kuinka tuo lapsi syrjäytyy hyvää vauhtia kaikesta ja äiti tyytyväisenä juoksentelee omissa menoissaan.
Vaihtoehtohan on se jonka tuo äitikin minulle tarjonnut että minä kuskailen ja vien mutta eipä sekään minusta ole vaihtoehto että pallo heitetään vain minulle näin kuvainnollisesti

Miksi yh:n pitäisi käkkiä kotona ilman puolisoa lapsen juostessa harrastuksissa? Oma äitini sanoi aina että hänellä on ja hän tekee, hanki omat rahasi niin sinäkin voit tehdä... :confused:

Niin :( Pelottaa vain kuinka tuo lapsi syrjäytyy hyvää vauhtia kaikesta ja äiti tyytyväisenä juoksentelee omissa menoissaan.
Vaihtoehtohan on se jonka tuo äitikin minulle tarjonnut että minä kuskailen ja vien mutta eipä sekään minusta ole vaihtoehto että pallo heitetään vain minulle näin kuvainnollisesti
No jos voit tehdä lapsen eteen jotain niin tee, se merkitsee hänelle maailmaa ja ehkäisee syrjäytymisessä ja auttaa eteen päin. On aivan HIRVEÄÄ möllöttää vain kotona, voin kertoa...

Mutta haluaako lapsi harrastaa?

Mulla on pari neljästä sellaisia että ei kyllä kiinnosta mennä minnekään. Kotona kyllä puuhaavat kaikenlaista.

Haluaa,
silmät loistaa kun pääsee joskus meidän mukaa.
Silloin kun tulemma herrasteesta pois hän innoissaan selittää äidilleen kuinka oli kivaa ja kuinka haluisi jatkossakin käydä vaan silloin äiti ilon tyrmää jos minä (allekirjoittanut)
en voi viedä edestakaisin ilman kuluja niin ei hänellä ole aikaa omaa lastaan kuskata sinne ja taas selitellään sitä auton puuttumista ja sitä kuinka ei ole aikaa kun hänen (kyseisen äidin) omat harrasteet vie aikaa ja niistä ei kyllä aleta olemaan pois ja kuinka tärkeitä ne on sille äidille.

Toki minä voisin ottaa tuon välillä mukaan mutta itse toivoisin enemmän vastavuoroisuutta vaan kun ei, kuskaamiset jäisi ihan kokonaan minun vastuulleni.

No ei sen äidin tarvitse kokonaan uhrautua, kyllä hänelle voi suoda jonkin harrastuksen, jos siellä ei jatkuvasti juosta (esim. kerran viikkoon ei ole liikaa), mutta kyllä lapsellekin pitäisi jokin harrastus saada, jos sellaista haluaa. Pitäisi löytää jokin kompromissi, että molemmilla on varaa ja aikaa käydä jossain harrastuksessa. Se on paha, jos molempien harrastukset sattuvat olemaan samaan aikaan pahasti päällekkäin.

Ehdota vaan, että tuo äiti maksaisi ne lapsen bussimaksut (millaisista summista puhutaan? täällä esim. lapsen matkat ovat aika edullisia arvokortilla maksaessa, sitä voi ladata vähintään vitosella kerrallaan) ja lapsi voisi kulkea teidän mukana bussilla tai yksinäänkin, kunhan siihen bussikyyditykseen tottuu ja oppii.

No ei sen äidin tarvitse kokonaan uhrautua, kyllä hänelle voi suoda jonkin harrastuksen, jos siellä ei jatkuvasti juosta (esim. kerran viikkoon ei ole liikaa), mutta kyllä lapsellekin pitäisi jokin harrastus saada, jos sellaista haluaa. Pitäisi löytää jokin kompromissi, että molemmilla on varaa ja aikaa käydä jossain harrastuksessa. Se on paha, jos molempien harrastukset sattuvat olemaan samaan aikaan pahasti päällekkäin.

Ehdota vaan, että tuo äiti maksaisi ne lapsen bussimaksut (millaisista summista puhutaan? täällä esim. lapsen matkat ovat aika edullisia arvokortilla maksaessa, sitä voi ladata vähintään vitosella kerrallaan) ja lapsi voisi kulkea teidän mukana bussilla tai yksinäänkin, kunhan siihen bussikyyditykseen tottuu ja oppii.

Arvokortti myös täällä käytössä,
mutta jotenkin minulle on hänen puheista jäänyt sellainen kuva että minulla pitäisi olla se auto käytössä (jota minulla ei ole ja silloin harvoin kun on niin toki pääsee kyytiin. Hyvä jos kerran tai kaksi vuodessa tosiaan on se auto käytössä)
Viitaten juurikin siihen että kun ne bussimatkat maksaa :(

Olen puhunut tuosta kortista tai siitä että maksaa käteisellä joka on tosi pieni summa mutta ei.
Äidillä on omat harrastukset 4kertaa viikossa ja niistä ei tosiaan voi olla pois kun on hänelle niin tärkeitä.

Lapsen koulussakin ( alakoulu) olisi ilmaisia harraste kerhoja mutta äiti ei pidä siitä että lapsi yksin tulisi illemmalla kotiin tai menisi sinne illemmalla, kyyti vain pitäisi olla ja harmittelee kovasti sitä kun me ei nyt voida jatkuvasti kuskina toimia.

Kouluun ja koulusta pois tuo kyllä yksin kulkee.

Niin kauan kunnes äiti tulee töistä,
tekee ruuan siinä välissä ja kiiruhtaa omiin harrasteisiin ja tulee illemmalla kotiin jolloi iltapala aika ja nukkumaan.
Sanottakoot että lapsi täyttää ihan kohta 10v mutta alakoululaisesta vielä kyse.
Meillä sama + viikonloput äiti oli miesystävänsä luona (myös yöt). Välillä olin useita päiviä yksin viikollakin. Jätetty ruokaraha riitti usein keksipakettiin tms. Se yksin oleminen oli tuhoavaa.

Olisko mitenkään mahdollista että istuisit tämän ystäväsi kanssa alas ja jutteleisit aivan rakentavasti hänen kanssaan siitä että jos nyt jotenkin pystyisi nipistämään jostain lapsensa bussimaksut niin sinä kyllä olet valmis toimimaan lapsen saattajana harrastukseen ja takaisin ? Vetoa vaikka siihen että sinun lapsesi niin kovasti nauttivat tämän ystäväsi lapsen seurasta ja harmiksesi sinulla ei ole varaa maksaa ystäväsi lapsen bussimatkoja.

Pääasia, että yh-äiteellä on omaa aikaa ja harrastuksia ja sosiaalista elämää ja voi mennä kuinka tahtoo, kun muuten se vitun henkireikä menee tukkoon ja vallan tukehtuu lapsensa kanssa :mad:

Kompromissi on sana, jota tässä kohtaa tulisi käyttää. Yksi ilta vähintään lapselle ja hänen harrastukselleen. Joko rahat lapsilisästä, elareista tai sitten kipin kapin anomaan tukiaisia. Lapsella on oikeus siihen ja turha väittää ettei ole varaa. Ilmaisia harrastuksia löytyy ja kuljetukseen voi pyytää eri tahoilta ponsorointia.

Yh-äitiys ei ole syy jättää lapsen oikeutta nauttia lapsuudesta ja tehdä koulun ulkopuolella jotain virkistävää toimintaa.

Olisiko se nyt niin ylitsepääsemätöntä ottaa se lapsi kerran viikossa mukaan???

Eikö se juuri olisi sitä lähimmäisen auttamista? LAPSESTA välittämistä??

Kyllä aina kauhistellaan ihmis- ja lapsikohtaloita ja ollaan valmiita luovuttamaan rahaa elämä lapselle konsertteihin. Mutta ei millään ymmärretä että juuri täällä ruohonjuuritasolla tapahtuu ne todelliset ratkaisut lapsen elämässä. Olisitko sitten valmis auttamaan jos he jo olisivat "syrjäytyneitä" ja lapsella jo jotain todellisia ongelmia.

Lapsella nyt sattuu olee tyhmä äiti. Miksi rankaiset lasta tyhmän äidin vuoksi? Miksi et auta? Niin, sen takia kun et saa tyhmältä äidiltä vastavuoroisuutta. Ja koska lapsi ei saa äidiltään mitään, niin ei saa keneltäkään muultakaan. Jep jep.
Mitä siinä sitten jeesustelet...? Jokainen tekee ratkaisunsa, ja mitäs niitä arvostelemaan jossei itse halua asiaa auttaa mitenkään.

Pyydä vaikka jotai hyväntekeväisyysjärjestöltä tai lastensuojelulta linkkilippuja tuolle lapselle

• Tykkää
Reactions: .....
Olisko mitenkään mahdollista että istuisit tämän ystäväsi kanssa alas ja jutteleisit aivan rakentavasti hänen kanssaan siitä että jos nyt jotenkin pystyisi nipistämään jostain lapsensa bussimaksut niin sinä kyllä olet valmis toimimaan lapsen saattajana harrastukseen ja takaisin ? Vetoa vaikka siihen että sinun lapsesi niin kovasti nauttivat tämän ystäväsi lapsen seurasta ja harmiksesi sinulla ei ole varaa maksaa ystäväsi lapsen bussimatkoja.
On koetettu keskustella ja en ole ainut joka on koettanut tästä aiheesta keskustella hänen kanssa,
tuloksetta.
Tilanne menee aina siihen että me ollaan pahiksia kun me kehdataan edes suunnilleen puuttua ja ehdottaa jotakin ratkaisua jotta hänenkin lapsi saisi jokun harrasteen. Kuinka minä en tajua että hänellekin on tärkeä oma elämä ja omat harrasteet ja kuinka meillä on aikaa kun me sentää elämme parisuhteessa.
Minusta vaan itsestäni tuntuu pahalta kun näe hymyn kadonneen tuon lapsen kasvoilta :(
Kuinka hän nauttii silloin kun pystymme hänet viemään ja hakemaan ja kuinka selittää aina iloisena äidilleen kuinka oli kivaa ja kuinka haluaa jatkossakin harrastaa.

Miksi rankaiset lasta tyhmän äidin vuoksi? Miksi et auta? Niin, sen takia kun et saa tyhmältä äidiltä vastavuoroisuutta. Ja koska lapsi ei saa äidiltään mitään, niin ei saa keneltäkään muultakaan. Jep jep.
Voi olla sinulle vieras käsite että kyselen mahdollista neuvoa ja vinkkejä täältä juuri siksi kun minun käy todella sääliksi tuota lasta.
Itse olisit valmis ihan 100% sitoutumaan
oman perheesi lasten ja työsi jälkeen vielä siihen että varmistat että tuo lapsi pääsee ihan joka kerta sinne harrastukseen?

Valitettavasti minä en ole lottovoitaja
jolla olisi sitte varaa kuskata bussilla (ilmaiseksi) hänen lastaan tai en 100% varmuudella voi luvata että hän jokakerta pääsisi sinne harrastukseen,
etenkin jos olemme ensin käyneet vaikka nyt ihan esimerkkinä hakemassa omalle lapselle vaatekaupasta vaatetta ja sieltä suoraan harrastukseen.
Tässä syy miksi itse en yksin lähde 100% sitoutumaan jotta en tuota turhaa hänelle lisää pettymyksiä.

Mutta toki aina pääsee meidän kyydillä (ilmaiseksi) kun auto on käytössä mutta kuten kerroin aijemmin niin todella harvoin ja äiti ei innokas maksamaan bussimatkoja
(tyyliin kovalla pakkasella/huonolla ilmalla)

Eikö se kuitenkin pitäisi olla oma vanhempi/huoltaja joka ensisijaisesti pitäisi tajuta, eikä sysätä sitä lasta toisen huollettavaksi.

[QUOTE="pahalta

Eikö se kuitenkin pitäisi olla oma vanhempi/huoltaja joka ensisijaisesti pitäisi tajuta, eikä sysätä sitä lasta toisen huollettavaksi.[/QUOTE]

Ja missä kohdin lasta on kellekään sysätty...? En osannut rivien välistäkään lukea että yh olisi patistanut ottamaan lastaan mukaan

Joten mitä sää nyt ajat takaa?

Yh:n kanssa on jo keskusteltu, ei auttanut.
Sinä/ te "ystävät" ette ole valmiita auttamaan.

Joten mitä haluat??
Voivotella vaan yleisesti tilannetta?

Joo asia on väärin, mutta minkäs teet? (Tai et halua tehdä..)

Anna olla. Ei se toista haukkumalla ainakaan parane.

Kiitos kuitenkin lapsen puolesta että välität edes sen verran että 2 kertaa vuodessa otat mukaan.

[QUOTE="pahalta

Eikö se kuitenkin pitäisi olla oma vanhempi/huoltaja joka ensisijaisesti pitäisi tajuta, eikä sysätä sitä lasta toisen huollettavaksi.

Ja missä kohdin lasta on kellekään sysätty...? En osannut rivien välistäkään lukea että yh olisi patistanut ottamaan lastaan mukaan[/QUOTE]
Pelottaa vain kuinka tuo lapsi syrjäytyy hyvää vauhtia kaikesta ja äiti tyytyväisenä juoksentelee omissa menoissaan.
"Vaihtoehtohan on se jonka tuo äitikin minulle tarjonnut että minä kuskailen ja vien mutta eipä sekään minusta ole vaihtoehto että pallo heitetään vain minulle näin kuvainnollisesti"

Joten mitä sää nyt ajat takaa?

Yh:n kanssa on jo keskusteltu, ei auttanut.
Sinä/ te "ystävät" ette ole valmiita auttamaan.

Joten mitä haluat??
Voivotella vaan yleisesti tilannetta?

Joo asia on väärin, mutta minkäs teet? (Tai et halua tehdä..)

Anna olla. Ei se toista haukkumalla ainakaan parane.

Kiitos kuitenkin lapsen puolesta että välität edes sen verran että 2 kertaa vuodessa otat mukaan.
Sinähän se saat ap näyttämäänkin siltä kuinka kaikki olikin ap:n syy :poop:käsittääkseni hän kyselee neuvoja tukalaan tilanteeseen? Minun vinkkini olisi jos koitat vielä kerran jutella(y) Olisiko sinulla mahdollista laittaa lapsen opettajalle viestiä tuosta? jos hän voisi jutella äidille ja onkohan lapsi itse puhunut kelleen tästä? Tosin lapset on hyviä puolustelemaan vanhempiensa virheitä:(

Sinähän se saat ap näyttämäänkin siltä kuinka kaikki olikin ap:n syy :poop:käsittääkseni hän kyselee neuvoja tukalaan tilanteeseen? Minun vinkkini olisi jos koitat vielä kerran jutella(y) Olisiko sinulla mahdollista laittaa lapsen opettajalle viestiä tuosta? jos hän voisi jutella äidille ja onkohan lapsi itse puhunut kelleen tästä? Tosin lapset on hyviä puolustelemaan vanhempiensa virheitä:(

No paskamaista mun mielestä tollanen jeesustelu onkin.

Yhteistyössä